//
کدخبر: ۴۷۴۱۲۹ //
سلامت | قرص b2

قرص b۲ در چه مواردی استفاده دارد؟

قرص b2 برای چیست ؟ قرص بوپرنورفین b2 یکی از دارو های مخدری است که خشخاش به دست می‌آید و در واقع یک نو داروی مسکن و ضد درد می‌باشد که بیشتر برای درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرص b2 در چه مواردی استفاده دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 قرص بوپرنورفین b2 در مراکز ترک اعتیاد برای افراد معتاد به مخدر استفاده می‌شود و عوارضی همچون تنگی نفس و نشئگی را برای بیمار ایجاد می‌کند.

این دارو، ماده مخدری نیمه صنعتی است که از تبائین مشتق شده که خود از آلکالوئید‌های خشخاش بدست می‌آید. در حقیقت این دارو نوعی مسکن قوی و ضد درد است و متاسفانه در بعضی مراکز ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد از آن استفاده می‌شود.

قرص بوپرنورفین b2 زیر زبانی ماده مخدری نیمه صنعتی است که از مشتقات تبائین می‌باشد که خود یک آلکالوئید افیونی و یکی از ترکیبات مواد مخدر تریاک است. از این داروی شبه مخدر برای درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر استفاده می‌شود.

نکات مهم قبل از مصرف قرص بوپرنورفین

به هیچ وجه مصرف b2 قرص را به طور ناگهانی قطع نکنید.

درباره روش درست و ایمن قطع مصرف قرص بی دو با پزشک خود مشورت کنید.

راهنمای موجود در جعبه دارو را قبل از مصرف با دقت مطالعه کنید.

طریقه مصرف قرص بی دو باید مطابق با دستور پزشک باشد.

به هیچ عنوان دوز مصرف دارو را خودسرانه تغییر ندهید چرا که عواقبی خطرناک مانند مرگ را در پی دارد.

در صورتی که با نشانه‌های حساسیت به بوپرنورفین مانند کهیر، ورم صورت و لب‌ها مواجه شدید سریعا به خود را به مرکز درمانی برسانید.

همه اعضای خانواده‌تان باید در جریان مصرف قرص توسط شما باشند تا در صورت بروز شرایط بحرانی بتوانند به شما کمک کنند.

در صورتی که برای درمان بیماری دیگری به پزشک مراجعه می کنید حتما مصرف مصرف قرص بی دو را به او اطلاع دهید.

عوارض قرص بوپرنورفین b2

خستگی و ضعف شدید

حالت تهوع

بی اشتهایی

درد معده

زرد شدن رنگ پوست

مشکلات تنفسی مانند تنفس سطحی و صدادار

قطع شدن تنفس هنگام خواب

نبض ضعیف و آهسته

احساس درد در قفسه سینه

احساس سرگیجه

حالت غش

قرص بی 2 برای ترک اعتیاد در کنار روشهای دیگر ترک اعتیاد مانند رفتاردرمانی و برای کمک به ترک اعتیاد جسمی و قابل تحمل کردن عوارض و دردهای ناشی از ترک مانند کم کردن عوارض ترک گل، تریاک توسط متخصصین ترک اعتیاد برای فرد در حال ترک تجویز می‌شود. این قرص در یک یا دو روز اول درمان اعتیاد تجویز می‌شود و بیمار آن را مصرف می‌کند تا شروع فرآیند ترک برای او آسان و قابل تحمل گردد.

قرص ب 2 یک آگونیست نسبی به حساب می‌آید، یعنی هرچند این دارو نوعی مخدر است و مصرف آن عوارض دیگر مخدرها مانند نشئگی و تنگی نفس را پی دارد ولی حداکثر تاثیر آن کمتر از مخدرهای مانند متادون و هروئین است.

در سال 2002، اداره دارو و غذای آمریکا، داروهای هیدروکلراید بوپرنورفین Subutex ، هیدروکلراید بوپرنورفین Suboxone به همراه نالوکسون هیدروکلراید را برای درمان وابستگی به مخدر را تایید کرد. این‌ها داروهای دارای بوپرنورفین که تایید نیز شدند هستند. کاربرد اصلی این دارو هم مانند مانند متادون برای درمان اعتیاد به صورت سرپایی است. البته باید با دقت از این دارو استفاده کرد زیرا مانند بسیاری از داروهای جایگزین مواد مخدر می‌تواند موجب وابستگی شدید بیمار به این دارو شود.

افراد برای ترک مواد اعتیاد آور ، خودسرانه از داروهای ترک مانند قرص ب 2 استفاده نکنند زیرا عوارض این داروها بسیار زیان بار خواهد بود. توجه داشته باشید که ترک اعتیاد با این دارو می‌تواند به دلیل لذت ناشی از مصرف این قرص و عوارضی مانند نشئگی بسیار طولاتی مدت شود و شخص مصرف کننده متحمل هزینه‌های گزافی شود که معمولا در این روش ترک اعتیاد، درمان به صورت کامل صورت نمی‌گیرد و فقط شکل وابستگی عوض می‌شود.

علائم خماری قرص b2

احساس گرما یا سرمای غیرعادی

آبریزش از بینی و چشم

اسهال

دردهای عضلانی

لرز

دون دون شدن پوست و تعریق شدید

ترک دارو بوپرنورفین b2

ترک بوپرنورفین b2 هم باید تحت نظر پزشک و متخصصین کمپ ترک اعتیاد صورت گیرد. روش ترک بوپرنورفین در به این صورت است که کمپ به تدریج از دوز مصرفی افراد کاسته می‌شود و سم زدایی قرص بی 2 برایشان انجام می‌شود تا بدن از لحاظ جسمی پاکسازی شود سپس انجام اقدامات روان درمانی برای بیمار آغاز شود تا بیمار بتواند انگیزه خود را بالا نگه داشته و درد خماری قرص b2 را راحت تر تحمل کند و این دوران را پشت سر بگذارد. با قرار گرفتن تحت نظر پزشک تمام عوارض ترک به حداقل خود خواهد رسید و روش ترک قرص بی 2 به شکل درست پیش خواهد رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد