//
کدخبر: ۴۷۴۸۴۱ //
سلامت | کلسترول

کاهش کلسترول بد با این واکسن امکان پذیر است؟

سطح کلسترول خارج از محدوده سالم می تواند برای سلامت قلب خطرناک باشد، اما چه گزینه هایی برای کاهش کلسترول وجود دارد؟

کاهش کلسترول بد  با این واکسن امکان پذیر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا محققان می توانند واکسنی برای کاهش کلسترول بد تولید کنند ؟ همه افراد به مقداری کلسترول نیاز دارند، اما داشتن سطح کلسترول بیش از حد می تواند خطرناک باشد، به ویژه برای بخش های سلامت قلب و عروق.

تحقیقات برای یافتن راه‌های جدید برای کمک به افراد در حفظ کلسترول در محدوده سالم ادامه دارد. داده های یک مطالعه اخیر بر روی حیوانات واکسنی را پیدا کرده است که ممکن است در کاهش کلسترول موثر باشد. قبل از اینکه این داده ها بتوانند در عمل بالینی با انسان ها به کار روند، تحقیقات آینده مورد نیاز است.

اغلب افراد می توانند با تغییر اجزای سبک زندگی خود یا مصرف برخی داروها، سطح کلسترول را مدیریت کنند. با این حال، گزینه‌ها برای کمک به مدیریت کلسترول ممکن است در حال گسترش باشند. یک مطالعه منتشر شده در npj vaccinesTrusted Source اثربخشی یک واکسن کاهش دهنده کلسترول را بررسی کرد.

این مطالعه مدل‌های پستانداران موش و غیرانسانی را مورد بررسی قرار داد و دریافت که واکسن دو ظرفیتی به طور موثر سطح کلسترول را کاهش می‌دهد. نتایج به تحقیقات امیدوارکننده و توسعه بالقوه راه دیگری برای کمک به مردم برای حفظ کلسترول در محدوده سالم اشاره دارد.

ساخت واکسنی برای کاهش کلسترول

دکتر برایس چاکریان، نویسنده این مطالعه، استاد ژنتیک مولکولی و میکروبیولوژی ریجنت در دانشکده پزشکی دانشگاه نیومکزیکو، دلیل این تحقیق را به مدیکال نیوز تودی توضیح داد.

او به ما گفت: «داروهای رایج برای درمان کلسترول بالا، استاتین ها هستند. با این حال، استاتین ها برای همه کار نمی کنند و برخی از بیمارانی که استاتین مصرف می کنند، عوارض جانبی را تجربه می کنند.

اخیراً دسته جدیدی از داروها به نام مهارکننده‌های PCSK9 برای کاهش کلسترول تأیید شده‌اند. مهارکننده های PCSK9 در کاهش کلسترول بسیار موثر هستند، اما متاسفانه بسیار گران هستند که استفاده از آنها را محدود کرده است. ما علاقه مند به توسعه یک رویکرد مبتنی بر واکسن کم‌هزینه برای مهار PCSK9 بودیم. ایده پشت این رویکرد این است که واکسن آنتی‌بادی‌هایی را علیه PCSK9 القا می‌کند که سپس سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.

این تحقیق اشاره می کند که بدن کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را که به کلسترول بد نیز معروف است، از طریق گیرنده لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL-R) حذف می کند.

پروتئین PCSK9 به مهار این فرآیند کمک می کند، بنابراین منجر به سطوح بالاتر کلسترول LDL در جریان خون می شود. چند راه برای مهار PCSK9 وجود دارد – یک راه بالقوه از طریق واکسن است. این مطالعه اثربخشی این واکسن‌های بالقوه را در میمون‌ها و موش‌ها بررسی کرد. محققان اثربخشی دو واکسن PCSK9 را بررسی کردند: تک و دو ظرفیتی.

آنها دریافتند که واکسن های تک و دو ظرفیتی باعث کاهش سطح کلسترول در موش ها می شود. با این حال، نوع واکسن منفرد، کلسترول LDL را به سطح آماری معنی‌داری کاهش نداد.

در میان میمون ها، محققان توانستند سطح کلسترول را در طول زمان به دقت اندازه گیری کنند تا به آزمایش اثربخشی واکسن کمک کنند. آنها همچنین نحوه عملکرد واکسن ها را در ترکیب با استاتین ها آزمایش کردند. آنها دریافتند که واکسن دو ظرفیتی در کاهش کلسترول LDL موثر است. با این حال، واکسن منفرد به تنهایی مؤثر نبود و برای مؤثر بودن باید با استاتین ها ترکیب می شد.

دکتر چاکریان، دکتری. توضیح داد: “در مطالعه خود، واکسنی را شناسایی کردیم که به طور چشمگیری کلسترول را در دو گونه مختلف حیوانی کاهش می دهد. برای مثال، در میمون ها، واکسیناسیون منجر به کاهش 30 درصدی سطح کلسترول LDL بدون نیاز به استاتین شد. نکته مهم این است که این واکسن همچنین اثرات طولانی مدتی بر سطح کلسترول داشت، به این معنی که این احتمال وجود دارد که بیماران نیازی به تزریق مکرر نداشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد