//
کدخبر: ۴۷۵۲۵۰ //

مرغ پخته را تا چند روز می‌توان در یخچال نگه داشت؟

مرغ پخته درست مثل مرغ خام ماندگاری نسبتا کمی دارد و برای جلوگیری از فاسد شدن باید در اولین فرصت مصرف شود.

مرغ پخته را تا چند روز می‌توان در یخچال نگه داشت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مدت زمان نگهداری مرغ پخته در یخچال حدود ۳ تا ۴ روز است و پس از آن رشد کیفیت مرغ کاهش پیدا می‌کند و ممکن است مرغ فاسد و غیرقابل مصرف شود. قرار دادن مرغ در یخچال موجب کند شدن سرعت رشد باکتری‌ها می‌شود. از مهم‌ترین نشانه‌های خراب شدن مرغ می‌توان به تغییر رنگ مرغ، بد بو شدن آن و تغییر بافت آن اشاره کرد. مرغ فاسد معمولا بویی شبیه به آمونیاک دارد و بافت آن لزج و شب است و ممکن است رنگ مرغ نیز مایل به سبز و خاکستری شود.

به خاطر داشته باشید که هر چقدر دمای یخچال کمتر باشد، ماندگاری مرغ در یخچال بیشتر می‌شود. برای افزایش ماندگاری مرغ پخته در یخچال باید آن را در اولین فرصت در یخچال قرار دهید. بهترین زمان برای قرار دادن مرغ در یخچال، تا ۲ ساعت پس از تهیه آن است. به خاطر داشته باشید که قبل از قرار دادن مرغ پخته در یخچال صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد آن را در ظرف در بسته بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

مدت زمان نگهداری مرغ پخته در یخچال بسیار محدود است و شما باید در عرض ۳ تا ۴ روز آن را مصرف کنید. مرغ خیلی زود فاسد می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که در عرض چند روز مرغ را مصرف می‌کنید، بهتر است آن را در فریزر قرار دهید. برای این کار بهتر است تکه‌های مرغ پخته شده را در کیسه‌های زیپ دار یا ظروف در بسته بریزید و بعد در فریزر قرار دهید.

نکات نگهداری مرغ پخته در یخچال

image (7)

برای نگهداری مرغ باید درست پس از خنک شدن مرغ آن را در یخچال قرار دهید.

قبل از قرار دادن مرغ در یخچال آن را در ظرف دربسته بریزید یا روی ظرف را با سلفون بپوشانید.

برای افزایش ماندگاری مرغ بهتر است ابتدا پوست و چربی آن را جدا کنید.

در صورتی که ظاهر، بو و طعم مرغ پس از قرار دادن در یخچال تغییر کرد، به سرعت آن را دور بریزید.

بعد از خارج کردن مرغ از یخچال باید آن را با استفاده از گاز، فر یا مایکروویو گرم و سپس مصرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد