//
کدخبر: ۴۷۵۲۶۲ //

رشد موهایتان را دو برابر کنید!

در این مقاله می‌توانید با راهکارهای چند برابر شدن رشد موها با افزایش جریان خون در پوست سر آشنا شوید.

رشد موهایتان را دو برابر کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای اینکه رشد موهای شما چند برابر شود، باید گردش خون را در پوست سر افزایش دهید و از عوامل کاهنده رشد مو دور بمانید. زمانی که میزان گردش خون در پوست سر کم شود، رشد موها کاهش پیدا می‌کند و فرد با علائمی مثل ریزش مو، ضعیف شدن تار مو، کدر شدن موها، زبر و خشک شدن موها و همچنین کاهش حجم مو مواجه می‌شود.

ماساژ پوست سر و همچنین دوش گرفتن با آب سرد و همچنین کمک گرفتن از روغن‌های طبیعی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. به طور کلی استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی، چربی زیاد پوست سر، تعریق و استرس از مهم‌ترین عواملی هستند که جریان خون را در پوست سر کاهش می‌دهند.

در ادامه این بخش می‌توانید با روش‌های چند برابر شدن رشد موها با افزایش جریان خون در پوست سر آشنا شوید.

۱- پوست سرتان را ماساژ دهید

برای این که گردش خون در سر افزایش پیدا کند و موهای شما رشد بیشتری داشته باشد، می‌توانید پوست سرتان را ماساژ دهید. در این روش باید با فشار ملایم و با نوک انگشت، پوست سر را ماساژ دهید.

این کار موجب تحریک گردش خون به سر می‌شود و در این شرایط اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسد. برای ماساژ پوست سر بهتر است پوست سر را به روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین و روغن کرچک آغشته کنید.

۲- از روش وارونگی کمک بگیرید

روش وارونگی در واقع شبیه به بازی‌هایی است که خیلی از ما در دوران کودکی امتحان کرده‌ایم. در این روش باید طوری روی تخت دراز بکشید که سرتان نزدیک به لبه تخت باشد. حالا به آرامی سر و بالا تنه را به سمت بیرون تخت ببرید تا گردش خون در سرتان افزایش پیدا کند.

سعی کنید سر و بالا تنه را به زمین برسانید و پایین تنه‌تان روی تخت بماند. انجام دادن این کار برای چند بار در روز می‌تواند به افزایش رشد موی شما کمک زیادی کند.

۳- از اسکراب پوست سر استفاده کنید

تجمع چربی، پوست مرده و آلودگی روی پوست سر، موجب بروز اختلال در گردش خون می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید ماهی یک بار پوست سرتان را تمیز کنید.

برای این کار می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین مخلوط کنید. در ادامه این ترکیب را هم بزنید و روی پوست سر قرار دهید.

حالا با نوک انگشتان پوست سر را ماساژ دهید تا سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست سر جدا شوند. در انتها موها را با یک شوینده ملایم بشویید و آبکشی کنید.

۴- موهایتان را بشویید

شستشوی به موقع موها نقش مهمی بر افزایش رشد مو دارد. اگر موهایتان چرب است، بهتر است هر ۱ تا ۲ روز یک بار موهایتان را بشویید. در صورتی که موهای خشکی دارید، می‌توانید هر ۳ تا ۴ روز یک بار دوش بگیرید.

۵- موهایتان را شانه بزنید

شانه زدن موها یک روش ساده برای افزایش جریان خون در پوست سر است که به بهبود رشد موها نیز کمک می‌کند. سعی کنید هر روز موهایتان را با یک برس مناسب شانه بزنید. در زمان شانه زدن به هیچ عنوان به پوست سر فشار وارد نکنید و اگر موهایتان گره می‌خورد، قبل از برس زدن حتما با یک شانه دندانه پهن، گره موها را باز کنید.

۶- از یوگا کمک بگیرید

راهکار بعدی برای تحریک رشد مو، کمک گرفتن از حرکات یوگا است. در یوگا یک حرکت خاص به نام سیرس آسانا یا ژست ایستاده وجود دارد که در این حرکات باید سر خود را برای چند دقیقه به حالت وارونه در آورید. انجام دادن این حرکت موجب افزایش گردش خون به فولیکول‌های مو می‌شود و برای افزایش رشد موها نیز مفید است.

۷- نفس عمیق بکشید

شاید عجیب به نظر برسد، اما تمرینات تنفسی و تنفس عمیق تاثیر زیادی بر وضعیت سلامت و همچنین رشد موها دارد. این کار استرس را کاهش می‌دهد و موجب آرام شدن ذهن می‌شود.

برای تنفس عمیق باید با بینی نفس را به داخل بکشید، سپس چند ثانیه صبر کنید و به آرامی نفس را از راه دهان خارج کنید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید و مطمئن باشید که از اثرات آن متعجب می‌شوید.

۸- از غذاهای سالم استفاده کنید

مصرف غذاهای سالم و رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی یکی دیگر از ساده‌ترین راهکارها برای تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو است.

سعی کنید در طول روز از غذاهای سرشار از آمینو اسید، بیوتین، نیاسین و دکسپانتنول استفاده کنید. از بهترین غذاهای مفید برای رشد مو می‌توان به مرغ، گوشت گاو، ماهی، قارچ، برنج قهوه‌ای، بادام زمینی، نخود سبز، آووکادو و بوقلمون اشاره کرد.

۹- با آب سرد دوش بگیرید

دوش گرفتن با آب گرم چربی‌های طبیعی پوست سر را از بین می‌برد و برای سلامت موها مضر است. اما آب سرد برای سلامت موها مفید است و موجب بهبود رشد موها می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که پس از شامپو کردن موها، سرتان را با آب ولرم بشویید و در ادامه با آب سرد دوباره موها را آبکشی کنید.

۱۰- از تمرینات خاص برای تحریک گردش خون در سر استفاده کنید

برای این که جریان خون در پوست سر شما زیاد شود، می‌توانید ابروهای خود را تا جایی که می‌توانید به سمت بالا حرکت دهید و بعد پایین بیاورید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید تا رشد موهای شما افزایش پیدا کند.

در این مقاله به راهکارهای کاربردی برای چند برابر شدن رشد موها اشاره شد. به خاطر داشته باشید زمانی که خونرسانی به پوست سر زیادتر شود، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سمت فولیکول‌های مو هدایت می‌شود و از همین رو رشد موهای شما چند برابر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد