//
کدخبر: ۴۷۵۳۸۶ //

شیر خراب رو دور نریز! دو کاربرد شگفت انگیز

در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید از شیر خراب شده، بیشترین استفاده را ببرید و از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شیر خراب رو دور نریز! دو کاربرد شگفت انگیز
به گزارش فرتاک نیوز،

توجه داشته باشید که شیر فاسد شده حاوی باکتری‌ها و میکروب‌های مضری است که می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود. صرف نظر از اینکه قصد دارید از آن برای تمیز کردن، پخت و پز یا هر چیز دیگری استفاده کنید، خطرات بهداشتی آن بسیار زیاد است. بهترین کار این است که شیر فاسد شده را دور بیندازید و تا جایی که ممکن است از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

اما اگر تمایلی برای دور ریختن شیر فاسد ندارید، می‌توانید از آن در موارد زیر استفاده کنید.

۱- تهیه پنیر خانگی با شیر خراب شده!

شیر خراب شده را می‌توان به جای دور ریختن برای تهیه پنیر خانگی استفاده کنید، این کار علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی، به شما این امکان را می‌دهد تا پنیر خانگی تازه و خوشمزه، بدون مواد نگهدارنده و با کمترین هزینه تهیه کنید.

برای تهیه پنیر با شیر فاسد کافی است شیر را درون قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. کمی زمان بدهید تا شیر گرم و لخته شود.

وقتی شیر گرم شد، به آرامی سرکه سفید یا آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شیر بریده بریده شود.

با افزودن اسید، شیر شروع به لخته شدن می‌کند. هم زدن را ادامه دهید تا لخته‌ها کاملا از مایع جدا شوند.

لخته‌های پنیر را با استفاده از کفگیر چوبی یا ملاقه تمیزی از آب پنیر جدا کنید و در یک پارچه نخی تمیز یا آبکش قرار دهید.

پارچه را با پنیر داخل آن جمع کنید و روی آن یک جسم سنگین قرار دهید تا آب پنیر اضافی خارج شود.

بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، پنیر را از پارچه خارج کرده و به مقدار دلخواه نمک به آن اضافه کنید.

پنیر آماده شده را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. به همین راحتی می‌توانید پنیر خانگی خوشمزه و سالمی را با استفاده از شیر خراب شده تهیه کنید.

برخی بر این باورند که با شیر فاسد می‌توانند نان یا کیک تهیه کنند. برای تهیه این نوع نان‌ها می‌توانید استفاده کنید. شیر ترش به محصولات پخته شده طعم و بافت بهتری می‌دهد.

۲- تهیه ماسک صورت با شیر خراب شده!

جالب است بدانید که برخی بر این باورند شیر ترش شده خواص آبرسانی دارد و می‌تواند موجب روشن‌کنندگی پوست شود. شما می‌توانید از شیر فاسد شده به عنوان یک ماسک صورت طبیعی استفاده کنید.

برای بالاتر رفتن خواص و فواید ماسک می‌توانید شیر را با سایر مواد مانند عسل، زردچوبه، آلوورا و تخم مرغ ترکیب کنید.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است و به یاد داشته باشید که سلامتی شما مهم‌ترین چیز است. به صورت کلی استفاده از مواد غذایی فاسد شده می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامتی شما داشته باشد.

شیر فاسد شده پر از باکتری‌ها و میکروب‌های مضری است که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. حتی با پختن، بسیاری از این باکتری‌ها از بین نمی‌روند و می‌توانند باعث بیماری‌هایی مانند سالمونلا و لیستریا شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد