//
کدخبر: ۴۷۸۰۵۱ //

روزانه حتما سه فنجان قهوه بخورید

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روزانه سه فنجان قهوه، معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین، می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مشکلات قلبی و متابولیک را کاهش دهد.

روزانه حتما سه فنجان قهوه بخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر «چائوفو کی»، محقق ارشد از دانشگاه سوچو در چین، بیان می‌کند: “مصرف متوسط قهوه یا کافئین می‌تواند به عنوان یک عادت سالم غذایی، مزایای فراوانی برای افراد سالم به همراه داشته باشد.” این پژوهش با بررسی داده‌های بیش از ۵۰۰,۰۰۰ نفر در رده سنی ۳۷ تا ۷۳ سال، بخشی از یک پروژه تحقیقاتی گسترده در بریتانیا انجام شد.

ارتباط مستقیم بین مصرف قهوه و کاهش مشکلات قلبی

از این تعداد، بیش از ۱۷۲,۰۰۰ نفر میزان مصرف کافئین خود را گزارش کردند و ۱۸۸,۰۰۰ نفر دیگر نیز مصرف قهوه یا چای خود را ثبت کردند. محققان مصرف کافئین این افراد را با نشانه‌های بیماری قلبی متابولیک مانند دیابت، کلسترول بالا، فشار خون و اضافه وزن مقایسه کردند. نتایج نشان داد که مصرف قهوه، حتی در سطوح مختلف، می‌تواند خطر این مشکلات را کاهش دهد، اما بهترین نتایج با مصرف متوسط سه فنجان قهوه در روز به دست آمد.

نتایج چشمگیر برای مصرف‌کنندگان منظم قهوه

بر اساس این مطالعه، افرادی که سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، ۴۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و متابولیک قرار داشتند. علاوه بر این، افرادی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز دریافت می‌کردند، ۴۱ درصد خطر کمتری نسبت به کسانی که کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کردند، داشتند.

اهمیت محافظت از سلامت قلب و کاهش خطر مرگ

این مطالعه اهمیت کاهش ریسک بیماری‌های متابولیک را برجسته می‌کند، زیرا افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند، چهار تا هفت برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و مشکلات ناتوانی و استرس روانی قرار دارند. این یافته‌ها می‌تواند به ترویج مصرف متعادل قهوه و کافئین به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد