//
کدخبر: ۴۷۹۸۵۶ //

جلوگیری از سرطان در مردان با واکسن HPV

واکسن ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در کاهش میزان سرطان‌های دهانه رحم مرتبط با این ویروس در زنان نقشی بسیار مهم ایفا کرده است. اکنون، داده‌های جدید نشان می‌دهد که این واکسن می‌تواند مردان را نیز از سرطان‌های کشنده نجات دهد.

جلوگیری از سرطان در مردان با واکسن HPV
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس گزارشی که در نشست آتی انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) در ژوئن ارائه خواهد شد، مردانی که واکسن HPV دریافت کرده‌اند، شانس ابتلا به سرطان‌های مرتبط با این ویروس را به نصف کاهش داده‌اند. تومورهایی که با عفونت HPV در مردان مرتبط هستند شامل سرطان‌های سر و گردن، نواحی مقعد و آلت تناسلی می‌باشند. این گزارش نشان می‌دهد که نرخ کلی چنین سرطان‌هایی در میان مردان واکسینه‌شده ۷.۵ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر بود، اما این میزان در میان مردان واکسینه‌نشده به ۳.۴ کاهش یافت.

کاهش سرطان‌های سر و گردن

بیشترین کاهش در پیشگیری از سرطان‌های سر و گردن مشاهده شد: ۲.۸ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ بیمار واکسینه‌شده در مقایسه با ۶.۳ در هر ۱۰۰۰۰۰ بیمار واکسینه‌نشده. دکتر گلن هانا از مرکز انکولوژی سر و گردن در مؤسسه سرطان دانا-فاربر در بوستون می‌گوید: «ما می‌دانیم که واکسن HPV میزان عفونت دهانی HPV را کاهش می‌دهد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که واکسیناسیون به ویژه در پسران و مردان خطر ابتلا به سرطان‌های دهان و حلق دهان و گردن مرتبط با HPV را کاهش می‌دهد.»

توصیه‌های واکسیناسیون

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) توصیه می‌کند که همه کودکان به طور معمول در سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی علیه HPV واکسینه شوند، اگرچه واکسیناسیون را می‌توان در سن ۹ سالگی انجام داد. از آنجا که HPV از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود، واکسیناسیون قبل از شروع فعالیت جنسی بسیار مهم است.

تحقیقات جدید و یافته‌های دلگرم‌کننده

تحقیقات جدید توسط جفرسون دکلو از دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا انجام شده است. تیم او نرخ سرطان‌های مرتبط با HPV را در حدود ۵.۵ میلیون آمریکایی که حدود ۹۴۹۰۰۰ نفر از آن‌ها واکسینه شده بودند، ردیابی کردند. این مطالعه نشان داد که میزان سرطان دهانه رحم در زنان از ۱۰.۴ در هر ۱۰۰۰۰۰ بیمار واکسینه‌نشده به ۷.۴ در هر ۱۰۰۰۰۰ بیمار واکسینه‌شده کاهش یافته است. همچنین نرخ کلی سرطان‌های مرتبط با HPV در میان مردان و زنان واکسینه‌شده کاهش یافته است.

چالش‌های واکسیناسیون و امیدواری

متأسفانه، نرخ واکسیناسیون HPV هنوز پایین است. CDC گزارش داد که در سال ۲۰۲۲، کمتر از ۶۰ درصد از کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله واکسینه شده‌اند، که نشان می‌دهد بخش بزرگی از جمعیت نسبت به عفونت HPV و سرطان‌های مرتبط با آن آسیب‌پذیر هستند. شناسایی مداخلات مؤثر برای افزایش نرخ واکسیناسیون HPV بسیار مهم است.

افزایش نرخ واکسیناسیون

مطالعه‌ای که در نشست ASCO ارائه خواهد شد، نشان می‌دهد که نرخ واکسیناسیون HPV به طور پیوسته در بین نوجوانان آمریکایی در حال افزایش است. داده‌ها بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که میزان جذب واکسیناسیون HPV در نوجوانان به طور کلی حدود ۲۰٪ افزایش یافته است.

نتیجه‌ گیری

یافته‌های این مطالعات نشان می‌دهد که واکسیناسیون HPV نه تنها در کاهش سرطان‌های مرتبط با این ویروس در زنان مؤثر است، بلکه می‌تواند مردان را نیز از سرطان‌های کشنده نجات دهد. این نتایج باید به عنوان محرکی برای افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش بار سرطان در ایالات متحده مورد توجه قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد