//
کدخبر: ۸۰۴۵۵ //
خطیب نماز جمعه تهران:

صاحبان سِر و مال، امین باشند

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «سفارش ذات احدیت این است که امانت را به اهلش بدهید» گفت:همه مکلف هستند، هر کسی سر و مالی به امانت دارند باید امین باشند. خدا خائن را دوست ندارد. بر حسب روایت، منصب‌های حکومتی و کسانی که دقت در نصب و عزل نمی‌کنند علامتی از نفاق را دارا هستند.

صاحبان سِر و مال، امین باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) ایشان را الگو و اسوه همسرداری و تربیت اولاد، قهرمان میدان نیایش و عبادت و پهلوان میدان صبر و بزرگ انسان کار و تلاش برای گرم کردن زندگی، بزرگ پرچمدار جنگ نرم توصیف کرد و با بیان این‌که «تقوا زمینه جلب رضای خدا و جذب عنایت و رحمت حق تعالی است» اظهار کرد: بی‌تقوایی و خدافراموشی، دنیا و آخرت انسان را تاریک می‌کند و برای انسان مشکل‌ساز است. هرکسی خدا را از یاد برد خدا زندگی او را در تنگنا قرار می‌دهد. پول برای او آسایش به همراه ندارد. انسان بی‌خدا همواره در تنگناهای زندگی سرگردان است اما تقوا مشکلات را آب می‌کند.

 

وی تقوا را در سه جبهه بسیار موثر دانست و افزود: تقوا هم در رشد فردی، هم انسجام خانوادگی و هم پیشرفت اجتماعی تاثیر دارد. روایت داریم اگر کسی در این سه زمینه اهل مراقبه نبود، حتی اگر نماز و روزه‌هایش را هم به جا بیاورد، منافق است.برای مثال فردی که زبانش به دروغ آشنا باشد منافق است و کسی که امانت‌های اجتماعی،سیاسی و فردی به او سپرده می‌شود و به پست خود در قالب رییس و مسئول و مدیر خیانت می‌کند یا افراد خائن یا دوست و آشنا را بدون در نظر گرفتن توانایی‌ها در سمت‌ها می‌گمارد. کسی که به امانت خیانت می‌کند و در راس آن‌ها پست‌های کشورداری و سیاسی است. سفارش ذات احدیت این است که امانت را به اهلش بدهید. همه مکلف هستند؛ هر کسی سر و مالی به امانت دارند باید امین باشند. خدا خائن را دوست ندارد. بر حسب روایت منصب‌های حکومتی و کسانی که دقت در نصب و عزل نمی کنند علامتی از نفاق را دارا هستند. اگر پدر به فرزند و مسئول به زیر دست قولی بدهد و عمل نشود، منافق است.

ادامه دارد ...

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد