//
کدخبر: ۳۹۳۹۷۳ //

ترکیب رنگ موی شکلاتی فندقی

یکی دیگر از رنگ موهای تیره اما پرطرفدار و جذابی که میتوانید به راحتی بر روی موهای طبیعی و بدون دکلره خود مورد استفاده قرار دهید و نتیجتا موهایی زیبا و صورتی جوان داشته باشید رنگ موی شکلاتی فندقی است.

 ترکیب رنگ موی شکلاتی فندقی
به گزارش فرتاک نیوز،
رنگ کردن مو از جمله راحت‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر و تنوع بخشیدن در چهره‌ی خانم‌هاست. این روش همواره مورد استقبال و توجه همگان قرار گرفته است و سابقه‌ای طولانی دارد. خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود از مواد گیاهی با رنگ‌های طبیعی مثل حنا و ریواس و سدر و… استفاده میکردند و نهایتا با محدوده تنوعی کمی موفق به تغییر رنگ مو و ایجاد تنوع و زیبایی در موهای خود می‌شدند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم، به تدریج رنگ‌هایی بر پایه‌ی مواد شیمیایی وارد بازار شدند که تنوع رنگ و تاثیر بیشتری برای تغییر رنگ موی مورد نظر داشتند. امروزه با گذشت زمان و پیشرفت در این زمینه، امکان انتخاب رنگ‌های جذاب و بسیاری برای همگان فراهم شده است که می‌تواند جوابگوی تمام سلایق باشد.

رنگ مو و دکلره

بیشتر رنگ‌ها برای تاثیر کامل خود نیاز به دکلره دارند. دکلره در واقع پایه‌های رنگ موی اصلی را شکسته و باعث روشن شدن رنگ مو خواهد شد. با دکلره کردن مو، رنگ مو را آنقدر روشن می‌کنند که پذیرنده‌ی هر رنگی باشد. اما همانطور که شما هم می‌دانید، دکلره کردن موها مضراتی هم دارد. دکلره باعث شکستن و خشن شدن ساقه‌ی مو شده و ریشه‌ی مو را هم سست می‌کند و به اصطلاح باعث سوختن مو می‌شود. به همین دلیل استفاده از دکلره برای تغییر رنگ موها چندان توصیه نمی‌شود.

امروزه استفاده از انواع رنگ مو بدون دکلره کردن طرفداران جدی خودش را دارد. استفاده از ترکیبات رنگی جدید برای تغییر رنگ مو آن هم بدون استفاده از دکلره باعث خواهد شد که موهای شما کمترین میزان آسیب را پذیرا باشد؛ خصوصا اگر از رنگ مو بدون آمونیاک هم استفاده کنید. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جذاب‌ترین ترکیب رنگ موهای بدون دکلره آشنا کنیم.

 

انواع اکسیدان

اگر می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، یکی از اولین قدم‌ها برای اینکار شناخت انواع اکسیدان و کاربرد آنها است.

اکسیدان که نام دیگر آن هیدروژن پراکسید است یک نوع فعال کننده است و باعث افزایش سرعت رنگ‌پذیری موهای شما خواهد شد. این ماده فعال کننده‌ رنگ مو محسوب می‌شود. می‌توان گفت که اگر شما رنگ را به تنهایی روی موهایتان بگذارید حداقل 24 ساعت زمان میبرد که موهایتان رنگ بگیرد. اکسیدانها انواع مختلفی دارند و تفاوت آنها در درصد آنهاست. هرچه درصد اکسیدان بیشتر باشد، روشن کنندگی آن نیز بیشتر است.

اکسیدان 3 درصد

ضعیف ترین اکسیدان، اکسیدان 3 درصد است که با نام های دیگر مثل اکسیدان ولوم 10 یا اکسیدان شماره 0/5 نیز شناخته میشود. این اکسیدان در رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره باعث ثبات بیشتر و تیرگی رنگ مو می شود. همچنین در رنگساژها، رنگ های هایلایت، مش و انواع لایت بسیار کاربرد دارد.

اکسیدان 6 درصد

اکسیدان 6 درصد برای پوشش دهی تارهای سفید بسیار مناسب است و قدرت روشن‌کنندگی بیشتری نسبت به اکسیدان 3 درصد دارد. این اکسیدان با نام های دیگری مثل اکسیدان ولوم 20 یا اکسیدان شماره 1 نیز شناخته می‌شود. از اکسیدان 6درصد برای مش فویل مفید استفاده می‌شود چراکه خطر سوختن موها را کاهش می‌دهد. در تکنیک های جدیدی مانند آمبره و سامبره نیز از این نوع اکسیدان استفاده می‌کنند.

اکسیدان 9 درصد

یکی از اکسیدان های محبوب اکسیدان 9 درصد است که درجه روشن‌کنندگی بیشتری نسبت به قبلی‌ها دارد. این اکسیدان به نامهای اکسیدان ولوم 30 یا اکسیدان شماره 2 نیز شناخته می شود و بیشتر از آن جهت رنگ‌های با پایه متوسط تا بلوند استفاده می‌نمایند. اگر قصد روشن کردن مو بدون دکلره را در منزل دارید. این اکسیدان برای افراد غیرحرفه‌ای مناسب‌تر است. زیرا درصد آب اکسیژنه آن از اکسیدان شماره 3 کمتر است.

اکسیدان 12 درصد

این اکسیدان قویترین اکسیدان موجود در بازار است که درجه روشن کنندگی بسیار بالایی دارد. نامهای دیگر آن، اکسیدان ولوم 40 یا اکسیدان شماره 3 است. این اکسیدان معمولا برای دکلره قوی در سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده نامناسب و در مدت طولانی و به شکل مکرر از آن به موهایتان به شدت آسیب می‌زند. پس در استفاده از آن دقت کنید.

 

یکی دیگر از رنگ موهای تیره اما پرطرفدار و جذابی که میتوانید به راحتی بر روی موهای طبیعی و بدون دکلره خود مورد استفاده قرار دهید و نتیجتا موهایی زیبا و صورتی جوان داشته باشید رنگ موی شکلاتی فندقی است. این قاعده را همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ‌های تیره شما را جوان‌تر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. برای درست کردن رنگ موی خاق‌العاده‌ بدون دکلره شکلاتی فندقی از فرمول زیر استفاده کنید:

  • رنگ مو شکلاتی شماره 6.65

  • رنگ مو فندقی شماره 6.42
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ مو فندقی در این ترکیب بیشتر از رنگ مو شکلاتی مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به حجم و بلندی موهای خود از این دو رنگ مو در کاسه رنگ بریزید و حدود 1.5 برابر میزان رنگ مو، باید اکسیدان 9 درصد اضافه کنید تا غلظت رنگ مو متناسب شود. سپس موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و با کلیپس نگه دارید. رنگ مو را از پشت سر و یا از جلو به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید و موها رو با یک تکه پلاستیک پوشش دهید تا بهتر رنگ بگیرد، همچنین می‌توانید از کلاه مخصوص رنگ هم استفاده کنید و بعد از گذشت 30 تا 40 دقیقه‌، موهای خود را بشویید و از داشتن رنگ موی بدون دکلره شکلاتی فندقی و همچنین موهایی سالم  لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان