//
کدخبر: ۴۶۵۴۹۸ //

روند جنسی نگران‌کننده نسل Z آشکار شد

تحقیقات جدید نشان داده که بیش از نیمی از جوانان برای لذت درگیر یک عمل جنسی هستند که می‌تواند منجر به آسیب جدی یا مرگ شود.

 روند جنسی نگران‌کننده نسل Z آشکار شد

یک نظرسنجی که توسط دانشکده حقوق دانشگاه ملبورن و کوئینزلند روی ۴۷۰۲ نفر بین ۱۸ تا ۳۵ سال انجام شد و یافته‌های آن امروز منتشر شد، نشان داد که ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان حداقل یک بار در حین رابطه جنسی خفه شده‌اند. بیش از نیمی (۵۱ درصد) گزارش دادند که این کار را با یک شریک انجام داده‌اند.

هنگامی که تنفس فرد با استفاده از دست‌ها، سایر قسمت‌های بدن یا گره‌های دور گردن متوقف یا محدود می‌شود، این عمل که معمولاً به عنوان خفگی شناخته می‌شود، نمی‌تواند به طور ایمن در حین رابطه جنسی ، استفاده شود. 

پروفسور هدر داگلاس به عنوان سرپرست این مطالعه از دانشگاه ملبورن به news.com.au گفت: تنها مقدار کمی فشار می‌تواند آسیب جدی و بطور بالقوه مرگ ایجاد کند.

مسئله نگران‌کننده این است که این رفتار می‌تواند منجر به آسیب مغزی شود و هر چه افراد بیشتر درگیر خفگی شوند، احتمال آسیب مغزی نیز بیشتر می‌شود. 

اغلب مردم از این موضوع بی‌خبرند اما عمدتاً به دلیل نمایش آن در جریان اصلی پورنوگرافی و سایر رسانه‌های هم‌شکل، خفگی یا خفه‌شدن اکنون به عنوان بخشی از «آنچه در طول رابطه جنسی طبیعی است» تلقی می‌شود. 

سی و یک درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که برای اولین بار توسط شریک زندگی خود بین سنین ۱۹ تا ۲۱ سال خفه شده‌اند و زنان (۶۱ درصد) بیشتر از مردان (۴۳ درصد) این حس را تجربه کرده‌اند. 

یافته‌های این نظرسنجی حتی پروفسور داگلاس را که «حدود ۱۰ سال روی خفه‌کردن» کار کرده و در مورد میزان رایج بودن این رفتار از منابع مختلف شنیده بود، متعجب کرد.

به راحتی می‌توان فهمید که چرا عادی‌سازی خفه‌شدن جنسی به یک نگرانی اصلی برای مدافعان و کارشناسان ایمنی زنان تبدیل شده است. همانطور که شنل کونتوس، بنیانگذار Teach Us Consent، نوامبر گذشته در سخنرانی خود در باشگاه مطبوعات ملی خود پرسید، «چگونه مردی که قصد دارد شما را در اتاق خواب بکشد عادی شده است؟»

کونتوس در کتاب خود با عنوان «رضایت آشکار»، شیوع فزاینده خفگی در حین رابطه جنسی، از جمله توسط مردان جوان «که استخوان خشن در بدن خود ندارند» را بیشتر بررسی می‌کند.

این واقعیت که ما فقط به این «سکس» می‌گوییم و نه سکس خشن به این معنی است که ما به عنوان یک جامعه اکنون سکس خشونت‌آمیز را پیش‌فرض قرار داده‌ایم. «اینکه با کبودی بیرون نروید، سیلی نخورید، خفه نشوید، آب دهانتان را بمالید، انزال نکنید، آنقدر سخت نگیرید که راه رفتن برایتان دردناک باشد، یک ناهنجاری است.»

اگر این اعمال در هر زمینه دیگری رخ دهد، به عنوان خشونت نسبت به شریک صمیمی طبقه‌بندی می‌شود، اما اگر یک تشک را زیر دعوا پهن کنید و رابطه جنسی را اضافه کنید، ظاهرا رابطه جنسی خوبی است.

داگلاس اخیراً گفت: من متوجه تغییر بزرگی در نحوه صحبت جوانان در مورد خفگی جنسی شده‌ام.

خانم کراب گفت که امروز وقت آن است که کمپین Breathless را در مورد خفگی جنسی برای ایجاد آگاهی در مورد شیوع و خطرات آن و ترویج تفکر انتقادی در مورد انواع تأثیراتی که به عادی‌سازی آن کمک می‌کند را راه‌اندازی کنیم.

در گفتگوهایی که خانم کراب با جوانان در مورد تجارب آن‌ها از خفه‌کردن جنسی داشته، برخی از آن‌ها آنقدر مضطرب بودند که برای زندگی خود می‌ترسیدند. او گفت: «بسیاری اظهار داشتند که خفگی در حین رابطه جنسی، تا زمانی که رضایت داشته باشد، خوب است. اما این چیزی نیست که کارشناسان پزشکی به ما می‌گویند. آن‌ها می‌گویند هیچ راه امنی برای خفه‌کردن وجود ندارد.»

در حالی که بسیاری از زنان جوانی که در نظرسنجی شرکت کردند و شرکت‌کنندگانی که اغلب شرکای خود را خفه کرده بودند، گزارش دادند که هر دو طرف از جمله درخواست و موافقت با آن (۷۹ درصد) رضایت داشتند، پروفسور داگلاس گفت: ما می‌خواهیم شاهد بهبود آموزش و اطلاعات برای جوانان در مورد مضرات خفگی جنسی باشیم، حتی در صورت رضایت، از هدایت این مکالمات و کمک به والدین در صحبت با فرزندانشان در مورد این موضوع نیز حمایت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان