//
کدخبر: ۴۵۸۷۵۹ //

آشنایی با انواع دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته را باید بخشی اساسی در پازل تامین امنیت یک مجموعه دانست.

آشنایی با انواع دوربین مداربسته
به گزارش فرتاک نیوز،

این ابزار امنیتی و نظارتی همانند چشم بینای یک ساختمان یا مجموعه کار می‌کند و می‌تواند علاوه‌بر کاهش هزینه‌های نظارتی، امکان تامین امنیت با سطح دسترسی بسیار بهتری نیز فراهم کنند. دوربین‌های مداربسته در طی سال‌ها حضور خود در بازار، دچار تغییرات و اصلاحات زیادی شده‌اند و امروزه می‌توان به جرات آن‌ها را بهترین روش تامین امنیت دانست. در این مطلب ضمن معرفی و بررسی این ابزار نظارتی محبوب، به انواع مختلف آن که شامل دوربین مداربسته بیسیم یا دوربین مداربسته سیم کارت خور است، خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات امنیتی و نظارتی پراستفاده در مجموعه‌های مختلف سازمانی، شرکتی و ... است که متشکل از چندین دوربین متصل به یک سرور بوده و وظیفه اصلی آن، ایجاد یک ساختار نظارتی دائمی و لحظه‌ای روی محیطی خاص است. این ابزار نظارتی در انواع و اقسام مختلف با امکانات گوناگون ارائه شده است. در بین تمامی ابزارهای امنیتی مثل حسگرهای هشدار حرکتی، سیستم‌های ضد سرقت یا ساختارهای امن و غیرقابل نفوذ، نقش دوربین مداربسته غیرقابل جایگزینی است.

دوربین‌های امنیتی متناسب با نوع محیط، مدل‌های مختلفی دارند. مثلا دوربین مداربسته بیسیم برای محیطی مناسب است که ابعاد آن زیاد باشد یا امکان سیم‌کشی آن وجود نداشته باشد و دوربین مداربسته سیم کارت خور برای مواردی مناسب است که امکان دسترسی به اینترنت ثابت وجود نداشته باشد.

چرا به دوربین‌های مدار بسته نیاز داریم؟

تامین امنیت در یک ساختمان یا یک مجموعه، کاری پیچیده و دشوار است؛ علی‌الخصوص اگر قرار باشد وظیفه تامین امنیت یک محیط یا ساختمان بزرگ را برعهده گرفت. امکان نظارت دائمی و لحظه‌ای به‌کمک دوربین‌های مداربسته باعث شده است تا محبوبیت و کاربرد این ابزار امنیتی بیش‌ازپیش احساس شود.

دوربین‌های مداربسته، علی‌الخصوص مدل‌های پیشرفته و مدرن آن‌ها مثل دوربین مداربسته بیسیم یا سیمکارت‌خور، قادرند به‌صورت تمام‌وقت و بدون هیچ‌گونه تاخیری، به تامین امنیت یک مجموعه پرداخته و چشم و گوش بخش امنیتی ساختمان باشند. در ادامه کاربردهای یک دوربین مداربسته را بررسی خواهیم کرد.

کاهش هزینه‌های نظارتی و امنیتی

تامین امنیت یک مجموعه بدون استفاده از دوربین‌های مدار بسته، هزینه‌های بسیار زیادی را برای استخدام مامور و سگ‌های نگهبان به همراه دارد و این راه‌حل در بلندمدت نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. حتی اگر محدودیت نگهبان‌ها یا سگ‌های نگهبان را در نظر نگیریم، از افزایش هزینه‌های امنیتی که به‌خاطر استفاده نکردن از دوربین‌های مداربسته، ایجاد می‌شود نمی‌توان گذشت. درواقع باید گفت که استفاده از دوربین‌های مداربسته، خصوصا دوربین مداربسته بیسیم یا سیمکارت‌خور، موجب کاهش هزینه‌های امنیتی خواهد شد.

کاهش جرم و سرقت

دوربین‌های مدار بسته به‌دلیل برخورداری از امکان ضبط و ثبت اتفاقات رخ‌داده در محیط به‌صورت لحظه‌ای، مهم‌ترین نگرانی سارقین و مجرمین هستند. مجرمین و سارقین اصولا وارد محیط‌هایی که به دوربین‌های مداربسته مجهز شده‌اند، نخواهند شد و از این بابت، می‌توان تا حد بسیار زیادی مطمئن و آسوده‌خاطر شد.

افزایش ضریب امنیت

حتی با وجود رعایت تمامی نکات امنیتی و استفاده از تمام ظرفیت یک مجموعه، بازهم نمی‌توان تاثیر دوربین‌های مداربسته در افزایش ضریب امنیت یک مجموعه را نادیده گرفت. دوربین‌های امنیتی و نظارتی، مخصوصا دوربین مداربسته بیسیم به‌خاطر قابلیت‌های ذاتی و خاص خود، تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته و قادر است ضریب امنیت ساختمان را تا حد زیادی ارتقا دهد.

افزایش امنیت کارمندان

دوربین‌های مدار بسته را باید یک نوع ناظر بی‌طرف نیز دانست. این ابزار امنیتی در طول روز به ضبط و ثبت تمام اتفاقات پرداخته و قادر است امنیت کارکنان یک مجموعه را هنگام بروز مشکلات مختلف تامین کند. این ابزار می‌تواند یک سند و مدرک معتبر و قابل استناد، مخصوصا در پرونده‌های حقوقی و قضایی باشد. از سوی دیگر، این وسایل امنیتی پراستفاده، می‌توانند روشی مناسب برای جلوگیری از ایجاد آزار و اذیت بانوان شاغل در محیط کاری باشند.

قابلیت نظارت دائمی

به‌کمک دوربین‌های مداربسته، خصوصا دوربین مداربسته بیسیم یا دوربین مداربسته سیمکارت خور، امکان نظارت لحظه‌ای و ثانیه‌ای وجود دارد. چنین قابلیتی در شناسایی به‌موقع مخاطرات امنیتی و پیشگیری از وقوع اتفاقات تلخ و تاسف‌بار، بسیار مفید است.

هنگامی که یک محیط به‌صورت لحظه‌ای تحت نظارت و بررسی باشد، شما به‌عنوان ناظر از اتفاقات رخداده در آن مطلع خواهید بود و می‌توانید اقدامات تکمیلی را برای برقراری امنیت انجام دهید. باید دقت داشت که مزایا و کاربردهای یک دوربین مداربسته فقط شامل همین موارد نیست و می‌توان مزیت‌های مفید و زیاد دیگری را نیز نام برد که تنها با استفاده از چنین ابزاری امکان دستیابی به آن وجود دارد. گفتنی است که دوربین مداربسته بیسیم و سیمکارت‌خور، مدرن‌ترین نمونه‌های موجود محسوب می‌شود.

آشنایی با مجموعه دوربین وای فای؛ ارائه‌دهنده انواع دوربین‌های امنیتی و نظارتی

انتخاب و خرید دوربین مداربسته، می‌تواند موضوعی چالش‌برانگیز باشد. از آن‌جایی که نیاز هر ساختمان یا مجموعه می‌تواند به‌طور‌کلی متفاوت باشد، در این زمینه تیم متخصص و مشاور دوربین‌ وای فای به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها نیاز دقیق و مشخص خود را بشناسید، بلکه مناسب‌ترین تجهیزات امنیتی ممکن را مطابق با بودجه خود انتخاب کنید.

مجموعه دوربین وای فای با بیش از یک دهه سابقه تخصصی و حرفه‌ای در زمینه ارائه انواع ابزارهای امنیتی و دوربین‌های مداربسته امنیتی و نظارتی روز دنیا، علی‌الخصوص دوربین مداربسته بیسیم و دوربین مداربسته سیم کارت خور، توانسته است پاسخگوی نیاز مجموعه‌های مختلف مطابق با وضعیت و شرایط خاص آن‌ها باشد.

دوربین‌‌های مداربسته بیسیم

یکی از مهم‌ترین دوربین‌های امنیتی و نظارتی ارائه‌شده توسط این مجموعه را باید مدل‌های بیسیم آن دانست. مدل‌های بی‌سیم امروزه اهمیت بسیاری دارند؛ زیرا ساختار بدون‌سیم آن‌ها هم قابلیت نصب و اتصال اجزای مختلف در فواصل طولانی‌تر را محیا می‌کند و هم مخاطرات و چالش‌های سیم‌کشی مثل امکان خرابکاری مهاجمین یا نیاز به صرف هزینه‌های بیشتر را برطرف خواهد کرد.

دوربین‌های مداربسته وایرلس یا بی‌سیم، قابلیت ارسال امواج از طریق وای‌فای را دارند و به تیم نظارتی اجازه می‌دهند تا از فضایی خارج از محیط مجموعه نیز وظایف نظارتی خود را دنبال کنند. مزیت بعدی این دوربین‌ها را باید انعطاف‌پذیری بسیار خوب آن‌ها در یک محیط یا مجموعه دانست. به‌علاوه، یک دوربین مداربسته بیسیم تمام مزیت همتایان سیمی خود، همچون کیفیت HD، سنسورهای کار در شب، مقاومت در برابر گرد و غبار یا امنیت و استحکام بالا را ارائه می‌دهد.

دوربین‌های مداربسته سیمکارت‌خور

یک مدل پیشرو و مدرن دیگر از دوربین‌های نظارتی و امنیتی را می‌توان مدل‌های سیمکارت‌خور دانست. این مدل مخصوص محیط‌هایی باکیفیت پایین اینترنت یا عدم دسترسی به اینترنت ثابت است. همانطور که می‌دانید، اینترنت سیم‌کارت سرعت بسیار بیشتری دارد و ایده استفاده از سیمکارت در سیستم دوربین‌های امنیتی، باعث شده تا اختلال و قطعی در نظارت و تصویربرداری به حداقلی‌ترین میزان ممکن برسد.

استفاده از این مدل دوربین‌ها برای مناطقی مثل بیابان‌ها یا نقاط خارج از شهر که دسترسی به اینترنت ثابت در آن‌ها مقدور نیست، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سخن نهایی

در این مطلب ضمن بررسی دوربین‌های مداربسته و نگاهی به مزایا و کاربردهای آن‌ها، با یکی از بهترین ارائه‌دهندگان این ابزارهای نظارتی و امنیتی آشنا شدیم که سابقه طولانی‌مدتی در زمینه فروش و عرضه این محصولات داشته است. مجموعه دوربین وای فای یکی از متنوع‌ترین ارائه‌دهندگان و عرضه‌کنندگان ابزارهای امنیتی و نظارتی است که روی دو فاکتور کیفیت و قیمت، تاکید بسیار زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این مجموعه و همچنین دریافت مشاوره‌های تخصصی یا سفارش و خرید ابزارهای مورد نیاز خود، می‌توانید از وب‌سایت این فروشگاه به آدرس dorbinwifi.com دیدن فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان