//
کدخبر: ۴۶۴۸۴۳ //

چرا ایکس باکس سری اس داغ میکند؟

داغ شدن ایکس باکس سری اس به‌دلایل مختلفی مانند قرار دادن دستگاه در معرض گرما و محیط نامناسب، مشکل فنی در دستگاه، تمیز نبودن فن، خرابی چیپ ماکروسافت و استفاده طولانی‌مدت از آن بروز می‌دهد.

چرا ایکس باکس سری اس داغ میکند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افرادی که درگیر مشکل داغ شدن ایکس باکس سری اس شده‌اند باید برای برطرف کردن مشکل ابتدا از دلیل آن مطلع شوند و اصول و نکات مهمی را برای جلوگیری از بروز آن انجام دهند. داغی این دستگاه پیامد خوبی ندارد و امکان خراب شدن یا عملکرد نامطلوب آن را به‌همراه خواهد داشت.

داغی دستگاه ایکس باکس مدل اس بین دارندگان آن رایج بوده و دلایل مختلفی باعث به‌وجود آمدن آن می‌شود. اما با انجام اقدامات موثر و کاربردی می‌توان این مشکل را برطرف و از خراب شدن و آسیب به قطعات آن جلوگیری کرد.

اثرات مخرب داغ شدن ایکس باکس سری اس

قیمت ایکس باکس ارزان سری اس باعث انتخاب آن توسط گیمرهای زیادی شده است اما علاوه‌بر ویژگی‌‌های مثبتی که دارد باید به مشکل داغ شدن آن‌ نیز توجه داشت و اقدامات لازم برای جلوگیری از این مشکل را انجام داد یا این مسئله را با راهکارهای مناسب حل کرد.

داغ شدن ایکس باکس سری اس در طولانی‌مدت باعث آسیب به قطعات داخلی آن شده و لحیم‌های داخلی را ذوب خواهد کرد و با از بین بردن اتصالات برد باعث وارد شدن صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه می‌شود.

یکی دیگر از اثرات مخرب داغ کردن ایکس باکس سری اس، خاموش شدن ناگهانی کنسول‌ در حین بازی یا هنگ کردن آن است. بنابراین، به‌وجود‌آمدن این مشکلات باعث اختلال در عملکرد دستگاه شده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

دلایل داغ کردن ایکس باکس سری اس 

Picture4

دستگاه ایکس باکس سری اس جزء پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی است و کاربران از قیمت و عملکرد آن رضایت دارند. اما گاهی به‌دلایل مختلف به این مدل فشار وارد می‌شود و داغ می‌کند.

اطلاع از دلایل این که چرا ایکس باکس سری اس داغ میکند اهمیت دارد و درصورت تشخیص صحیح دلیل می‌توان این مشکل را برطرف کرد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین این علل می‌پردازیم.

  • قرار دادن دستگاه در معرض مستقیم گرما باعث فشار وارد شدن به آن‌ و داغ شدن آن می‌شود.

  • درصورتی‌که هارد ایکس باکس مشکل فنی داشته باشد نیز با علائمی مانند داغ شدن خود را نشان می‌دهد.

  • درصورتی‌که فن ایکس باکس اس تمیز نباشد و گردوخاک جلوی آن را گرفته باشد عمل تهویه به‌خوبی انجام نمی‌شود و دستگاه داغ می‌شود.

  • استفاده طولانی‌مدت از کنسول و عدم استراحت آن یکی دیگر از دلایل داغ شدن آن محسوب می‌شود.

  • درصورت خرابی چیپ ماکروسافت نیز امکان داغ شدن ایکس باکس سری اس وجود دارد.

  • پر شدن حافظه دستگاه ایکس باکس سری اس دلیل دیگری برای داغ شدن آن است.

  • استفاده از DVDرم برای مدتی طولانی نیز باعث تولید گرما و حرارت زیاد در دستگاه ایکس باکس سری اس می‌شود.

راه‌کارهای رفع مشکل داغ شدن ایکس باکس سری اس

یکی از مشکلات ایکس باکس سری اس داغ شدن آن درصورت عدم استفاده و نگهداری صحیح است اما با راهکارهای کاربردی که وجود دارد می‌توان این مشکل را برطرف کرد و شاهد علمکرد عالی این دستگاه بود که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

فراهم‌ کردن محیط مناسب برای دستگاه

قرار دادن ایکس باکس در محیطی مناسب به‌خصوص هنگامی که برای مدت طولانی از آن استفاده می‌شود اهمیت دارد. دستگاه باید در محلی قرار گیرد که به‌دور از گرما و گردوخاک باشد و به‌منظور عملکرد صحیح فن، بخش بیرونی آن در تماس با هوا باشد.

استراحت دادن به ایکس باکس

دستگاه ایکس باکس نیز مانند هر وسیله برقی دیگر درصورت استفاده مداوم و مکرر فشار زیادی را متحمل شده و داغ می‌کند. بنابراین، بهتر است که برای استفاده از این کنسول بعداز هر 3 تا 4 ساعت بازی نیم‌ساعت به آن استراحت داد تا قطعات آن خنک شده و از داغی بیش از حد آن‌ها جلوگیری شود.

بررسی سالم بودن قطعات ایکس باکس

دلیل دیگری که باعث داغ شدن ایکس باکس سری اس می‌شود، آسیب دیدن قطعات داخل آن است. خراب شدن قسمت‌هایی مانند رم، هارد، فن و برد وایرلس باعث افزایش دمای دستگاه می‌شود. بنابراین، بهتر است که از سلامت کنسول اطمینان حاصل کرده و عملکرد صحیح اجزای مختلف آن را به‌صورت مداوم بررسی کرد.

باز نگه داشتن منافذ کنسول بازی

Picture5

منافذ مختلفی رو دستگاه ایکس باکس سری اس وجود دارد که باز بودن این قسمت‌ها و حرکت آزادانه هوا از بین آن‌ها اهمیت دارد. بنابراین، هرگز نباید روی دستگاه را پوشاند یا سوراخ‌های آن را مسدود کرد.

جلوگیری از پر شدن حافظه

عملکرد صحیح دستگاه ایکس باکس نیز مانند تلفن‌های همراه با پر شدن حافظه با مشکل مواجه می‌شود و نباید از همه ظرفیت حافظه آن استفاده کرد. درصورتی‌که فضای ذخیره کنسول تکمیل شود می‌توان با حذف بازی‌های اضافی هارد را خالی کرد و عملکرد آن را بهبود بخشید.

قرار دادن دستگاه در وضعیت مناسب

داغ شدن ایکس باکس سری اس ممکن است که به‌دلیل عدم قرار گیری صحیح آن باشد. بهترین موقعیت برای قرارگیری این دستگاه، حداقل فاصله 7 سانتی‌متری با زمین است. همچنین توصیه می‌شود که به‌منظور عملکرد بهتر فن و ورود و خروج مناسب هوا، کنسول به‌صورت عمودی قرار داده شود و آن را روی پایه نگهدارنده گذاشت تا منافذ مسدود نشوند.

خاموش کردن دستگاه ایکس باکس

هنگامی که ایکس باکس سری اس داغ می‌شود، برای این‌که خنک شده و دما سریع‌تر به تعادل برسد، سرعت عملکرد فن افزایش پیدا می‌کند که برای کمک به‌ فرایند خنک شدن می‌توان دستگاه را خاموش کرد.

خرید خنک کننده دستگاه یا Intercooler

خنک بودن دستگاه ایکس باکس باعث عملکرد صحیح آن می‌شود و فراهم کردن محیط و شرایط مناسب برای این هدف اهمیت دارد که با خرید خنک کننده یا Intercooler می‌توان به تهویه بهتر و خنکی آن کمک کرد.

تمیز کردن مداوم ایکس باکس سری اس

برای اینکه از داغ شدن ایکس باکس سری اس جلوگیری شود بهتر است که آن را به‌صورت مداوم تمیز کرد تا در قسمت خروجی هوا و فن‌ها گردوخاک انباشته نشود و منجر به داغی دستگاه نشود. همچنین توصیه می‌شود در هنگامی که کنسول خاموش است روی آن را با یک پارچه پوشاند تا منافذ آن کثیف نشوند.

خرید ایکس باکس سری اس از تکنولایف

ایکس‌ باکس‌های سری اس به‌دلیل قیمت مناسب و کیفیت و عملکرد عالی طرفداران زیادی دارند اما خرید آن‌ از مجموعه‌ای معتبر و شناخته‌شده اهمیت دارد باعث می‌شود که بتوان از بابت اصل بودن برند دستگاه اطمینان حاصل کرد.

مجموعه تکنولایف مرجعی معتبر است که انواع دستگاه‌های کنسول ازجمله ایکس باکس سری اس را با ضمانت اصالت عرضه می‌کند و به‌دلیل فراهم آوردن شرایطی راحت برای خرید این دستگاه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شده است.

با مراجعه به سایت تکنولایف امکان مشاهده قیمت دسته ایکس باکس و دستگاه سری اس و همه ویژگی‌ها و مشخصات محصول وجود دارد و اطلاعات و راهنمایی‌های لازم برای خرید آن در اختیار متقاضیان قرار داده شده است. 

با انجام اقداماتی مانند قرار دادن دستگاه در محیط و موقعیت مناسب، تمیز کردن متداول، استفاده از خنک‌کننده و حذف بازی‌های اضافه می‌توان از بروز مشکل داغی ایکس باکس جلوگیری یا آن را حل کرد. برای خرید ایکس باکس سری اس با ضمانت اصالت آن نیز می‌توان به سایت تکنولایف مراجعه کرد و این دستگاه کاربردی را با قیمتی مناسب و بدون واسطه خریداری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان