//
کدخبر: ۴۷۳۳۸۶ //

نکات مهم در انتخاب شرکت پشتیبان شبکه

پشتیبانی شبکه یکی از ضروری‌ترین خدماتی است که کسب‌وکارهای مختلف در راستای بهینه‌سازی عملکرد خود از آن استفاده می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب شرکت پشتیبان شبکه
به گزارش فرتاک نیوز،

از طرف دیگر شرکت‌های متعددی در این حوزه فعال هستند و برای انتخاب بهترین گزینه، بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با مهم‌ترین وظایف یک شرکت پشتیبان شبکه اطلاعات کافی داشته باشید.

پشتیبانی شبکه چیست و چرا استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه مهم است؟

یک شبکه کامپیوتری از تعداد زیادی کامپیوتر، سوئیچ، روتر، پرینترهای تحت شبکه و تجهیزات دیگر تشکیل شده است که به یکدیگر متصل هستند. تعداد این تجهیزات تعیین کننده‌ی بزرگی و کوچکی شبکه است. اما همه آنها از کوچک‌ترین شبکه‌ها در کسب‌وکارهای نوپا، تا شبکه‌های بزرگ در سازمان‌های با صدها نیروی انسانی به پشتیبانی شبکه نیاز دارند.

اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی مانند خرابی تجهیزات، قطعی ارتباطات، از دست رفتن اطلاعات موجود بر روی شبکه، مشکلات نرم‌افزارهای تحت شبکه و مواردی از این دست می‌توانند عملکرد سازمان را برای چند روز مختل کنند که همین موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت استفاده از پشتیبانی شبکه است.

داشتن یک قرارداد پشتیبانی شبکه با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی این خدمات، به معنای پیشگیری از بسیاری مشکلات احتمالی در شبکه‌های کامپیوتری است. همچنین برطرف نمودن انواع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز از وظایف شرکت پشتیبانی شبکه می‌باشد.

Picture1

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب شرکت پشتیبان شبکه مدنظر قرار دهید توضیح داده شده است:

تضمین امنیت از اطلاعات

مهم‌ترین وظیفه پشتیبانی شبکه، حفظ امنیت اطلاعاتی است که بر روی شبکه قرار می‌گیرد. اهمیت این اطلاعات با توجه به نوع فعالیت سازمان متفاوت است؛ اما در هر صورت شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پشتیبانی شبکه باید محافظت از اطلاعات را به طور کامل تضمین نمایند.

کارشناس پشتیبانی شبکه با استفاده از بکاپ گیری‌های منظم و دوره‌ای از کلیه اطلاعات قرار گرفته در بستر شبکه، به کارفرمای خود این تضمین را می‌دهند که حتی در صورت قطعی‌های طولانی و اختلالات جدی در شبکه هیچ مشکلی برای اطلاعات آنها ایجاد نمی‌شود.

همچنین شرکت‌های پشتیبانی شبکه با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف مانند فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌ها، از حملات سایبری و هک شدن اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کنند.

در هنگام تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه، حتماً درباره سطح امنیتی اطلاعات سازمان خود با کارشناسان فنی شرکت صحبت کنید.

Picture2

تخصص و سابقه شرکت پشتیبانی شبکه

استاندارد مشخصی برای ارتباط بین تخصص کارشناسان و سابقه شرکت وجود ندارد. هرچند شرکت‌های معتبر و باسابقه در استخدام کارشناسان خود دقت بیشتری دارند و افراد با تخصص بالاتر را به کار می‌گیرند؛ اما این موضوع لزوماً به معنای خدمات بهتر پشتیبانی شبکه نیست. حجم کار در شرکت‎‌های پشتیبانی شبکه که شهرت بیشتری دارند، باعث خستگی کارشناسان می‌شود که می‌تواند به خدمات ضعیف‌تر این شرکت‌ها منجر بشود.

می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که کیفیت خدمات شبکه از نام شرکت و سابقه کاری آن مهم‌تر است. در انتخاب پشتیبانی شبکه، از میان شرکت‌ها، شرکتی را انتخاب کنید که به کیفیت خدمات خود متعهد است و صرفاً به نام و سابقه خود تکیه نمی‌کند.

دسترسی سریع به پشتیبان شبکه

فراموش نکنید مهم‌ترین دلیلی که شما از پشتیبانی شبکه استفاده می‌کنید؛ برطرف شدن سریع مشکلات شبکه است. فرض کنید با اختلالی در شبکه خود مواجه شده‌اید؛ به عنوان مثال تعدادی از تجهیزات از شبکه خارج شده‌اند و تعدادی از کلاینت‌ها به نرم‌افزارهای شبکه دسترسی ندارند. اولین راه‌حلی که شما برای برطرف کردن این مشکلات به ذهنتان می‌رسد تماس با کارشناس پشتیبانی شرکت است اما موفق به برقراری ارتباط نمی‌شوید! یا در حالت دیگر شما مشکل شبکه را با کارشناس در میان می‌گذارید؛ اما او فرصت برقراری ارتباط به صورت ریموت کنترل و یا حضور در سازمان شما را ندارد و چندین روز این مشکل قطعی در شبکه‌ی شما برقرار است.

متأسفانه این موضوع در شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پشتیبانی شبکه بسیار متداول است و نشان دهنده‌ی عدم مسئولیت پذیری شرکت‌ها در قبال مشتریانشان می‌باشد. در هنگام تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه، این موارد را به طور دقیق در قرارداد خود ذکر کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند دسترسی شما به کارشناس پشتیبانی شبکه را به کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش بدهد، استفاده از کارشناس اختصاصی است. ممکن است استفاده از کارشناس اختصاصی، هزینه بیشتری برای سازمان شما داشته باشد؛ اما در رفع سریع‌تر مشکلات شبکه بسیار مؤثر خواهد بود.

هزینه‌های خدمات پشتیبانی شبکه

تعرفه ثابتی برای خدمات پشتیبانی شبکه وجود ندارد. عوامل بسیاری مانند مدت زمان پشتیبانی شبکه، تعداد تجهیزات تحت شبکه، گستردگی جغرافیایی سازمان و... بر روی هزینه پشتیبانی شبکه تأثیر می‌گذارند. اما بعضی از شرکت‌ها در ازای خدمات خاص خود هزینه‌های غیر منطقی دریافت می‌کنند که استفاده از آنها در کسب و کار شما هیچ ضرورتی ندارد و شما در ازای پرداخت مبلغ بیشتر، هیچ خدمات مفیدی دریافت نخواهید کرد.

قرارداد پشتیبانی شبکه قابل تغییر

به هر دلیلی ممکن است مدتی پس از تنظیم قرارداد بخواهید شرایط پشتیبانی شبکه را تغییر بدهید. به عنوان مثال اگر بخواهید نوع خدمات پشتیبانی حضوری خود را به غیر حضوری تبدیل کنید. این امکان در بعضی از شرکت‌های پشتیبانی شبکه وجود دارد؛ اما بعضی از شرکت‌ها در قبال این تغییرات از شما مبلغی را تحت عنوان پرداخت خسارت دریافت می‌کنند.

در نتیجه اگر احتمال می‌دهید در آینده بخواهید قرارداد خود را تغییر بدهید؛ شرکت پشتیبانی شبکه‌ای را انتخاب کنید که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تنوع در خدمات

خدمات پشتیبانی شبکه معمولاً به صورت بسته‌های متفاوت به مدیران سازمان‌ها و صاحبان کسب و کار پیشنهاد داده می‌شود. هر چقدر تنوع این بسته‌ها بیشتر باشد شما با انتخاب‌های بیشتر روبه‌رو هستید و می‌توانید خدمات متناسب به نیازهای خودتان را انتخاب کنید. برخلاف این موضوع، تصور کنید شرکتی شما را در انتخاب نوع و تعداد خدمات محدود سازد؛ در نهایت شما مجبور به استفاده از پشتیبانی شبکه هستید که هیچ تناسبی با نوع سازمان و نیازهای شما ندارد. نکته قابل توجه اینکه معمولاً در این شرکت‌ها شما در نهایت هزینه بیشتری نیز پرداخت کرده‌اید.

نتیجه‌گیری

شرکت‌های بسیاری در حوزه راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه فعال هستند. هر کدام از این شرکت‌ها هم‌زمان با ارائه خدمات، اولویت‌های متفاوتی را برای جلب رضایت مشتری دنبال می‌کنند. پردیس پارس در کنار فناوری و به‌کارگیری کارشناسان متخصص و باتجربه، ارتباط ماندگار و مؤثر با مشتریان و جلب اعتماد آنها را به عنوان اولین و مهم‌ترین هدف خود مورد توجه قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۳۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد