//
کدخبر: ۳۸۸۰۳۴ //
معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه:

۱۲۲۸ هکتار از شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد/اقدامات جزیره‌ای در ساماندهی بافت فرسوده به نتیجه نمی‌رسد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲۲۸ هکتار از شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد گفت: اقدامات جزیره‌ای در ساماندهی بافت شهری به نتیجه نمی‌رسد .

۱۲۲۸ هکتار از شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد/اقدامات جزیره‌ای در ساماندهی بافت فرسوده به نتیجه نمی‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهزاد مسعودی‌اصل معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه در همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری که امروز و فردا به همت موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در کرمانشاه برگزار می‌شود اظهار کرد: یکی از معضلاتی که مدیریت شهری کرمانشاه طی ۳۵ سال گذشته با آن روبرو بوده بافت فرسوده شهری است.

وی افزود: از ۱۰ هزار هکتار محدوده قانونی شهر کرمانشاه ۱۲۲۸ هکتار در بافت فرسوده قرار دارد   که حدود ۲۰ درصد جمعیت یک میلیون نفری کرمانشاه نیز در آن ساکن هستند و حدود ۳۴۰ هکتار از این بافت هم تاریخی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم دقت و برنامه‌ریزی شهری در ارائه راهکار برای حل معضل بافت‌فرسوده آن را مهم و ضروری دانست و گفت: طی سالهای گذشته سیاست‌ها و بسته‌های پیشنهادی به شرکت بازآفرینی شهری به نتیجه مطلوب نرسید و دفاتر مدیریت و راهبری حوزه استانداری و شهرداری کرمانشاه نیز که طی سنوات اخیر راه‌اندازی شده بود تعطیل شد.

مسعودی‌اصل خاطرنشان کرد:دستگاه‌های دولتی نیز در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده اقدامات جزیره‌ای انجام دادند که این اقدامات کارایی و هم‌افزایی لازم را نداشت.

وی تصریح کرد: مجموعه پیشنهاداتی از سوی شهرداری کرمانشاه به میراث فرهنگی برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه داده شده است و طرح ساماندهی بافت تاریخی را نیز اصلاح کردیم و به وزارت میراث فرهنگی ارسال شد که اگر در کمیسیون ماده پنج مصوب شود محدودیت‌های موجود مرتفع خواهد شد.

بهزاد مسعودی‌اصل

مسعودی‌اصل اضافه کرد: اخیرا شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای را در چهار بند به استان‌ها ابلاغ کرده که سیاست‌های موجود در زمینه راهکارها و راهبردهای ساماندهی بافت فرسوده را تعیین تکلیف نموده است که این سیاست‌ها مبتنی بر اقدامات اجرایی است و بسته‌های تشویقی نیز برای ساماندهی بافت فرسوده در نظر گرفته شده که مطمئنا مثمرثمر خواهد بود.

معاون معماری و شهرسازی همچنین یادآور شد: سیاست‌های تامین نهضت مسکن ملی در استان بر این اساس بود که در مکان‌هایی ساخته شود که الحاق به شهر کرمانشاه انجام گیرد در جلسات شورای مسکن استان تلاش کردیم تامین زمین در بافت فرسوده شهری انجام گیرد اما پذیرفته نشد و اعلام کردند برنامه دولت بر الحاق شهری است.

وی در ادامه مشارکت مردم در ساماندهی بافت فرسوده شهری را مهم و ضروری دانست و بیان داشت: بسته‌های تشویقی و تخفیفات در این زمینه کارساز خواهد بود و ساکنین بافت فرسوده را ترغیب به بازسازی خواهد کرد.

مسعودی اصل در پایان یکی دیگر از چالش‌های شهر کرمانشاه را تامین پارکینگ دانست و افزود: دستگاه‌های دولتی و شهرداری در موضوع تامین پارکینگ باید تلاش نمایند تا این مشکل مرتفع گردد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد