//
کدخبر: ۴۲۷۲۵۰ //
استاندار کرمانشاه:

کلید اثرگذار در گشایش مشکلات استان مولدسازی و تهاتر است/ توافق اولیه انتقال آب از سد آزادی به اسلام‌آباد‌غرب

استاندار کرمانشاه در شورای اداری شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: کلید اثرگذار در گشایش مشکلات استان مولدسازی و تهاتر است.


کلید اثرگذار در گشایش مشکلات استان  مولدسازی و تهاتر است/ توافق اولیه انتقال آب از سد آزادی به اسلام‌آباد‌غرب
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه شورای اداری شهرستان اسلام‌آباد‌غرب به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور مدیران استانی، مسئولین و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
"محمدطیب صحرایی" استاندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه با اشاره به خیرات و مبراتی که مراسم پیاده‌روی اربعین در استان کرمانشاه داشته و دارد اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصادی استان باید راه‌اندازی بازارچه‌های شهرستان اسلام‌آباد غرب به منظور تقویت حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی را مد نظر قرار داد.
وی افزود: احداث مسیر راه‌آهن کرمانشاه به خسروی از اولویت‌های مهم استان است که شهرستان اسلام‌آباد‌ غرب نیز در این مسیر قرار دارد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه سفرهای شهرستانی مقدمه‌ای برای رقم خوردن اتفاقات خوب در استان است، گفت: با تمرکز و همگرایی این اتفاقات خوب محقق خواهد شد.
به گفته صحرایی تمامی مصوبات سفرهای شهرستانی که افف تحقق بیشتر آنها در دهه فجر امسال اعلام شده است رصد خواهد شد.
استاندار کرمانشاه از جمله مصوبات این سفر که به تایید مسئولین استانی در حوزه راه و شهرسازی رسید را واگذاری ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن تا دهه فجر سال‌جاری، آماده سازی ۴۹ هکتار از اراضی برای ساخت دو هزار واحد مسکن ملی که ۲۰۰ واحد آن به طرح جوانی جمعیت اختصاص دارد عنوان کرد.
وی همچنین تجهیز و نوسازی مدارس شهرستان اسلام‌آباد‌ غرب با اعتبار یک میلیارد تومان تا پایان مهرماه سال جاری و افتتاح دبیرستان ۹ کلاسه شهید تهرانی مقدم‌ تا ۱۳ آبان سال جاری را از جمله مصوبات حوزه نوسازی مدارس عنوان کرد و گفت: در حوزه صنعت و معدن نیز پیگیری و دستور کار استفاده از ظرفیت شهرستان اسلام‌ آباد غرب در حوزه رنگ‌آمیزی فرش و تبدیل این شهرستان به قطب رنگ آمیزی، احیا و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد از محل تبصره ۱۸ تا پایان سال جاری و خرید چغندر قند مورد نیاز کارخانه قند اسلام‌آباد به صورت قطعی از درون استان و ممنوعیت خروج ملاس از استان (مگر ظرفیت استان تکمیل شده باشد) مصوب شد.
مقام ارشد استان همچنین بهره‌برداری از پنج چمن مصنوعی تا دهه فجر سال جاری، اصلاح شبکه آبرسانی شهری به طول هشت کیلومتر تا دهه فجر، تامین آب شرب ۲۰ روستا تا پایان سال جاری، اجرای باقیمانده خط انتقال فاضلاب شهری اسلام‌آباد‌غرب تا پایان سال جاری و اجرای زیر ساخت شهرک مرصاد را نیز از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد و بیان داشت: همچنین بازنگری طرح هادی ۲۳ روستا تا پایان سال‌جاری، راه‌اندازی مرکز ام آر آی تا پایان سال جاری، راه‌اندازی مرکز جامع سلامت شهریار شهر تا دهه فجر، بهره‌برداری از کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان امام خمینی تا دهه فجر نیز از مصوبات این سفر است.
استاندار کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش به برگزاری شکوهمند انتخابات طی چند ماه آینده اشاره کرد و افزود: در انتخابات پیش‌رو باید به چهار شاخصه‌ مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، انتخاباتی ایمن و رقابت سالم که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند توجه شود.
وی اولویت اول استان و شهرستان اسلام‌آباد غرب را رفع بیکاری و ایحاد اشتغال پایدار عنوان کرد و بیان داشت: عصاره تمامی این گفتگوها باید به ایجاد اشتغال مولد، مفید و‌پایدار تبدیل شود.
صحرایی در ادامه کلید اثرگذار در گشایش مشکلات استان را مولدسازی عنوان کرد ماموریت مولدسازی و تهاتر در شهرستان اسلام‌ آباد غرب را به فرماندار این سهرستان سپرد و گفت: مدیران استانی و شهرستان‌ها با تمرکز بر مولدسازی از ظرفیت هر ملک غیر قابل استفاده که می‌تواند به اتمام طرح‌های نیمه‌کاره کمک نماید استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیران استانی و شهرستانی موظفند فرصت‌های مولد سازی را با برگزاری جلسات و پیگیری فرماندار در مجرای قانونی معرفی نمایند تا پس از سنجش فنی در استان استفاده شود.
وی راه‌اندازی مجمع خیرین را جلوه‌ای از مردمی سازی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند عنوان کرد و افزود: به زودی انتخابات مجمع خیرین در استان برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیرین و معتمدین شهرستان اسلام‌آباد غرب نیز در این زمینه استفاده نماییم.
وی در پایان از توافق انجام شده برای تامین آب شهرستان اسلام‌آباد غرب از سد آزادی خبر داد و گفت: توافقات اولیه انجام شده که در صورت انجام آب شرب مورد نیاز این شهرستان از سد آزادی تامین خواهد شد.
خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد