//
کدخبر: ۴۳۵۱۱۹ //

نوید آغاز به کار مجتمع صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد شهرستان کنگاور در آینده نزدیک

استاندار کرمانشاه از آغاز به کار مجتمع حرفه‌آموزی، اشتغال و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد شهرستان کنگاور در آینده نزدیک خبر داد.

نوید آغاز به کار مجتمع صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد شهرستان کنگاور در آینده نزدیک
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کرمانشاه در سفر خود به شهرستان کنگاور که صبح امروز ( نهم آذرماه) انجام گرفت، از مجتمع حرفه‌آموزی، اشتغال و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد بازدید کرد.

" محمدطیب صحرایی" در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با ظرفیت نگهداری یکهزار نفر دیر زمانی میزبانی از مردم مظلوم حلپچه در زمان جنگ را برعهده داشت که با گذشت ۲۰ سال این مکان متروکه مانده بود.

وی افزود: با توجه به نیاز استان در زمینه بازپروری و مهارت‌‌افزایی بهبودیافتگان اعتیاد و در راستای آماده‌سازی محیطی امن برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، کارگاهی همچنین اسکان این افراد راه‌اندازی این مجتمع در دستور کار قرار گرفت و درحال حاضر ۶۰ نفر از بهبود‌یافتگان با حضور در این مجتمع برای آماده‌سازی ،بازسازی و سالم‌سازی این مجتمع در تلاش هستند.

 به گفته استاندار کرمانشاه درحال حاضر جمع‌آوری معتادین از سطح استان در دستور کار قرار دارد و این افراد پس از گذراندن دوره سم‌زدایی برای یادگیری مهارت‌ و در راستای جلوگیری از بازگشت‌ آنها به اعتیاد به این مجتمع منتقل خواهند شد.

صحرایی اضافه کرد: بهبودیافتگان مواد مخدر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تا مرحله تولید محصول حمایت خواهند شد و پس از آن محصولات تولیدی آنها برای عرضه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز این مجموعه بر اسکان و ایجاد اشتغال مددجویان و بهبودیافتگان از استان کرمانشاه خواهد بود و هیچ مددجویی خارج از استان به این مجتمع منتقل نخواهد شد.

 به گفته استاندار کرمانشاه در فاز اول راه‌اندازی این مجتمع ظرفیت نگهداری ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از بهبودیافتگان وجود دارد و بر اساس پیش‌بینی انجام شده طی ۱۰ روز آینده نیز ۳۵۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در استان به این مجتمع انتقال خواهند یافت و آنچه پس از راه‌اندازی این مجتمع شکل می‌گیرد خودکفایی و توانمندسازی بهبودیافتگان خواهد بود.

صحرایی حمایت روحی، عاطفی و معنوی از این افراد را امری مهم و ضروری دانست و گفت: زمانی که درب این مرکز پس از تولید محصولات به روی عموم مردم باز خواهد شد تقاضا داریم با خرید محصولات از این افراد حمایت نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان