//
کدخبر: ۴۷۰۰۴۸ //
مدیرکل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خبر داد:

روزانه ۱۵۰۰ زائر از مرز خسروی تردد می‌کنند/ کاهش ۱۲ درصدی تعداد جانباختگان در تصادفات برون شهری استان

مدیرکل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد روزانه ۱۵۰۰ زائر از مرز خسروی خبر داد و گفت: این تعداد به طور تدریجی در حال افزایش است.

 روزانه ۱۵۰۰ زائر از مرز خسروی تردد می‌کنند/ کاهش ۱۲ درصدی تعداد جانباختگان در تصادفات برون شهری استان
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌کل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز(۱۵ مرداد) برگزار شد.

"سید شهرام کهریزی" با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان متشکل از چهار معاونت راهداری، حمل‌و‌نقل، فنی و راه روستایی و توسعه مدیریت و منابع است اظهار داشت:  این اداره کل با ۹۸۰ نفر نیرو در چهار ساختمان در حال فعالیت است.

وی تعداد خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سبک این اداره کل در استان را ۴۸۱ دستگاه عنوان کرد و افزود: در زمینه نوسازی ماشین‌آلات راهداری برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان به راهداری تخصیص یافت که ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و ۴۰۰ میلیارد تومان آن از محل  اعتبارات ملی تامین شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳ این ماشین آلات خریداری خواهد شد.Untitled

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه تعداد راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان را ۴۸ راهدارخانه عنوان کرد و افزود: مجموعا ۸۰۰۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی جز حوزه استحفاظی راهداری استان کرمانشاه است.

کهریزی در گوشه دیگری از سخنانش به آمادگی این اداره کل در خدمات‌رسانی به زائرین عتبات عالیات در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: در حال‌ حاضر شاهد افزایش تدریجی تردد در مرز خسروی هستیم و روزانه ۱۵۰۰ زائر در مرز خسروی تردد می‌کنند.

وی پیک تردد در مرز خسروی را در روزهای ۱۸ تا ۲۰ ماه صفر عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته در ایام‌ پیک سفر به عتبات عالیات روزانه ۷۶ هزار زائر در مرز خسروی تردد می‌کردند و در مجموع مرز خسروی پذیرای ۹۸۰ هزار نفر بود که بر اساس پیش‌بینی انجام شده امسال این تعداد دو برابر خواهد شد و در مجموع دو میلیون‌ نفر از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

 کهریزی از جمله اقدامات انجام شده در مرز خسروی را خریداری دو دستگاه ترانسفورماتور ۱۶۰۰ برای تامین برق در مرز با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، ارتقا سیستم سرمایشی با اعتبار ۲۵ میلیارد ‌تومان، جدول‌کشی و ساماندهی مرز با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان، احداث ۱۴‌هزار متر سایه‌بان و راه‌اندازی مسیر جاده برکت برای تسهیل تردد زائرین با صرف اعتبار ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: همچنین هشت پارکینگ خودرویی در مسیر خروجی جاده برکت احداث شده که زائرین پس از خروج از مرز به این پارکینگ‌ها هدایت می‌شوند

 کهریزی در گوشه دیگری از سخنانش به  هوشمند‌سازی جاده‌های برون شهری استان اشاره کرد و گفت: به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه صنایع ریلی و هوایی کشور تحت تاثیر قرار گرفته و ۹۰ درصد جابجایی‌ها از طریق حمل‌و نقل جاده‌ای انجام می‌گیرد که در راستای حفظ و افزایش امنیت و آرامش  سفر طی این مدت با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند توانستیم بسیاری از جاده‌های برون شهری را رصد نماییم.

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال حاضر ۹۶ سامانه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان راه‌اندازی شده است که بر اساس پیش‌بینی انجام شده تا پایان سال‌جاری به ۱۲۲ سامانه افزایش خواهد یافت.

وی تعداد سامانه‌های پایش تصویری در استان را نیز ۳۲ سامانه عنوان کرد و افزود: در ایام اربعین تصاویر زنده‌ای از تمامی خود‌روهای سواری، مینی‌بوس و اتوبوس‌ها همچنین تردد زائرین در پایانه مرزی خسروی خواهیم داشت.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای به تعداد نقاط حادثه‌خیز در کشور داشت و گفت: بر اساس ارزیابی انجام گرفته در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، تعداد ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شد که ۱۹ نقطه آن در استان کرمانشاه قرار داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد این ۱۹ نقطه حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اصلاح شود، که در حال‌ حاضر ۱۰ نقطه آن اصلاح شده و سه نقطه دیگر تا پایان هفته جاری اصلاح خواهد شد، همچنین شش نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز تا پایان سال برطرف می‌شود.

کهریزی در ادامه تعداد فوتی‌های استان در تصادفات جاده‌ای برون شهری طی ایام نوروز ۱۴۰۳ را هفت نفر عنوان کرد و بیان داشت:این تعداد  نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴ نفر بوده است ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین تعداد افراد فوت شده در تصادفات برون شهری طی چهارماهه اول سال ۱۴۰۳ را  ۹۸ نفر اعلام کرد و گفت:این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱۰ نفر بوده، ۱۲ درصد کاهش داشته است.

 وی در ادامه به شرایط راه‌های روستایی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تامین اعتبار برای آسفالت مسیرهای روستایی در روستا‌های بالاتر از ۲۰ خانوار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سپرده شده است و با توجه به اینکه اعتبارات استانی شرایط مطلوبی ندارد تامین اعتبار برای این امر ممکن نیست و بر این اساس با نمایندگان و مدیران‌کل سراسر کشور صحبت‌هایی انجام شده تا تامین اعتبارات مورد نیاز در این زمینه دوباره از محل اعتبارات ملی تامین شود و در صورت موافقت آسفالت مسیرهای روستایی با قوت بیشتری انجام خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اضافه کرد: در حال‌حاضر ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ۲۱۵ روستای بالاتر از ۲۰ خانوار در استان فاقد آسفالت هستند.

وی اشاره‌ای هم به ساماندهی خودروهای سواری برون‌شهری داشت و گفت: تردد این خودروها تنها در مسیرهای برون شهری است و به رانندگانی که در مسیرهای درون شهری اقدام به مسافرکشی می‌کنند در وهله اول تذکر داده خواهد شد و پس از تکرار تخلف کارت هوشمند آنها ابطال می‌شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد