//
کدخبر: ۴۷۲۵۶۰ //
در نشست خبری اداره‌ کل ورزش و جوانان استان مطرح شد؛

وجود ۱۲۴۴ پروژه نیمه‌کاره در استان کرمانشاه/ تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی فرسوده نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

معاون‌توسعه امور ورزش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۲۴۴ پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد.

 وجود ۱۲۴۴ پروژه نیمه‌کاره در استان کرمانشاه/ تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی فرسوده نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اصحاب رسانه (امروز یکم شهریور برگزار شد.

 "منوچهر حاتمی" با اشاره به اینکه  با ۶۰ میلیارد بدهی، مدیریت اداره کل ورزش و جوانان را بر عهده گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد این بدهی پرداخت شده است.

 مدیر‌کل ورزش و جوانان استان همچنین از احیا پنج استخر فاقد فعالیت از ابتدای دوران مدیریتش در استان خبر داد و افزود:طی این‌مدت ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا مجموعه‌های ورزشی استان جذب کردیم و برای ساخت دو پروژه استخر "قهرمانی" و سالن ۶۰۰۰ نفری نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نماییم.

 در ادامه این نشست محمد حسین‌زاده اشاره‌ای به تعداد پروژه‌های نیمه تمام در استان داشت و گفت: در حال حاضر ۱۲۴۴ پروژه نیمه کاره در استان داریم که استخر قهرمانی و سالن‌۶۰۰۰ هزار نفری از پروژه‌های ملی در دهکده المپیک از این پروژه‌ها هستند.

معاون توسعه ورزش استان در ادامه سرانه فضای ورزشی استان را مجموعا یک متر و ۴۶ سانتی‌متر عنوان کرد و بیان داشت:از این میزان ۹۴ سانتی‌متر تحت نظارت اداره ورزش، ۳۳ سانتی‌متر بخش خصوصی و ۱۹ سانتی‌متر در ادارات و ارگان‌های دولتی است.

  وی همچنین بالاترین سرانه ورزشی استان را مربوط به شهرستان قصرشیرین با ۴.۵متر عنوان کرد و گفت:کمترین سرانه ورزشی هم  مربوط به شهرستان کرمانشاه با یک متر مربع  است.

 به گفته حسین‌زاده تا پایان سال‌جاری چهار رویداد بسکتبال، کنگ‌فو، ووشو و شطرنج در استان برگزار می‌شود.

 در ادامه "میلاد حبیبی" کارشناس دفتر فنی اداره  کل ورزش و جوانان استان اشاره‌ای به اعتبارات عمرانی استان داشت و گفت:این اعتبارات شامل بخش استانی، نفت‌وگاز،  متوازن و ملی است.

وی تعداد پروژهای عمرانی در بخش اعتبارات استانی را ۵۳ پروژه عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۳۳ پروژه نیمه‌کاره و ۲۰ پروژه مرمتی و تعمیراتی است.

کارشناس دفتر فنی اداره  کل ورزش و جوانان استان همچنین اعتبار مصوب استان در بخش اعتبارات عمرانی در بخش استانی را ۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این اعتبار آن تخصیص یافته است.

حببیی اشاره‌ای هم به فرسودگی و قدمت اماکن ورزشی استان داشت  و گفت:برای تعمیر و نگهداری این اماکن نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 به گفته حبیبی ۳۷ پروژه ملی نیمه‌تمام در سطح استان با اعتبار مصوب ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان وجود دارد که با پیگیری استاندار کرمانشاه در حال حاضر ۶۲ میلیارد‌ تومان آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای برای اجرای پروژه‌های جدید در استان نداریم و قصد داریم پروژه‌های نیمه‌کاره را در استان به سرانجام برسانیم.

کارشناسان  دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان  در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری پیست دوچرخه سواری دهکده المپیک، دیواره صخره‌نوردی ورزشگاه آزادی و تکمیل سالن ورزشی روستای فارسینج در آینده نزدیک خبر داد و‌گفت: برای تکمیل این پروژه نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار بودیم که پنج میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزرات‌ورزش و مابقی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت ورزش تامین شده است.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر اعتبارات حوزه عمرانی استانی و ملی پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت به استان اختصاص یافت که با استفاده از آن پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان به بهره‌برداری رسید

 به گفته حبیبی در سال گذشته ۲۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان افتتاح شده است.

وی در پایان تعداد پروژه‌های استان که در هفته دولت افتتاح می‌شوند را ۱۴ پروژه عنوان کرد و گفت:عمده این پروژه‌ها زمین چمن هستند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد