//
کدخبر: ۵۵۹۲۰ //
رئیس دانشگاه پیام نور:

تحصیل ۲۰هزار نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور کرمانشاه

تحصیل 20هزار نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور کرمانشاه

به گزارش – فرتاک نیوز: بهمن سعیدی‌پور رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: دانشگاه پیام نور دانشجویان خود را کارآفرین بار می‌آورد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور توانسته حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازار کار را تا حدود زیادی پر کند.

دانشگاه پیام نور در تمامی شهرستان های استان دانشجو دارد و این دانشگاه در استان کرمانشاه حدود 20 هزار نفر دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، روانسر و جوانرود در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در حدود ۲۵ رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشجو دارد.

سعیدی‌پور ادامه داد: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در دو سال گذشته بیشترین توسعه را در مقطع کارشناسی ارشد در بین دانشگاه‌های استان کرمانشاه را داشته است.

وی افزود: توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه تابع آیین‌نامه می‌باشد و تا زمانی که در یک رشته کارشناسی ارشد، یک نفر استادیار عضو هیأت علمی در دانشگاه نباشد، مجوز کارشناسی ارشد برای راه‌اندازی آن رشته در دانشگاه داده نمی‌شود.

 رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: دانشگاه پیام نور در استان کرمانشاه در بیش از 80 رشته محل دانشجو در مقطع کارشناسی دارد.

وی سپس شرط لازم برای اضافه کردن مقطع دکترا در دانشگاه پیام نور را برخورداری دانشگاه از دو نفر عضو هیئت علمی دانشیار و یک نفر استادیار در آن رشته خاص عنوان کرد و افزود: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در حال حاضر مقطع دکترا ندارد.

سعیدی‌پور به اجرایی شدن پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: افزایش سرانه فضای آموزشی و عمرانی به همراه توسعه تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای دانشگاه پیام نور این استان بود.

 وی افزود: سرانه فضای آموزشی در سال 92 در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه 1.7 متر مربع برای هر دانشجو بود که در پی اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه به 2.7 متر مربع رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: دانشگاه پیام نور از ابتدا یک دانشگاه کارآفرین بوده و گواه این مدعا این که دانشجویان این دانشگاه در کنار تحصیل خود می‌توانند در عین کارآفرینی اشتغال هم داشته باشند.

سعیدی‍‌پور ادامه داد: دانشگاه پیام نور دانشجویان خود را کارآفرین بار می‌آورد و دانشگاه پیام نور توانسته حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازار کار را تا حدود زیادی پر کند، چراکه  دانشجویان این دانشگاه در عین برخورداری از سرفصل‌های استاندارد، غنی و معتبر فرصت حضور در بازار کار را هم به واسطه اجباری نبودن حضور در کلاس درس پیدا می‌کنند.

وی افزود: وظیفه دانشگاه تربیت کارمند نیست و دانشگاه کارگاه تربیت کارمند نیست و وظیفه دانشگاه توسعه علم، دانش و فناوری و پژوهش بوده، هرچند در جامعه کنونی اهداف دانشگاه و بازار کار قاطی شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در سال تحصیلی جدید را حدود چهارهزار نفر اعلام کرد و این دانشجویان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ثبت‌نام شده‌اند که سهمیه دانشجویان ارشد برای هر رشته محل حدود ۲۰ نفر است.

سعیدی‌پور به بلامانع بودن کلیه نقل و انتقالات دانشجویی در این دانشگاه از دو سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه تمامی نقل و انتقالات از داخل استان به خارج و برعکس را بدون هیچ ممانعتی انجام می‌دهد.

وی افزود: هیچ مرکزی حق ممانعت از نقل و انتقالات دانشجویی را نداشته و اگر دانشجویی با مراجعه به هریک از مراکز پیام نور در این خصوص با مشکل مواجه شد و به نتیجه نرسید، می‌تواند برای پیگیری و به نتیجه رساندن کار خود به مرکز پیام نور استان مراجعه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۹۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان