//
کدخبر: ۳۸۹۵۸۵ //

بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه

در هر کشوری رشته‌هایی هستند که نسبت به سایر رشته‌ها از محبوبیت و موفقیت بیشتری در جامعه برخوردارند. یکی از کشورهای خوب برای تحصیل که در همسایگی ایران قرار دارد ترکیه است.

بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه
به گزارش فرتاک نیوز،

هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند و در رشته‌های مختلف و دانشگاه‌‌های معتبر این کشور به تحصیل مشغول می‌شوند. اگر دوست دارید با زیر و بم مهاجرت به ترکیه آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید.

ترکیه کشوری مناسب برای تحصیلات دانشگاهی

اگر به دنبال کشوری مناسب برای تحصیل می‌گردید یکی از بهترین گزینه‌ها ترکیه است. ترکیه کشوری است که در کنار جاذبه‌های توریستی و فرهنگی بسیاری که دارد به امر تحصیل نیز اهمیت بسیار زیادی داده است. همین موضوع به یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت به کشور ترکیه تبدیل شده است. سازمان آموزش عالی در ترکیه سعی کرده است تا این کشور را همگام با کشورهای آمریکایی و اروپایی پیش ببرد و رشته‌هایی را برای تحصیل ارائه دهد تا نیازی از نیازهای جامعه را رفع کند.

از این رو صرف گرفتن مدرک در ترکیه ارزشی ندارد و دانشگاه‌ها چارت‌های آموزشی خود را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که بتوانند به شیوه‌ای عملی و به دور از مدرک‌گرایی به تدریس علوم مختلف بپردازند. همین نگاه مسئولانه باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان ترکیه را به عنوان مقصدی برای تحصیل در نظر بگیرند. دولت ترکیه نیز همکاری بسیاری با دانشجویان دارد و از آن‌ها از نظر مالی و علمی پشتیبانی می‌کند.

برای تحصیل در ترکیه دفتر مهاجرتی اصطهباناتی می تواند در این زمینه کمک شایانی را به شما عزیزان نماید.

ویژگی‌های بهترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه

معیارهای تعیین بهترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه شامل میزان درآمد بعد از فارغ‌التحصیلی و تقاضای شغلی در بازار کار برای آن رشته می‌شود. البته علاقه شخصی شما مهم‌ترین ملاک انتخاب رشته است و فرقی نمی‌کند که‌ شما در چه کشوری مشغول به تحصیل هستید. علاقه اولین و مهم‌ترین عامل در میزان موفقیت شما است. اما در مراحل بعدی باید میزان درآمد و تقاضا را برای آن رشته مورد بررسی قرار دهید.

چطور برای تحصیل به ترکیه برویم؟

اگر قصد دارید برای تحصیل به ترکیه بروید باید از مراکز اعزام دانشجو به ترکیه مشاوره و راهنمایی بگیرید. یکی از موسسات بسیار خوب در این زمینه موسسه دفتر مهاجرتی اصطهباناتی است که با داشتن کادری مجرب و متخصص می‌تواند در زمینه اعزام دانشجو به شما کمک کند.

رشته‌های پردرآمد در ترکیه برای تحصیل کدامند؟

اگر به دنبال رشته‌های پردرآمد در ترکیه هستید باید بدانید که لیست این رشته‌ها مانند ایران است و از این نظر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در ادامه سعی کردیم به معرفی این رشته‌های پولساز بپردازیم تا شما هم بتوانید انتخابی راحت‌تر و مناسب‌تر انجام دهید. تحصیل در ترکیه مزایای زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها یافتن شغل بعد از فراغت از تحصیل است.

رشته مهندسی آی‌تی و برنامه نویسی

یکی از رشته‌های موفق و پولساز در کشور ترکیه رشته مهندسی آی‌تی و برنامه نویسی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته رقم بزند. از آنجایی که ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم بهره‌مندی از دانش برنامه‌نویسی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی شغلی مناسب پیدا کنید و از حقوق و مزایای کافی هم بهره‌مند شوید.

رشته مهندسی آی‌تی و برنامه نویسی

خلبانی شغلی پولساز در ترکیه

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در ترکیه خلبانی است که از نظر میزان درآمد هم در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. البته برای تحصیل در این رشته هم مانند هر رشته دیگری شرط اول داشتن علاقه است. لازم به ذکر است که تحصیل در رشته خلبانی هزینه زیادی هم دارد.

تحصیل در رشته‌های پزشکی

تحصیل در رشته‌های پزشکی در ترکیه مانند ایران آینده خوبی را برای فارغ‌التحصیلان جوان رقم می‌زند و از نظر مالی آینده این افراد را تضمین می‌کند. رشته‌هایی مانند جراحی، دندان‌پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و سایر رشته‌های مرتبط با پزشکی جزو پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه به حساب می‌آید.

رشته حقوق در ترکیه

وکالت در ترکیه نیز مانند رشته پزشکی پرطرفدار است و درآمد بسیار خوبی هم دارد. این رشته همیشه مورد نیاز افراد جامعه است و یک وکیل ماهر به راحتی ماهی بیش از ۲۰ هزار لیر درآمد دارد. وکلا در ترکیه می‌توانند به صورت شخصی، دولتی یا شرکتی فعالیت نمایند.

مهندسی نفت و مهندسی معدن در ترکیه

از دیگر رشته‌های موفق در ترکیه می‌توان به رشته مهندسی معدن و مهندسی نفت اشاره کرد. فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی نفت می‌توانند به راحتی جذب بازار کار شوند و حداقل ۷ هزار لیر در ماه درآمد کسب کنند.

مشاوره و مدیریت کسب و کار

رشته‌های مدیریت مانند مدیریت مالی، بازرگانی، مدیر ارشد مالی و... نه تنها در ترکیه بلکه در تمام دنیا در زمره رشته‌های پرطرفدار و پردرآمد محسوب می‌شود. به دلیل نقش بسیار پررنگ مدیران در میزان موفقیت و شکست شرکت‌ها به مدیران موفق و توانمند حقوق‌های بسیار بالایی پیشنهاد می‌شود. بنابراین اگر علاقه‌مند به رشته‌های مدیریت هستید می‌توانید برای تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت کنید.

کارشناس بیمه

یکی دیگر از رشته‌های موفق در ترکیه که باعث شده است افراد زیادی برای کار یا تحصیل در این رشته به فکر مهاجرت به ترکیه بیفتند رشته کارشناسی بیمه است. شما بعد از فارغ‌التحصیلی در این رشته می‌توانید برای خودتان یک دفتر بیمه افتتاح کنید و به کار مشغول شوید.

تحصیل در رشته‌های علوم مهندسی

تحصیل در رشته‌های علوم مهندسی همیشه و در همه کشورهای دنیا جزو رشته‌های پردرآمد به حساب می‌آید. از این رو اگر به تحصیل در این رشته‌ها علاقه دارید می‌توانید در دانشگاه‌های ترکیه مشغول به تحصیل شوید. بعد از فارغ‌التحصیلی هم به راحتی جذب بازار کار بسیار فعال در حوزه مهندسی خواهید شد و درآمد بسیار خوبی هم خواهید داشت.

کلام آخر

اگر می‌خواهید تغییری در شرایط کار و زندگی خود ایجاد کنید و به فکر پیشرفت خود هستید باید تصمیماتی بزرگ و البته عاقلانه بگیرید. یکی از این تصمیمات مهم که هر فردی در طول زندگی خود با آن دست به گریبان است انتخاب رشته تحصیلی در دانشگاه است. این موضوع می‌تواند در آینده شغلی و مالی شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. علاوه بر این تحصیل در دانشگاه و کشوری که انتخاب می‌کنید نیز در این میزان موفقیت دخیل است و می‌تواند پل شما به سمت موفقیت و پیروزی تلقی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد