//
کدخبر: ۴۳۷۸۱۹ //
روانشناسی شخصیت

گیر کردن در گذشته: ۶ علامت که نشان می دهد در حال حاضر زندگی نمی کنید

آیا احساس می کنید که در گذشته گیر کرده اید؟ آیا دائماً به گذشته فکر می کنید و افسوس می خورید؟ اگر چنین است، ممکن است در حال حاضر زندگی نمی کنید.

گیر کردن در گذشته: 6 علامت که نشان می دهد در حال حاضر زندگی نمی کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا خود را دائماً در حال یادآوری روزهای خوب گذشته می بینید؟ آیا در پیچ و تاب زمانی گیر کرده اید؟

من در مورد اینکه گهگاهی در دلتنگی های شیرین افراط نمی کنم. هیچ آسیبی وجود ندارد - چه کسی یک آهنگ مدرسه قدیمی در رادیو یا سفر به خط حافظه با دوستان را دوست ندارد؟ در عوض، من در مورد تثبیت شدن در گذشته صحبت می کنم که بر نحوه حرکت شما در زمان حال تأثیر می گذارد.

می گویند آینده نگری 20/20 است. اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که نگاه به گذشته ما شروع به تیره‌کردن دید فعلی ما کند؟

بر اساس تجربه شخصی من، و من معتقدم که بسیاری از شما ممکن است با این موضوع طنین انداز باشید، گیر افتادن در گذشته می تواند به طرق مختلف ظاهر شود. این می تواند ناتوانی در حرکت از روابط قدیمی یا حفظ روزهای شکوه قبلی باشد. یا شاید این وسواس نسبت به اشتباهات گذشته یا تمایل به سنجش شادی های امروز با شادی های گذشته باشد.

اینها نشانه های آشکاری هستند که شما در گذشته گیر کرده اید. اما نگران نباش دوست من راهی برای خروج وجود دارد. با هم، بیایید به واقعیت برگردیم!

1. پیوندهای طولانی با روابط قدیمی

به یاد آوردن روابط گذشته کاملاً طبیعی است، اما زمانی که این خاطرات ما را از ایجاد پیوندهای جدید و سالم باز می دارد، مشکل ساز می شود. این می تواند شعله ای قدیمی باشد که هنوز در قلب شما سوسو می زند، یا حتی دوستی ای که با نت ترش پایان یافته است. به یاد داشته باشید، تا زمانی که آنچه را که پشت سرمان است رها نکنیم، نمی‌توانیم به چیزی که جلوی ماست دست پیدا کنیم.

2. چسبیدن به روزهای شکوه سابق

آیا در دبیرستان یا دانشگاه به اوج رسیدید و برایتان سخت بود که بپذیرید آن روزها به پایان رسیده است؟ نمی توان انکار کرد که یادآوری پیروزی های گذشته می تواند باعث افزایش دوپامین در ما شود. اما وقتی ما را از دستیابی به دستاوردهای جدید باز می دارد، آن وقت است که به یک مانع تبدیل می شود. از این گذشته، داستان شما فقط به این دلیل تمام نشده است که یک فصل یک صفحه ورق را برگرداند!

3. وسواس نسبت به اشتباهات گذشته

همه ما اشتباه می کنیم - این بخشی از تجربه انسانی است. اما زمانی که اشتباهات گذشته به موضوع اصلی افکار شما تبدیل شود، سالم نیست. به جای اینکه روی اشتباهی که پیش آمده تمرکز کنید، چرا روی چیزی که می تواند درست پیش برود تمرکز نکنید؟ به یاد داشته باشید، هر روز فرصتی برای نوشتن یک صفحه جدید در کتاب زندگی شما است.

4. اندازه گیری شادی های امروز با شادی های گذشته

آیا شادی امروز اهمیت کمتری دارد زیرا به اندازه آنچه در گذشته تجربه کردید بزرگ نیست؟ این می تواند زمان های ساده تر با مسئولیت های کمتر یا زمانی باشد که عزیزان هنوز در اطراف هستند. با این حال، قدردانی از شادی که اکنون داریم ضروری است و همیشه آن را با گذشته مقایسه نکنیم.

5. بازگویی مکرر همان داستان های قدیمی

همه ما همان داستانی را داریم که دوست داریم در گردهمایی ها بازگو کنیم. اما وقتی حکایات قدیمی تبدیل به تنها داستان هایی می شوند که می گوییم، ممکن است نشانه ای باشد که در گذشته گیر کرده ایم. تجربیات جدید در انتظار تبدیل شدن به داستان های به یاد ماندنی هستند!

6. زندگی در میان عکس ها و یادگاری های قدیمی

عکس ها و یادگاری ها به عنوان یادآوری زیبا از گذشته ما هستند. اما وقتی زمان بیشتری را در آلبوم عکس‌هایمان نسبت به زمان حال می‌گذرانیم، ممکن است در پیچ و تاب زمانی گیر کنیم. به یاد داشته باشید، اگر بیش از حد مشغول تجدید خاطرات قدیمی باشیم، نمی‌توانیم خاطرات جدیدی بسازیم!

در پایان، مهم است که به خاطر بسپاریم که اگرچه دوست داشتن گذشته فوق العاده است، اما به همان اندازه مهم است که خود را در آن گم نکنیم. ما باید تلاش کنیم تا با تاریخ خود صلح کنیم و لحظه حال را در آغوش بگیریم - این تنها لحظه ای است که واقعاً داریم.

بنابراین، آیا هنوز در آن پیچ و تاب زمانی گیر کرده اید؟ یا راه خروج را پیدا کرده اید؟ در هر کجای سفرتان هستید، این را به خاطر بسپارید: بهترین ها هنوز در راهند!

لطفاً توجه داشته باشید که این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است و نباید به عنوان مشاوره تخصصی در نظر گرفته شود. اگر شما یا کسی که می شناسید با گیر افتادن در گذشته دست و پنجه نرم می کنید، از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد