//
کدخبر: ۴۶۰۵۵۳ //

پسته در مصارف مختلف، از پسته چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

مغز پسته از آن دسته خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در همه جای جهان طرف‌داران خاصی دارد و به یکی از محبوب‌ترین نوع تنقلات در سبد غذایی افراد تبدیل شده است.

پسته در مصارف مختلف، از پسته چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این محصول خوش‌رنگ و خوش‌مزه، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زرد روشن تا سبز تیره را در بر می‌گیرد و به‌واسطه ارزش غذای بالا، خواص و فواید ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با خرید مغز پسته، و گنجاندن این محصول در رژیم غذایی خانواده، نیازهای بدن را به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی تأمین کنید.

همچنین می‌توانید با خرید پسته، از فواید این محصول ارزشمند در تهیه انواع کیک و شیرینی، نوشیدنی‌های جذاب و غذاهای متنوع بهره ببرید.

در این مقاله قصد داریم راجع به مصارف مختلف پسته اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مصارف مختلف پسته چیست؟

مغز پسته را می‌توان یکی از لذیذترین نوع آجیل‌ها معرفی کرد که محبوبیت ویژه‌ای در میان انواع مغزها دارد. این محصول به دلیل برخورداری از ویتامین‌های متنوع و مواد معدنی ارزشمندی مانند روی، منیزیم، فسفر، فیبر و... در سلامت بدن نقش مؤثری را ایفا می‌کند. جالب است بدانید که این محصول تنها به‌عنوان آجیل مورد مصرف نبوده و کاربردهای گسترده‌ای در صنایع غذایی و آشپزی دارد. از مغز پسته به‌صورت خلال و پودری در موارد مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • صنعت پخت شیرینی

  • صنایع غذایی

  • تهیه بستنی و نوشیدنی

استفاده از مغز پسته در صنعت پخت شیرینی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای خرید مغز پسته، استفاده از این محصول در حوزه شیرینی‌پزی است. غالباً مغز پسته به‌صورت خلال یا پودر شده در صنعت شیرینی‌پزی برای تزیین شیرینی‌ها یا تهیه مواد میانی آن‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد و یا در ترکیب خمیر شیرینی استفاده می‌شود.

• تارت پسته

تارت پسته یکی از انواع شیرینی‌های تهیه شده با پودر پسته است که از عطروطعم بی‌نظیری برخوردار است و مصرف آن به‌واسطه داشتن پسته، فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

• شیرینی اسکار پسته‌ای

شیرینی اسکار پسته‌ای از دیگر شیرینی‌های خوشمزه و پرطرف‌دار است که با استفاده از پسته پودر شده تهیه می‌شود و از خوشمزه‌ترین نوع شیرینی‌های خشک شناخته می‌شود.

• کیک پسته

اگر از آن دسته افرادی هستید که به پخت کیک‌های خانگی علاقه دارند، کیک پسته را از دست ندهید. این کیک به دلیل داشتن پسته در ترکیبات خود، عطروطعم مطبوعی دارد و استفاده از آن در کنار یک فنجان چای تازه‌دم، می‌تواند خستگی یک روز سخت و پرچالش را از دوش شما بردارد.

• گز و سوهان

از دیگر مصارف مختلف مغز پسته می‌توان به استفاده از این محصول در تولید شیرینی‌های سنتی از جمله گز و سوهان اشاره کرد. مصرف پسته در تهیه سوهان یا تولید گز، علاوه بر ایجاد طعم مطلوب و ارزش غذایی بالا، ظاهری جذاب و اشتها برانگیز به این شیرینی‌ها می‌بخشد.

استفاده از مغز پسته در صنایع غذایی

خرید پسته و مصرف آن تنها به صنعت شیرینی‌پزی محدود نمی‌شود و این محصول در صنعت آشپزی هم کاربردهای گسترده‌ای دارد. وجود پروتئین‌های گیاهی، چربی‌های سالم و انواع آنتی‌اکسیدان در پسته و استفاده از آن در غذاها، باعث می‌شود که از املاح معدنی مغذی موجود در این محصول برای تأمین نیازهای بدن به مواد مغذی و سلامت اعضای خانواده بهره ببرید. شما می‌توانید با خرید پسته، از این محصول در تهیه غذاهای زیر استفاده کنید:

  • پسته پلو

این غذا یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نوع غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف به‌ویژه کرمان به شکل ویژه‌ای طبخ می‌شود و از غذاهای اعیانی، خوشمزه و مقوی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که تاریخچه طبخ این غذا به زمان قاجار برمی‌گردد و به‌واسطه استفاده از گوشت ماهیچه، گوشت گردن و همچنین پسته، یکی از غذاهای گران‌قیمت شناخته می‌شود.

  • شله‌زرد

از دیگر کاربردهای مغز پسته در صنایع آشپزی می‌توان به تهیه دسر خوشمزه و سنتی شله‌زرد اشاره کرد. شله‌زرد از آن دسته دسرهای سنتی، مفید و محبوب است که در ترکیبات و تزیین آن از مغز پسته استفاده می‌شود. رنگ زرد شله‌زرد در کنار رنگ سبز پسته، هارمونی جذابی دارد که اشتهای شما را برای خوردن تحریک می‌کند.

  • کالباس

جالب است بدانید که در حوزه تهیه سوسیس و کالباس نیز مغز پسته به شکل گسترده‌ای مورد مصرف قرار می‌گیرد و از این محصول به‌عنوان یک چاشنی و طعم‌دهنده برای تهیه انواع کالباس و سوسیس استفاده می‌کنند. وجود پسته در این ترکیب، علاوه بر ایجاد ظاهری جذاب، باعث ایجاد طعمی مطلوب و افزایش ارزش غذایی این محصول می‌شود.

استفاده از مغز پسته در تهیه بستنی و نوشیدنی

با فرارسیدن فصل تابستان و میل به خوردن خوراکی‌های خنک و مقوی، استفاده از بستنی و انواع نوشیدنی‌ها افزایش پیدا می‌کند. جالب است بدانید که پسته علاوه بر مصارف غذایی یا استفاده در حوزه شیرینی‌پزی، در تهیه انواع نوشیدنی‌ و بستنی‌ نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از خواص این محصول در تهیه نوشیدنی‌های متنوع و جذاب و انواع بستنی استفاده کرد. برخی از کاربردهای پسته در این حوزه عبارت‌اند از:

• شیر پسته

شیر پسته یکی از نوشیدنی‌های بسیار مقوی است که تاریخچه استفاده از آن به سال‌های بسیار دورودراز برمی‌گردد. این نوشیدنی امروزه نیز طرف‌داران زیادی دارد و جزء نوشیدنی‌های پرطرف‌دار است. این نوشیدنی به دلیل برخورداری از شیر و پسته در ترکیبات خود، منبعی غنی از پروتئین‌های مختلف و ویتامین‌ها محسوب می‌شود و مانند یک بمب انرژی‌زا عمل می‌کند.

• معجون پسته

معجون پسته یک نوشیدنی خوش‌طعم و مقوی است که از ترکیب بستنی، مغز پسته، شیر، دارچین، قهوه و... تهیه می‌شود و به لطف وجود پسته، سرشار از کلسیم و پروتئین است. شما می‌توانید با خرید مغز پسته، این معجون مقوی و انرژی‌زا را در خانه تهیه و مورد مصرف قرار دهید. مصرف معجون پسته برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است و برای سلامت استخوان‌ها و بهبود رشد آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

• بستنی پسته‌ای

از دیگر مصارف مختلف مغز پسته می‌توان به صنعت بستنی‌سازی اشاره کرد. یکی از انواع بستنی‌ها که در ترکیبات آن از پسته استفاده می‌شود، بستنی‌سنتی است. این بستنی که در ترکیبات خود شیر، زعفران و پسته را جای‌داده منبع غنی از پروتئین و کالری است. شما می‌توانید با خرید مغز پسته این بستنی خوشمزه را به‌راحتی در خانه تهیه کنید و در روزهای گرم تابستان در کنار اعضای خانواده از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

خرید مغز پسته

لازم به ذکر است که برای استفاده از مغز پسته در حوزه‌های مختلف، حتماً باید از محصولات مرغوب و درجه یک استفاده کنید. چرا که خرید مغز پسته‌های بی‌کیفیت نه‌تنها فایده‌ای ندارد؛ بلکه باعث ایجاد طعمی نامطلوب در غذا‌ها، شیرینی‌ها یا انواع دسر می‌شود. اگر قصد خرید پسته دارید می‌توانید همین حالا به هایپر پسته مراجعه کنید و انواع مغز پسته مرغوب باکیفیت را با قیمت مناسب از این مجموعه معتبر بخواهید.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به مصارف پسته در حوزه‌های مختلف صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، پسته از گذشته تاکنون جایگاه ویژه‌ای در صنعت غذایی دارد و هنوز هم به طور گسترده در تهیه انواع نوشیدنی، بستنی‌، کیک و شیرینی و انواع غذا مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم قصد خرید مغز پسته و استفاده از این محصول را دارید، حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و پسته‌های مرغوب و تازه را خریداری کنید. به‌این‌ترتیب از ارزش غذایی و فواید ارزشمند این محصول به بهترین شکل ممکن بهره‌مند می‌شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان