//
کدخبر: ۴۷۸۶۶۴ //

نکات مدیریت هزینه‌های تبلیغات پیامکی

از مهم‌ترین مسائل در انواع تبلیغات، مدیریت هزینه‌هاست؛ برای گسترش کسب و کارها در هر اندازه‌ای، نیاز به تبلیغات هست و این نکته جای انکاری ندارد. اما خوب باید دانست که مدیریت هزینه‌ها و تا جای ممکن کم کردن هزینه‌های بیهوده، می‌تواند به پر و پیمون‌تر شدن تبلیغات شما کمک کند.

نکات مدیریت هزینه‌های تبلیغات پیامکی
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مثال شما هنگام تبلیغات پیامکی، می‌توانید با مدیریت هزینه‌ها و به حداقل رساندن هدررفت هزینه‌ها، به تعداد افراد بیش‌تری پیامک ارسال کنید یا بعد از چند روز تبلیغات پیامکی خود را تکرار کنید که هر دو مورد در موفقیت تبلیغات پیامکی نقش مهمی دارد.

حالا که به اهمیت مدیریت هزینه‌های پیامک تبلیغاتی پی بردید، در جهت مدیریت بهتر هزینه‌ها، ادامه این مطلب را از دست ندهید:

فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه تبلیغات پیامکی

در ابتدا شما باید فاکتورهای موثر در تعیین هزینه‌های پیامک تبلیغاتی را کامل بشناسید تا بتوانید بر اساس آن، هزینه‌ها را به حداقل برسانید:

  • تعداد پیامک: طبیعتا هر چه تعداد پیامک‌های شما بیش‌تر باشد، هزینه‌تان هم بالاتر می‌رود.

  • تعداد صفحات و کاراکترهای یک پیامک: صفحه اول پیامک 70 کاراکتر دارد و از صفحه دوم، هر 64 کاراکتر، یک صفحه محاسبه می‌شود.

  • نوع پنل: اصولا زمان یا امکانات در تعیین قیمت پنل پیامکی شما موثر است و بر اساس همین دو معیار، پنل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • نوع پیام و خط ارسالی: اینکه پیامک شما خدماتی باشد یا تبلیغاتی، بسته به اینکه با کدام از این خطوط ارسال شود، هزینه متفاوتی دارد.

  • ارسال به بلک لیست: اینکه پیامک شما به لیست سیاه هم ارسال شود یا نه، در تعیین هزینه تاثیرگذار است.

*نکته: بلک لیست مخابرات، افرادی هستند که دریافت پیامک تبلیغاتی را برای خودشان مسدود کرده‌اند.

چرا کاهش هزینه تبلیغات پیامکی مهم است؟

در تبلیغات به خصوص تبلیغات پیامکی که مورد بحث ماست، دو فاکتور بسیار مهم است و تا اندازه زیادی می‌تواند تعیین کننده موفقیت کمپین شما باشد:

  • تکرار تبلیغات و کمپین پس از مدت معین: تصور کنید حتی تبلیغات تصویری در تلویزیون هم که ممکن است از نظر عده بسیاری، محبوب باشد، با فقط یک بار پخش شدن، نمی‌تواند چندان موثر واقع شود. شما برای آنکه در ذهن مخاطب بمانید و بتوانید کمپین خود را با موفقیت اجرا کنید، بهتر است چندین بار آن را با محتوای مختلف تکرار کنید.

  • اجرای تبلیغات موازی: شما می‌توانید همزمان با تبلیغات پیامکی، انواع دیگر تبلیغات را هم به صورت موازی پیش ببرید تا بتوانید افراد مختلف را در سنین و اقشار مختلف جامعه مخاطب قرار دهید.

اگر هزینه تبلیغات پیامکی خود را تا حد ممکن کاهش دهید، می‌توانید از این دو فاکتور استفاده کرده و تبلیغات خود را چندین برابر تاثیرگذار اجرا کنید.

آیا تهیه پنل پیامکی اجباری است؟

در اکثر سامانه‌های پیامکی شما چند روزی می‌توانید به صورت دمو و رایگان پیامک ارسال کنید و در این مدت هزینه خرید پنل را پرداخت نکنید؛ اما نکته مهم این است که اصولا در این دوره یا هزینه ارسال پیامک بیش‌تر از زمانی است که شما پنل تهیه می‌کنید یا امکانات به صورت کامل در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.

به همین علت اگر قصد دارید پیامک خود را در تعداد بالا ارسال کنید، بهتر است محاسبه کنید که آیا خرید پنل به صرفه‌تر است یا ارسال پیامک با تعرفه بیش‌تر در دوره دمو. یا حتی ممکن است در دوره دمو، امکاناتی که شما از آن محروم می‌شوید به اندازه‌ای مهم باشد که خرید پنل پایه یا یک ماهه، کاری منطقی‌تر محسوب شود.

تعیین بودجه تبلیغات

برای تعیین بودجه تبلیغات، چه مسائلی را باید مدنظر داشته باشیم و بر اساس چه معیارهایی باید بودجه برای تبلیغات تعیین کنیم؟

  • نوع تبلیغات

  • روش انتشار

  • تعداد محصول

  • شناسایی مخاطب

  • نرخ بازگشت هزینه تبلیغات

  • تعداد دفعات تبلیغات

  • میزان رقابت با رقیبان

  • عمر محصول

جمع‌بندی

همان‌طور که بارها در این مطلب اشاره کردیم، دانستن این نکته که هزینه پیامک تبلیغاتی چطور می‌تواتند کم‌تر شود، می‌تواند در داشتن تبلیغات موثرتر به شما کمک کند؛ اگر چندین نکته دیگر مهم را هم در تبلیغات پیامکی خود رعایت کنید، مطمئن باشید که نتیجه بهتر از حد انتظارتان خواهد بود. برای مثال دانستن بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی و عمل به آن، می‌تواند در کنار انتخاب بهترین روش ارسال پیامک، برای کمپین پیامکی شما غوغا کند.

منبع: https://www.amootsms.com/sms-pricing

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد