//
کدخبر: ۴۶۸۲۸۱ //

۸نشانه که رابطه شما عشق نیست، هم‌وابستگی است

تمیز دادن بین عشق حقیقی و هم‌وابستگی یا با اغماض عادت، کار آسانی نیست. اما اگر بتوانید این تشخیص را بدهید، دستاورد مهمی کسب کرده‌اید.

8نشانه که رابطه شما عشق نیست، هم‌وابستگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

آدم‌ها اغلب اتکا به شریک عاطفی را با عشق اشتباه می‌گیرند اما در حقیقت آن‌ها فقط به طرف مقابل وابسته شده‌اند.

عشق حقیقی قدرتبخش، رهایی‌بخش و ثمربخش است.

1

با ما همراه باشید تا چند نشانه برای تشخیص این دو وضعیت را با شما در میان بگذاریم:

1.مدام به دنبال به دست آوردن تأیید طرف مقابل هستید

هم‌وابستگی اغلب خودش را در لباس علاقه به تأیید شدن از سمت شریک عاطفی ظاهر می‌کند. طبیعی است که بخواهید مورد تحسین شریک عاطفی باشید. اما وقتی آش آنقدر شور شود که برای احساس ارزشمندی خودتان به تأیید او نیاز داشته باشید، یعنی در وضعیت هم‌وابستگی به سر می‌برید. در یک رابطه سالم و امن و عاشقانه، شما بدون آنکه مدام تأیید دیگری را کسب کنید، احساس ارزشمندی دارید و نیازی ندارید برای آنکه حال خوبی کسب کنید به دنبال تأیید شدن از سمت او باشید.

2.بدون طرف احساس می‌کنید ناقص هستید

یکی دیگر از نشانه‌های قطعی هم‌وابستگی آن است که اگر او نباشد حس می‌کنید ناقص هستید. در روابطی که آدم‌ها به هم عادت کرده و در وابستگی به سر می‌برند، نبود یکی، به دیگری حس بی‌هویتی یا گم‌گشتگی می‌دهد. در عشق واقعی، شما حضور شریک عاطفی را تحسین می‌کنید اما فردیت خودتان را درک می‌کنید و برای آن ارزش قائل هستید. شما بدون او هم کامل هستید.

3.خلق آن‌ها مستقیم روی شادی شما اثر می‌گذارد

همدلی و حساس بودن به احساسات شریک عاطفی خوب است اما اگر همیشه خلق آن‌ها احساس شادی یا خوشحالی شما را تعیین کند، نشانه‌ای واضع از عادت و هم‌وابستگی است.

در یک رابطه عاشقانه، شما با احساسات شریک عاطفی‌تان همدلی می‌کنید اما احساسات آن‌ها، شادی شما را کنترل نمی‌کند. شما این توانایی را دارید که تعادل احساسات خودتان را به دست بگیرید و حتی در لحظات سخت بتوانید احساسات حقیقی‌تان را فارغ از اینکه احساس شریک عاطفی‌شان چه باشد، بروز دهید.

4.همیشه شما کوتاه می‌آیید

سازش کردن و کوتاه آمدن به عنوان سنگ بنای رابطه سالم مورد تحسین هستند. اما یک نکته باریکتر از مو هست و آن اینکه اگر همیشه این شما هستید که عقب‌نشینی می‌کنید و کنار می‌آیید، احتمالا شما وابسته هستید.

در عشق حقیقی، شرکای عاطفی با هم گفت‌وگو می‌کنند و یک نقطه مشترک پیدا می‌کنند. آن‌ها احترام و درک متقابل دارند و به نیازهای هم احترام می‌گذارند.

5.نه‌گفتن برایتان سخت است

وقتی دوست دارید نه بگویید اما نمی‌توانید یعنی یک جای کار می‌لنگد. در یک رابطه عاشقانه، هر دو فرد می‌توانند و باید بتوانند به قدر کافی آزادی نه گفتن داشته باشند. باید آزاد باشند که احساس و عقایدشان را بدون ترس از غمگین کردن طرف مقابل بیان کنند.

6.اغلب حس می‌کنید مورد سوء استفاده هستید

اگر اغلب حس می‌کنید که حضورتان بدیهی گرفته می‌شود و از شما سوء استفاده می‌شود، پس رابطه‌تان احتمالا عاشقانه نیست. در رابطه عاشقانه، رابطه بده و بستان در تعادل است. شرکای عاطفی هر دو به رابطه خدمت می‌کنند و تلاش‌ها هر دو ارزشمند است.

7.ترس از ترک شدن دارید

ترس از ترک شدن در رابطه نامتعادل باری سنگین است. اگر مدام در ترس زندگی می‌کنید که شریک عاطفی‌تان ترک‌تان کند، احتمالا رابطه شما عادت و هم‌وابستگی است. در یک رابطه سالم شریک عاطفی شما به خاطر این می‌ماند که عاشقتان است و برایتان ارزش قائل است، نه چون شما از او ملتمسانه می‌خواهید که بماند.

8.دیگر خودتان نیستید

یک حقیقت تلخ است که اشخاص در روابط نامتعادل تجربه می‌کنند. حس می‌کنید که در فرایند عشق ورزیدن به دیگری خودتان فنا شده‌اید. در عشق واقعی، هر دو فرد با هم رشد می‌کنند و فردیت خودشان را نیز حفظ می‌کنند. در رابطه عاشقانه هر دو فرد علایق، دوستان و دلمشغولی‌هایی خارج از رابطه دارند. اما در رابطه‌ای که مبتنی بر عادت و وابستگی است، جهان شما بر گرد یک نفر می‌چرخد. علایق او، علایق شما می‌شود. دوستان او، دوستان شما می‌شوند. از دست دادن خود می‌تواند عمیقا آسیب‌زننده باشد و به شما حس پوچی و عدم رضایت بدهد.

سخن آخر

 با خودتان صادق باشید. چه احساسی در کنار این شخص دارید؟ این احساس، راهنمای شماست!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد