//
کدخبر: ۴۶۶۰۹۷ //
آشپزی | شیرینی اسکار گردویی

خودتم میتونی این شیرینی جذاب رو درست کن| آموزش کامل شیرینی اسکار گردویی!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی در ادامه با ما همراه باشید.

خودتم میتونی این شیرینی جذاب رو درست کن| آموزش کامل  شیرینی اسکار گردویی!
به گزارش فرتاک نیوز،

شیرینی اسکار گردویی یکی از انواع شیرینی ها ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای مناسبت های خاص پخته می شود.

مواد لازم شیرینی اسکار

روغن صاف قنادی ۲۵۰ کیلوگرم

کره ۱۷۵ گرم

پودر قند ۱۰۰ گرم

شکر ریز ۱۲۵ گرم

زرده تخم مرغ ۳ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد سفید ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم

وانیل نوک قاشق چایخوری

گردوی نیم کوب ½ لیوان

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را کاغذ روغنی به طور کامل پوشش داده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن صاف قنادی را به همراه کره، پودر قند و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور متوسط همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود، سپس با نوک انگشت مواد را کمی ورز می دهیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه زرده تخم مرغ و وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا بافت شان به طور کامل یکدست شود. در ادامه مغز گردوی نیم کوب شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد با دستانمان شکل می دهیم، سپس درون گردوی خرد شده می غلطانیم. در ادامه خمیر را درون سینی فر قرار داده و با دست کمی فشار می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که می توانیم از مغزیجات دیگر نیز در تهیه این شیرینی خوشمزه استفاده کنیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و پس از غلطاندن درون گردوی خرد شده درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ بپزند. پس از اینکه اطراف شیرینی ها طلایی شد، آنها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، در ظرف دلخواه می چینیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد