//
کدخبر: ۴۶۶۶۴۳ //
آشپزی | دمپختک بلغور

آموزش دمپختک بلغور| بی نظیره!

این بار با طرز تهیه دمپختک بلغور، یک پیشنهاد بی‌نظیر را برای شما داریم.

آموزش  دمپختک بلغور| بی نظیره!
به گزارش فرتاک نیوز،

در دنیای پرمشغله امروزی، گاهی اوقات پیدا کردن یک دستور پخت ساده و در عین حال خوشمزه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. دمپختک بلغور، با ترکیبی از مواد اولیه مغذی و سرشار از طعم، نه تنها یک وعده غذایی کامل و مقوی است بلکه زمان آماده‌سازی نسبتاً کوتاهی دارد که آن را به گزینه‌ای عالی برای شام‌های خانوادگی تبدیل می‌کند. با ما همراه باشید تا گام به گام این دستور پخت خوش طعم و ساده را فرا گیرید.

برای طرز تهیه دمپختک بلغور، ابتدا بلغور را خیس کرده، لوبیا سبز را نیم‌پز می‌کنیم و مرغ را مکعبی خرد کرده و می‌جوشانیم. پس از تفت دادن پیاز و افزودن مرغ، لوبیا سبز و ادویه‌جات، رب گوجه‌فرنگی و بلغور را به مخلوط اضافه می‌کنیم. در نهایت، گوجه‌فرنگی خرد شده را اضافه کرده و پس از کم شدن آب درون قابلمه، دمپختک را دم می‌کنیم.

ماده مقدار

گوجه فرنگی 3 عدد

لوبیا سبز 2 لیوان

نمک، فلفل، زردچوبه و پول بیبر به میزان لازم

پیاز 1 عدد

بلغور 2 پیمانه

روغن به میزان لازم

آب 4 پیمانه

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

سینه مرغ نگینی شده نصف 1 سینه کامل

طرز تهیه دمپختک بلغور

مرحله 1: آماده‌سازی بلغور

ابتدا بلغور را با دقت پاک کنید. سپس آن را زیر آب سرد بشویید تا هرگونه گرد و غبار یا ناخالصی از بین برود. بلغور را درون کاسه‌ای بریزید و با مقداری آب سرد به مدت یک ساعت خیس کنید. این کار باعث می‌شود بلغور نرم‌تر شود و زمان پخت آن کاهش یابد.

مرحله 2: پخت لوبیا سبز

لوبیا سبز را به دقت تمیز کنید، سپس آنرا به اندازه بند انگشت خرد کنید تا حرارت به طور یکنواخت به تمام قسمت‌ها برسد. لوبیاها را درون قابلمه‌ای با مقدار کافی آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نیم پز شوند. سپس آبکش کرده و کنار بگذارید.

مرحله 3: آماده‌سازی مرغ

مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید تا زمان پخت آن کوتاه‌تر شود. مرغ خرد شده را درون قابلمه‌ای با مقدار کمی آب قرار دهید و روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش آید. به محض جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت برداشته، مرغ را آبکش کرده و زیر آب سرد بشویید.

مرحله 4: خرد کردن گوجه‌فرنگی‌ها

گوجه‌فرنگی‌ها را به دقت بشویید، سپس آن‌ها را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید. اندازه یکسان تکه‌ها به پخش شدن بهتر طعم گوجه‌فرنگی در کل غذا کمک می‌کند. تکه‌های خرد شده را کنار بگذارید تا در مراحل بعدی استفاده شوند.

مرحله 5: تفت دادن پیاز و افزودن مرغ

پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. سپس آنرا درون قابلمه‌ای با مقدار کافی روغن ریخته و روی حرارت متوسط تفت دهید تا طلایی و نرم شود. پس از آن، مرغ خرد شده را به پیاز اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا مرغ نیز کمی سرخ شود.

مرحله 6: اضافه کردن لوبیا سبز و ادویه

حالا نوبت افزودن لوبیا سبز نیم‌پز شده به ترکیب پیاز و مرغ است. لوبیاها را به قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید. در این مرحله، ادویه‌ها شامل نمک، فلفل، زردچوبه و پول بیبر را نیز به مخلوط اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها به خوبی در تمام مواد پخش شود.

مرحله 7: افزودن رب گوجه‌فرنگی و بلغور

در این مرحله، رب گوجه‌فرنگی را به مواد درون قابلمه اضافه کرده و خوب تفت دهید تا رنگ و عطر آن آزاد شود. سپس بلغور خیس خورده و آب را به ترکیب اضافه کنید. خوب هم بزنید که بلغور و آب به خوبی با سایر مواد مخلوط شوند.

مرحله 8: پخت و افزودن گوجه‌فرنگی

پس از اضافه کردن تمام مواد، حرارت را کمی کاهش دهید و اجازه دهید دمپختک به آرامی بپزد. زمانی که آب غذا به خوبی کاهش یافت و بلغور نرم شد، گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را به غذا اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا گوجه‌فرنگی‌ها به خوبی با سایر مواد ترکیب شوند.

مرحله 9: دم کردن دمپختک

پس از افزودن گوجه‌فرنگی و اطمینان از پخت کامل بلغور، حرارت را به حداقل رسانده و در قابلمه را بگذارید. اجازه دهید دمپختک به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد تا تمام طعم‌ها به خوبی در هم ترکیب شوند و غذا به غلظت و بافت ایده‌آل خود برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد