//
کدخبر: ۴۶۴۴۰۴ //
مدیرکل تعزیرات استان کرمانشاه خبر داد:

تشکیل ۱۴۴۶ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان طی سه ماهه سال‌جاری/نصب نرخ‌نامه در پارکینگ‌های عمومی الزامی است

مدیرکل تعزیرات استان کرمانشاه از تشکیل ۱۴۴۶ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان طی سه ماهه سال‌جاری خبر داد.

تشکیل ۱۴۴۶ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان  طی سه ماهه سال‌جاری/نصب نرخ‌نامه در پارکینگ‌های عمومی الزامی است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل تعزیرات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز( ششم تیرماه) برگزار شد.

قهرمان شاهی ، با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی کننده است و بازرسی و حضوردر بازار از وظایف تعزیرات نیست اظهارداشت:در واقع تعزیرات گاها مرجع قضایی و شبه قضائی است.

وی افزود: تعزیرات در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به عنوان مرجع قضایی، و در پرونده‌های غیر‌قاچاق به عنوان مرجع شبه قضائی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

 مدیر‌کل تعزیرات استان در گوشه دیگری از سخنانش تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تخلفات مشاورین املاک طی سال گذشته را ۱۶۲ پرونده عنوان کرد و بیان داشت: در سه ماهه اول سال‌جاری نیز ۱۴ پرونده تخلف برای مشاوران املاک در تعزیرات استان کرمانشاه تشکیل شده است.

شاهی همچنین تعداد پرونده‌های تخلف در نانوایی‌‌ها طی سال گذشته را ۶۰۳ مورد عنوان کرد و افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری نیز ۳۵۵ پرونده تخلف نانوایی‌ها در تعزیرات  استان تشکیل شده است.

 به گفته مدیر‌کل تعزیرات استان در سه ماهه اول سال‌جاری ۳۲۹۶ پرونده در اجرای احکام رسیدگی شده که مبلغ وصولی آن ۲۵ میلیارد تومان است.

وی در ادامه تعداد پرونده‌های ثبت شده طی سه ماهه اول سال‌جاری در حوزه کالا و خدمات را ۳۳۸۰ مورد عنوان کرد و بیان داشت:۲۹۰ پرونده بهداشتی نیز طی این مدت در استان تشکیل شده است. 

 شاهی گفت: سال گذشته ۷۳۵۷ مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها در استان انجام گرفته و ۱۱۹۰ مورد نیز گشت سیار نیز در سه ماهه اول امسال انجام  شده است که در ۵۴۵ مورد آن، تخلف محرز بوده و منجر به تشکیل پرونده شده است.

 مدیرکل تعزیرات استان اشاره‌ای هم به قانون ساماندهی بازار، زمین و مسکن داشت و افزود: عمده کار در این زمینه با راه و شهرسازی است اما درحوزه مشاورین املاک رسیدگی به تخلفات در قراردادها و رسیدگی به درج آگهی‌های خلاف واقع در سکوهای مجازی نیز بر عهده تعزیزات است.

وی همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان را ۱۴۶۶ پرونده با مبلغ محکومیت ۸۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 وی اضافه کرد: برخی از واردکنندگان کالا، ارز  دولتی دریافت می‌کنند اما یا کالایی به کشور وارد نمی‌شود یا کالای وارد شده جز کالاهای مورد نیاز و ضروری کشور نیست که در این زمینه ۱۵ پرونده تخلف در استان تشکیل و در دست رسیدگی است.

شاهی در ادامه از افزایش ۱۰۷ درصدی پرونده‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات در استان نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

 شاهی اشاره‌ای هم به نرخ‌گذاری پارکینگ‌ها داشت و گفت: نرخ مصوب ورودی پارکینگ‌های رو‌باز تا سه ساعت ۱۵ هزار تومان و پارکینگ‌های طبقاتی تا سه ساعت ۱۷ هزار تومان است البته نرخ سال۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده و پارکینگ‌‌ها تا زمان اعلام نرخ جدید باید بر اساس نرخ‌نامه سال قبل هزینه پارکینگ را دریافت نمایند.

وی همچنین نصب بنر اعلام نرخ را در ورودی پارکینگ‌ها را ضروری دانست و گفت: با افرادی که بیشتر از نرخ مصوب هزینه دریافت نمایند برخورد خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان