//
کدخبر: ۴۶۶۶۱۶ //

خداحافظی با موهای سفید! ۵ گیاه موثر برای پوشاندن سفیدی موها

داشتن موهای تیره پرپشت آرزوی همه است و بنابراین افراد از رنگ ها و نژادهای مختلف برای حفظ زیبایی موها تلاش می کنند. با این حال، رنگ موها همیشگی و دائمی نیست و بعد از سن خاصی لازم است موهای سفید یا خاکستری را رنگ کنید.

خداحافظی با موهای سفید! ۵ گیاه موثر برای پوشاندن سفیدی موها
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر شما فردی هستید که از استفاده از مواد شیمیایی خودداری می کنید، در اینجا چند گیاه وجود دارد که می توانید از آنها برای سیاه شدن موها استفاده کنید.

گیاهانی که رنگ موها را تیره می کنند

سفید شدن زودرس مو یکی از مشکلات رایج سبک زندگی این روزها است. این اتفاق در نتیجه آلودگی و استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی روی پوست سر است. در حالی که این موهای سفید و خاکستری پیری را نشان می دهند، افراد برای از بین بردن آنها از راه حل های شیمیایی استفاده می کنند. اگر فردی هستید که ترجیح می دهید از داروهای طبیعی استفاده کنید، در اینجا چند گیاه وجود دارد که باید روی موهای خود به کار ببرید تا شدت سیاهی را افزایش دهید. البته راهکارهایی نیز برای جلوگیری از سفید شدن موها وجود دارد!

۱. رزماری

رزماری برای پوشاندن سفیدی موها

رزماری یک گیاه محبوب است که این روزها به عنوان یک ماده ضروری در مراقبت از پوست استفاده می شود. این گیاه دارویی دارای خواص متعددی است که باعث افزایش سیاهی مو و درخشندگی آن می شود. همچنین گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد و در نتیجه رشد مو را نیز تقویت می کند. می توانید از اسانس رزماری روی پوست سر استفاده کنید تا از این گیاه بیشترین بهره را برای پوشاندن سفیدی مو ببرید.

۲. مریم گلی

مریم گلی دارای خواصی است که باعث رشد مو می شود و در صورت استفاده مداوم رنگ مو را تیره می کند. می توانید از برگ های مریم گلی خمیری درست کنید و به عنوان ماسک مو روی پوست سر بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. توصیه می شود هر هفته یک بار از این گیاه استفاده کنید تا شاهد نتیجه آن باشید.

۳. چای سیاه

چای سیاه حاوی تانن هایی است که به طور موقت موها را تیره می کند. همچنین باعث افزایش درخشندگی و کاهش ریزش مو می شود. این نوشیدنی محبوب بهترین داروی سیاه کردن طبیعی مو برای کسانی است که زمان کافی ندارند. می توانید چای سیاه را به موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. آن را با آب ولرم بشویید.

۴. حنا برای پوشاندن سفیدی موها

حنا نیازی به معرفی ندارد. این گیاه دارویی به طور رایج برای درمان مشکلات مختلف مو برای سنین استفاده می شود. مادران ما برای درخشش و رنگ طبیعی موهایشان حنا می‌زدند. با توجه به رنگ طبیعی مو، یک هایلایت ظریف در تارهای مو ایجاد می کند. البته باید استفاده از حنا را برای سیاه کردن موهای خاکستری بدانید.

۵. آملا

انگور فرنگی هندی یا آملا به دلیل خاصیت تیره کنندگی و حالت دهنده مو محبوب است. از زمان های قدیم برای تقویت مو و کاهش ریزش مو استفاده می شده است. می توانید خمیر آملا درست کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و با یک شامپوی ملایم بشویید. این گیاه دارویی برای پوشاندن سفیدی موها عالی است!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد