//
کدخبر: ۴۶۷۶۶۶ //

جریمه یک میلیونی برای این تخلف راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهور استان اردبیل از اعمال جریمه‌های سنگین برای متخلفان راهنمایی و رانندگی در استان اردبیل خبر داد.

جریمه یک میلیونی برای این تخلف راهنمایی و رانندگی
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حجت فتاحی اظهار کرد: با ابلاغ قانون جدید جرایم راهنمایی و رانندگی از امروز شاهد اجرایی شدن این قوانین ابلاغی هستیم تا جرایم جدید را برای متخلفان اعمال کنیم.

وی تصریح کرد: رانندگانی که اقدام به حرکات خطرناک و یا مارپیچ کنند به یک میلیون تومان جریمه، تخلف عبور از چراغ قرمز ۵۰۰ هزار تومان، سبقت و سرعت غیرمجاز تا ۷۰۰ هزار تومان اعمال جریمه شده و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین مشکل ما در اعمال قوانین و مقررات کمبود تجهیزات هوشمند است به طوری که ما در سطح شهر چراغ هوشمند راهنمایی و رانندگی نداریم.

فتاحی افزود: چراغ‌های موجود سنتی بوده و در طول روز و شب به صورت یکسان عمل می‌کنند در حالی که با نصب چراغ‌های هوشمند به راحتی می‌توان ترافیک را در سطح شهر کنترل کرده و اعمال قانون انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها تقاطع‌های شهر را به چراغ‌های هوشمند مجهز کنیم که در این زمینه فراتر از اختیارات راهنمایی و رانندگی سعی کردیم با شورای ترافیک و شهرداری رایزنی‌هایی را انجام دهیم.

فتاحی اضافه کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر با نصب دوربین‌های هوشمند اعمال قوانین و مقررات را به صورت آنلاین انجام داده و کمترین بهره‌گیری را از نیروی انسانی در سر چهارراه‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: دیگر در سطح جهان و کشورمان استفاده از نیروی پلیس در چهارراه‌ها برای اعمال قانون راهنمایی و رانندگی منسوخ شده و ضرورت دارد سیستم‌های مدرن راه‌اندازی شود تا ما به صورت آنلاین و لحظه‌ای بتوانیم ترافیک را در سطح شهر کنترل کرده و در کنار آن با متخلفان نیز برخورد کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل یادآور شد: تلاش بر این است تا با اعمال جرایم جدید ابلاغ شده سطح تخلفات پایین بیاید و آحاد مردم به ویژه رانندگان بتوانند پایبند به این قوانین و مقررات مصوب باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد