//
کدخبر: ۴۱۵۵۴۴ //
آشپزی | رشته پلو تهرانی

پلوی تهرانی | این آموزش رو از دست نده !

این غذا را می شود هم ساده استفاده کرد و هم اینکه می توان با خورشت‌های مختلفی آن غذا را سرو کرد. مانند خورشت قیمه و یا خورشت قورمه سبزی.با ما همراه شوید.

پلوی تهرانی | این آموزش رو از دست نده !
به گزارش فرتاک نیوز،

رشته پلو غذایی است مقوی و و دارای طبع گرم می باشد که گرم کننده مزاج است. رشته پلو غذای محلی شهرهای مشهد کرمانشاه و اردبیل است. که هر کدام به روش‌های خودشان این غذا را درست می کنند. برخی از انواع رشته پلو ها عبارت است از رشته پلو تهرانی، رشته پلو ساده، رشته پلو با مرغ، رشته پلو با گشت، رشته پلو تبریزی، رشته پلو کرمانشاهی

مواد اولیه برای طرز تهیه رشته پلو

برنج : 2 پیمانه

رشته پلویی : 100 گرم

پیاز بزرگ : 1 عدد

کشمش : نصف پیمانه

خرما : 10 عدد

زعفران دم کرده : نصف قاشق چایخوری

دارچین : نصف قاشق چایخوری

نان سنگک، نان لواش، نان تافتون، سیب زمینی، کاهو : به اندازه ته دیگ

روغن : به مقدار لازم

زردچوبه : به مقدار لازم

نمک : به مقدار لازم

آموزش طرز تهیه رشته پلو

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو ، خرد کردن ، افزودن ادویه جات ، مخلوط کردن ، سرد یا گرم کردن ، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

در این دستور ما می خواهم طرز تهیه رشته پلو مجلسی با خرما را به شما آموزش بدیم.

مرحله اول

دو پیمانه برنج و داخل کاسه می ریزیم و به خوبی می شوریم و روی آن آب می ریزیم و یک مقداری نمک به آن اضافه می کنیم و دو ساعت میگذاریم برنج داخل آب خیس بخورد. در این مرحله کشمش ها را نیز درون آب خیس می کنیم.

مرحله دوم

یک قابلمه را تا نصفه پر از آب می کنیم و روی گاز میگذاریم و زیرش را روشن می کنیم تا آب کاملا به جوش بیاد و سپس داخل قابلمه یک قاشق غذاخوری نمک می ریزیم.

مرحله سوم

آب برنج را از داخل کاسه خالی می‌کنیم و برنج را داخل آب که در حال جوش داخل قابلمه است می ریزیم. شعله را کم نمی کنیم و صبر می کنیم تا دوباره آب به جوش بیاید.

مرحله چهارم

زمانی که برنج در حال جوشیدن روی اجاق گاز هست رشته های پلویی را خرد می کنیم و داخل برنج می ریزیم و با قاشق هم می زنیم تا به هم نچسبدند.

مرجله پنجم

برنج را از داخل قابلمه بیرون می آوریم و بین ناخن ها فشار می دهیم. اگر اطراف برج نرم و مغزش سفت بود حالا باید محتویات داخل قابلمه را آبکش می کنیم.

مرحله ششم

یک مقدار برنج دهانتان بگذارید اگر دیدید شور است آب روی آبکش باز کنید تا یک مقدار نمک آن شسته شود و اگر دیدید خوش نمک و مشکلی ندارد نیازی نیست که آب روی برنج بگیرید.

مرحله هفتم

یک قابلمه روی شعله گاز بگذارید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل قابلمه بریزید شما برای ته دیگ آن میتوانید از نان لواش، نان سنگک، نان تافتون، سیب زمینی، برگ کاهو یا خود برنج استفاده کنید و کافی است ته قابلمه را از هر کدام از موادی که بیان شد قرار بدهید.

مرحله هشتم

بعد از چیدن مواد ته دیگ، برنج و رشته که داخل آبکش است را داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را یک پارچه یا دمکنی ببندید و درب قابلمه رو بگذارید و ۴۵ دقیقه تا حدود یک ساعت صبر کنید تا برنج دم بکشد.

مرحله نهم

یک ربع آخری که برنج‌ دم می کشد مقداری زعفران را با روغن یا کره مخلوط کنید و روی برنج بریزید.

مرحله دهم

یک ماهیتابه روی گاز بگذارید و مقداری روغن داخلش بریزید و پیازها را خلالی کنید و در روغن تفت بدهید، زردچوبه و دارچین هم اضافه کنید و به هم بزنید تا بوی ادویه ها به خوبی در بیاید.

مرحله یازدهم

کشمکش هایی که قبلا خیس کردیم را آبکش کرده و به همراه خرماهایی که هسته آنها را درآوردیم به پیاز داغ اضافه می کنیم و روی حرارت تفت می دهیم.

مرحله دوازدهم

برنج را از داخل قابلمه به داخل دیس می کشیم و روی آن را با مخلفاتی که از قبل تهیه کرده ایم (مثل کشمش، خرما و پیاز داغ) تزیین می کنیم.

آموزش طرز تهیه رشته پلو

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه رشته پلو در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد