//
کدخبر: ۴۰۲۶۳۱ //

استایل وینتیج چیست و چطور به این سبک لباس بپوشیم؟| نکات و ترفندهای ست کردن لباس های وینتیج

استایل وینتیج نوعی سبک لباس پوشیدن است که الهام گرفته از طرح‌ها، دوخت‌ها و پارچه‌های دوره‌های زمانی گذشته است.

استایل وینتیج چیست و چطور به این سبک لباس بپوشیم؟| نکات و ترفندهای ست کردن لباس های وینتیج
به گزارش فرتاک نیوز،

استایل‌ها و سبک لباس پوشیدن هر فرد بسته به سلیقه و جایگاه او متفاوت است. یکی از استایل‌هایی که امروزه طرفدار زیادی پیدا کرده است، استایل وینتیج است. برای ست کردن استایل وینتیج می‌توانید از آیتم‌های قدیمی و طرح‌های زمان‌های گذشته در لباس‌های خود استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی در مورد این استایل بیان کنیم.

لباس وینتیج چیست؟

استایل وینتیج به استفاده از لباس‌ها و آیتم‌هایی اشاره دارد که در زمان‌های گذشته در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. گاهی اوقات افراد وینتیج را استایلی با لباس‌های کهنه و از مد افتاده می‌دانند، درصورتی که هرگز اینگونه نیست. در مقابل این استایل دارای لباس‌ها و اکسسوری‌هایی است که بسیار ارزشمند و قیمتی هستند بر عکس استایل گرانج و مینیمال که رو به سادگی دارند. با دیدن این اقلام یاد خاطرات گذشته زنده شده و ما را به زمان‌های دور می‌برد.

کلمه وینتیج به محصولاتی گفته می‌شود که بین 20 تا 100 سال گذشته ساخته و استفاده شده‌اند. قدیمی‌تر از آن را با کلمه عتیقه می‌شناسند. لباس‌هایی با تقلید از دوره کلاسیک که بر اساس سلیقه کاملاً مدرن طراحی و ساخته می‌شوند. این استایل اولین بار در زمان جنگ جهانی پرطرفدار شد. در آن زمان به دلیل فشار‌های جنگ، مردم به استفاده از لباس‌ها و وسایل قدیمی روی آوردند.

سبک لباس وینتیج یکی از لباس‌های مستعمل است که امروزه به دلیل منحصربه‌فرد بودن، سبک بودن و بی‌زمانی بودن آن از ارزش بالایی برخوردار است. این لباس‌ها توسط طراحان مشهور گذشته طراحی شده‌اند، منحصر به فرد و بسیار گران بوده اما کاملاً نو و قابل استفاده هستند.

347-coverr.jpg

پایه و اساس استایل وینتیج چیست؟

در سبک لباس وینتیج صد‌ها و هزاران سبک متفاوت لباس پوشیدن وجود دارد که تمام افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از آن‌ها انتخاب کنند. تا به حال لباسی قدیمی در فروشگاه‌ها مشاهده کرده‌اید؟ یا لباسی از مادر بزرگتان به شما ارث رسیده است؟

ترکیب این لباس‌ها با لباس‌های مدرن می‌تواند استایلی بسیار جذاب برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده از شومیز گل گلی با طرح کاملاً قدیمی و سرشانه چین دار به همراه یک شلوار جین بسیار زیبا و هیجان‌انگیز است.

بهتر است تمام لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را از سبک‌های قدیمی انتخاب نکنید. شما می‌توانید در کنار این موارد از لباس‌های یا لوازم جانبی مدرن نیز استفاده کنید. استفاده از این اقلام و لباس‌ها در کناز لباس‌هایی با سبک‌های متفاوت استایل خاصی برای شما ایجاد می‌کند.

اکسسوری‌های استایل وینتیج

در هر استایلی علاوه بر لباس‌های اصلی، از اکسسوری‌ها و اقلام جانبی نیز متناسب با سبک موردنظر استفاده می‌شود. در وینتیج استایل نیز از اکسسوری‌های مختلفی استفاده می‌شود. انواع مختلفی از زیورآلات را در کنار این استایل به کار ببرید. استفاده از زیورآلات وینتیج و قدیمی در استایل‌های مدرن نیز جذابیت خاصی به همراه دارد.

انواع مختلفی از زیورآلات نقره و طلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از کلاه، چتر، کیف دستی‌های کوچک و … از گزینه‌های بسیار عالی برای این استایل هستند.

vintage-fashion-outfits-9

استایل کلاسیک با وینتیج تفاوت دارد. استایل کلاسیک به استایلی گفته می‌شود که از لباس‌ها و اقلام قدیمی استفاده شده و این موارد هنوز هم کاربرد دارند. اما در وینتیج دیگر این سبک پوشش استفاده نشده و تنها به دلیل علاقه افراد به آن پوشش قدیمی از لباس‌ها و اکسسوری‌های خاصی مشابه آن‌ها استفاده می‌شود.

در استایل کلاسیک معمولاً از لباس‌ها و اکسسوری‌های ساده اما با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌شود و همین امر باعث شده تا این استایل هرگز از مد نیفتاده و سال‌های طولانی قابل استفاده باشد. به عنوان مثال لباس‌های ساده به همراه کیف کفش چرم می‌تواند یک استایل کلاسیک جذاب باشد.

لباس‌های کلاسیک در دوره مدرن نیز طرفداران زیادی دارند و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما از لباس‌های وینتیج دیگر استفاده نشده و افراد بر اساس علاقه خود آن‌ها به کار می‌برند.

نحوه پوشیدن و سبک وینتیج در لباس

لباس پوشیدن با استفاده از این سبک اصول خاص خود را دارد درست مانند استایل کلاسیک. در ادامه برخی از این اصول معرفی می‌شوند.

در این سبک لباس پوشیدن معمولاً از رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد، نارنجی و … استفاده می‌شود.

از لوازم جانبی و اکسسوری‌هایی مانند دستمال سر، کلاه یا هدبند استفاده می‌شود.

برای دوخت لباس‌هایی در این سبک از پارچه‌های ظریف استفاده شده و چندین لایه با وزن کم استفاده می‌شود.

در این استایل معمولاً از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌شود.

استفاده از کیف‌های دستی کوچک در استایل وینتیج دخترانه رایج است.

در استایل وینتیج مردانه نیز از کفش‌های پاشنه تخت و معمولاً در رنگ‌های سیاه و سفید استفاده می‌شود.

پارچه‌های طرح‌دار با طرح‌های گل گلی یا خال خالی انتخابی بسیار جذاب و مناسب برای این استایل هستند.

از دامن‌های چین‌دار و پلیسه در استایل وینتیج زنانه و دخترانه می توانید استفاده کنند.

از اقلام و کیف و کفش‌های چرمی نیز در این استایل استفاده می‌شود.

از لباس‌های قدیمی و کهنه استفاده نکنید.

برخی افراد تصور می‌کنند در این استایل باید لباس قدیمی و کهنه بپوشند، در صورتی که این باور اشتباه است. لباسی که از زمان‌های قدیم برای شما به یادگار مانده را بدون بررسی کامل استفاده نکنید. این لباس نباید هرگونه پراگی، رنگ پریدگی و ایرادی داشته باشد.

اگر لباس شما با گذشت زمان دچار مشکل شده می‌توانید با مراجعه به خیاط ابتدا تمام ایرادات آن را برطرف کرده سپس برای ایجاد یک استایل جذاب از آن استفاده کنید.

حتما از بهترین رنگبندی ها در ست کردن لباس های وینتیج استفاده کنید تا به جذابیت بصری استایلتان بیفزاید.

سخن آخر

استایل‌های وینتیج زنانه و مردانه بسیار جذاب و پرطرفدار هستند. در این استایل از دامن‌های چین‌دار، لباس‌های گل گلی و اکسسوری‌های چرمی و خاص استفاده می‌شود. اگر به مدل لباس‌های قدیمی علاقه دارید می‌توانید در استایل خود استفاده کرده و یا مشخصه‌هایی از آن‌ها را در لباس‌های خود به کار ببرید. ترکیب استفاده از این نوع لباس‌ها با استایل‌های مدرن نیز جذابیت خاصی به همراه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد