//
کدخبر: ۴۱۵۵۴۲ //
آشپزی | پیلاو ترکیه ای

طرز تهیه پیلاو ترکیه ای | پلوی خوش طعم!

پیلاو (pilaf) در واقع همان پلوی خودمان است که با برنج سفید تهیه می‌شود. طرز تهیه پیلاو اصل ترکیه ای را برایتان قرار داده ایم.

طرز تهیه  پیلاو ترکیه ای | پلوی خوش طعم!
به گزارش فرتاک نیوز،

ترک‌ها نیز مانند ما ایرانی‌ها برنج را با مواد دیگری چون گوجه‌فرنگی، لوبیا، نخود فرنگی، هویج خرد شده، فلفل خرد شده، قارچ تفت داده شده و … ترکیب می‌کنند و با آن انواع پلوهای خوشمزه را می‎پزند. ادویه‌جات و موادی مانند کشمش، مویز خشک، زردآلوی خشک شده یا آجیل  نیز از دیگر مواردی است که در تهیه پیلاو مورد استفاده قرار می‎گیرد.

مواد اولیه برای تهیه پیلاو ترکیه ای

برنج سفید دانه بلند یک پیمانه

پیاز زرد متوسط نصف عدد

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چای‌خوری

آب مرغ یا آب گوشت یک و سه چهارم پیمانه

آموزش مراحل تهیه پیلاو ترکیه ای

مرحله اول: شستن برنج

برای تهیه این غذای ترکیه ای باید اول برنج را بشویید. برنج را در یک آبکش بریزید و زیر آب سرد بگیرید. آبی که از آبکش خارج می‌شود، در ابتدا شیری رنگ است.

آموزش مراحل تهیه پیلاو ترکیه ای

شست برنج را تا جایی ادامه دهید که آب شیری رنگ از آن خارج شود و به سمت شفاف شدن پیش رود. دقت داشته باشید که ممکن است آب به طور کاملا شفاف نشود و مقداری کدری داشته باشد. برنج شسته شده را کناری بگذارید و به سراغ مراحل بعدی بروید.

مرحله دوم: تفت دادن برنج

یک قابلمه مناسب بردارید و روغن زیتون را در آن بریزید. پیاز را پوست کنید، بشویید و ریز کنید. پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید و اجازه دهید کمی تفت بخورد تا شفاف و نرم شود.  برنج را در پیاز بریزید و با پیاز کاملا ترکیب کنید. برنج را کمی تفت دهید تا نوک آن شفاف شود و بوی برشته شدن بگیرد.

مرحله سوم: پخت برنج

در این مرحله آب گوشت را درون قابلمه برنج بریزید و نمک را نیز به آن اضافه کنید. شعله اجاق را زیاد کنید و اجازه دهید آب کاملا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. 15 تا 20 دقیقه برای پخت برنج کافیست. درب قابلمه را باز کنید و برنج را مورد بررسی قرار دهید. اگر تمام آب به خورد برنج رفته و نرم شده باشد، برنج شما آماده است. در غیر این صورت درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج به طور کامل بپزد.

پیلاو شما آماده است. زیر اجاق را خاموش کنید و 5 تا 10 دقیقه به برنج استراحت دهید. آن‌گاه می‌توانید درب قابلمه را بردارید و برنج را در ظرف سرو بکشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد