//
کدخبر: ۴۲۰۷۲۷ //
آشپزی | دمی گوجه فرنگی

دستور پخت دمی گوجه فرنگی | همه این غذارو دوست دارن!

در این رسپی آموزش دمی گوجه فرنگی را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم.

دستور پخت  دمی گوجه فرنگی | همه این غذارو دوست دارن!
به گزارش فرتاک نیوز،

شما می توانید با مطالعه این رسپی یک دمی گوجه فرنگی ساده و خوشمزه را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان آماده نمایید.

بیشتر بخوانید:

چگونه گوجه فرنگی را برای مدت طولانی نگهداری کنیم ؟ + نکات مهم

کباب مشتی یا کباب زردک رو این طوری درست کن| خیلی معرکه‌اس...

 

مواد اولیه برای تهیه دمی گوجه فرنگی

برنج : 3 پیمانه

پیاز : 1 عدد متوسط

سیب زمینی : 1 عدد متوسط

گوجه فرنگی : 5 عدد

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذا خوری

روغن : به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه دمی گوجه فرنگی

مرحله اول

برنج را پاک کنید و بشویید و اجازه دهید تا 2 الی 3 ساعت خیس بخورد. برای 3 پیمانه برنج حدود 4/3 قاشق غذا خوری نمک داخل برنج بریزید. در این فاصله، گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و رنده ریز کنید. گوجه فرنگی رنده شده را کنار بگذارید.

گوجه فرنگی 01

آموزش مراحل تهیه دمی گوجه فرنگی

سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید. سپس به صورت حبه ای خورد کنید. سیب زمینی های خورد شده را با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود. سپس درون آبکش بریزید تا کمی خشک شود.  پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی خورد کنید.

مرحله دوم

درون یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. سیب زمینی ها را با استفاده از یک پارچه نخی خشک کنید و درون روغن بریزید. کمی سیب زمینی ها را تفت دهید.

زمانی که سیب زمینی ها کمی سرخ شدند آن ها  را از درون روغن خارج کنید و کار بگذارید. پیاز های نگینی خورد شده را درون ماهیتابه بریزید و سرخ کنید. پیاز ها را سرخ کنید تا زمانی که طلایی رنگ شود.

مرحله سوم

پیاز های طلایی شده، سیب زمینی سرخ شده، گوجه فرنگی رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را درون قابلمه برنج بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. اگر روغن پیاز داغ شما کم است می توانید کمی روغن به برنج اضافه کنید. کمی از آب برنج بچشید و میزان نمک آن را اندازه کنید.

مرحله چهارم

قابلمه را روی اجاق قرار دهید و شعله را با حرارت ملایم روشن کنید. زمانی که برنج شروع به جوشیدن کرد، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و 2 الی 3 بار، با فاصله زمانی کوتاه، مواد را هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

مرحله پنجم

زمانی که آب برنج خشک شد، یک عدد دمکنی روی سر قابلمه و یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا برنج دم بکشد. مراقب باشید که شعله زیر قابلمه زیاد نباشد زیرا این دمی خیلی زود ته می گیرد و می سوزد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد