//
کدخبر: ۴۳۰۳۹۰ //
آشپزی| خورش مرغ ترش

طرز تهیه خورش مرغ ترش | عاشقش میشین!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه خورش مرغ ترش در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه خورش مرغ ترش | عاشقش میشین!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه خورش مرغ ترش را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

سبزی (پاک و خردشده) ۱ ک.گ

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

سیر (کوبیده‌شده) ۵ عدد

لپه (خیسانده‌شده) ۱/۲ پ

پیازداغ ۲ ق.س

آب ‌نارنج ۳۵۰ م.ل

استاک مرغ ۱۵۰۰ م.ل

مرغ (۸ تکه خردشده) ۱ عدد

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

آرد برنج ۱ ق.س

تخم‌مرغ ۲ عدد

سبزی شامل: جعفری (۱۵۰ گرم)، گشنیز (۱۵۰ گرم)، شبت (۱۵۰ گرم)، اسفناج (۲۵۰ گرم) و خالواش (۳۰۰ گرممیزان اعلام شده معادل ۵ حبه می‌باشددر صورت تمایل، می‌توانید به‌جای آب نارنج و خالواش، به‌ترتیب از آب‌غوره یا آب انار ترش و ۱۰۰ گرم نعناع یا پونه استفاده کنید.در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای استاک مرغ، از همان مقدار آب به‌همراه یک عدد قرص عصاره مرغ استفاده کنید.

روش تهیه

سبزی را در قابلمه‌ای حاوی مقداری روغنِ‌ داغ، روی حرارت ملایم به‌مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید. سیر را در تابه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ، تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود، ‌سپس آن را همراه لپه خیس و آبکش‌شده، پیازداغ، آب نارنج و استاک مرغ به قابلمه حاوی سبزی بیافزایید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم کنید تا ۲ ساعت بپزد.

تکه‌های مرغ را با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید،‌ سپس آن‌ها را از هر دو طرف در تابه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شوند. پس از پختِ سبزی، تکه‌های مرغ را به آن بیافزایید تا یک ساعت دیگر بپزد و خورش کاملاً جا بیافتد.

در ۱۵ دقیقه آخر پخت، آرد برنج را در مقداری آب سرد حل کرده و به خورش بیافزایید. تخم‌مرغ‌ها را همراه مقداری نمک در ظرفی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا زرده و سفیده آن‌ها کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند،‌ سپس آن را در ۵ دقیقه آخر پختِ خورش، به آن بیافزایید تا بپزد و کاملاً جا بیافتد. پس از پخت، خورش مرغ ترش را در ظرف مورد نظر بریزید و همراه چلو و ترشی سرو کنید. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد