//
کدخبر: ۴۷۱۱۹۸ //

صبحانه‌ای که برای سلامت قلب به شدت پیشنهاد می‌شود

کره بادام‌زمینی علاوه بر اینکه حاوی آنتی‌اکسیدان ضدویروس، ضدالتهاب و ضدپیری است، به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند و در سلامت قلب بسیار مفید است.

 صبحانه‌ای که برای سلامت قلب به شدت پیشنهاد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کره‌ بادام‌زمینی یک منبع عالی انرژی است زیرا حاوی ترکیب متعادلی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. این سه‌گانه به شما کمک خواهد کرد که تا وقت ناهار احساس سیری کنید و انرژی زیادی برای شروع روز به بدن می‌دهد.

الکسا مولین، متخصص تغذیه، توضیح می‌دهد که «کره بادام‌زمینی همچنین حاوی میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها از جمله رسوراترول است که یک ماده مغذی ضدویروس، ضدالتهاب و ضدپیری است.»

کره بادام‌زمینی علاوه بر این دارای چربی‌‌های غیراشباع تک و غیراشباع چندگانه است، که به کاهش کلسترول بد و احتمالا کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند. مولین در ادامه می‌افزاید که «یافته‌های پژوهشی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که مصرف منظم بادام‌زمینی به کاهش سطح کلسترول منجر می‌شود و همچنین مشخص شده که بادام‌زمینی فشار خون را پایین می‌آورد.»

مولین توضیح می‌دهد: «بادام‌زمینی همچنین حاوی موادی مغذی مانند آرژنین، منیزیوم و ویتامین ای است که به سلامت قلب کمک می‌کند و خوردن منظم بادام‌زمینی به‌دلیل چربی سالم موجود در این ماده غذایی، یعنی اسید اولئیک، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.»

کره بادام‌زمینی همچنین فیبر بالایی دارد، که برای سلامت روده ضروری است و به شما کمک می‌کند که تا وعده غذایی بعدی احساس سیری کنید. اگر می‌بینید با افزایش و کاهش ناگهانی قند خون، احساس گرسنگی سریع پس از صرف غذا یا احساس خستگی در اواسط صبح دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، صبحانه‌ای با فیبر بالا و پروتئین زیاد ایده‌آل است. پس از خوردن کره بادام‌زمینی، به‌دلیل شاخص گلیسمی پایین این ماده غذایی، سطح قند خون شما ثابت می‌ماند و تا وقت ناهار احساس سیری می‌کنید، و بنابراین گزینه‌ای عالی برای صبحانه روزانه محسوب می‌شود.

اما اگر رژیم روزه متناوب می‌گیرید و ترجیح می‌دهید از صبحانه صرف‌نظر کنید، کره مغز آجیل به همان دلایلی که ذکر شد، برای اولین وعده غذایی روز گزینه‌ای عالی است. ترکیب سه‌گانه کربوهیدرات، پروتئین و چربی، همراه فیبر و سایر مواد مغذی، آن را به غذایی سبک برای معده تبدیل می‌کند و یک ماده چندکاره مفید برای تامین انرژی در سراسر روز است.

در صورت امکان، از کره بادام‌زمینی حاوی نمک و شکر زیاد بپرهیزید و کره بادام‌زمینی فاقد روغن پالم را انتخاب کنید که برای تامین نیازهای غذایی صبحانه‌تان، راه‌حلی اخلاقی‌تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد