//
کدخبر: ۴۸۰۲۲۷ //

موهایتان را جوان کنید! ۵ راز برای داشتن موهایی پرپشت بعد از ۴۰ سالگی

چندین آرایشگر حرفه‌ای این ۵ نکته مهم درباره مراقبت از مو در سنین بالا را پیشنهاد کرده‌اند.

موهایتان را جوان کنید! 5 راز برای داشتن موهایی پرپشت بعد از 40 سالگی
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی صحبت از روتین‌های مراقبتی می‌شود معمولاً منظور مراقبت از پوست است، اما مو‌ها نیز با بالا رفتن سن درگیر تغییرات می‌شوند و به یک روتین مراقبتی منظم نیاز دارند.

 بعد از رسیدن به ۴۰ سالگی، بسیاری از افراد تغییرات قابل توجهی را در مو‌های خود تجربه می‌کنند. این تغییرات به دلیل افزایش سن، تغییرات هورمونی و سبک زندگی رخ می‌دهند. افراد پس از ۴۰ سالگی معمولا نازک شدن، سفید شدن، تغییر بافت، خشکی، کاهش سرعت رشد و ریزش را در موهایشان تجربه می‌کنند.

از شامپویی ملایم استفاده کنید

با افزایش سن، مو‌ها خشک‌تر و شکننده می‌شوند. برای حفظ رطوبت مو بهتر است از شامپو‌های ملایم و بدون سولفات استفاده شود. شامپو‌های بدون سولفات ملایم هستند و چربی طبیعی مو را کاملاً از بین نمی‌برند در نتیجه به حفظ رطوبت و کاهش خشکی مو‌ها کمک می‌کنند. نکته قابل توجه در هنگام استفاده از شامپو‌های بدون سولفات این است که برخی از آنها ممکن است مانند شامپو‌های عادی کف ایجاد نکنند. سولفات‌ها با آب و روغن پیوند می‌خورند تا کثیفی و روغن را از مو‌ها پاک کنند و در این فرآیند کف ایجاد می‌کنند. کف ایجاد شده توسط شامپو‌های معمولی باعث ریزش و خشکی مو می‌شوند. شامپو‌هایی که بدون سولفات ساخته می‌شوند از مواد پاک کننده مختلفی استفاده می‌کنند، بنابراین کف یکسانی ایجاد نمی‌کنند. نتیجه استفاده از شامپو‌های بدون سولفات، شستشوی ملایم‌تری است که به سلامت مو کمک می‌کند.

نرم کننده را نادیده نگیرید

نرم کننده مو‌ها را مرطوب می‌کند و باعث نرمی و بهبود یافتن بافت مو می‌شوند. استفاده از نرم کننده برای سالم و جوان نگه داشتن مو‌ها ضروری است. با بالا رفتن سن و خشک‌تر شدن موها، یک نرم‌کننده غنی می‌تواند به آبرسانی و صاف کردن مو‌ها کمک کند و موخوره را کاهش دهد. چه یک نرم‌کننده مرطوب‌کننده در حمام یا سرم نرم کننده بعد از حمام یا هر دو؛ باید به دنبال نرم کننده‌هایی حاوی مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل، کراتین یا اسید‌های آمینه باشید.

تغییر بافت موهایتان را بپذیرید

تغییرات هورمونی با افزایش سن، به ویژه در زنان، می‌تواند بافت مو را به طور قابل توجهی تغییر دهد. این تغییر منجر به شکننده شدن مو‌ها می‌شود که از عوارض جانبی خشکی مو است. کم حجم شدن مو‌ها نیز رایج است. مو‌ها با کوچک شدن فولیکول‌های مو نازک‌تر می‌شوند. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش حجم کلی مو شود. استفاده از محصولات حجم دهنده یا ضخیم کننده می‌تواند به پرپشتی مو‌ها کمک کند. سرعت رشد مو اغلب با افزایش سن کاهش می‌یابد. ریزش مو نیز در این سن رایج است. اگر با ریزش مو سر و کار دارید، بهتر است در مورد بهترین اقدام با یک متخصص پوست مشورت کنید.

از یک ماسک مو استفاده کنید 

برای کمک به مو‌های شکننده و پیر حداقل یک بار در هفته از یک ماسک مو غنی استفاده کنید. حتی می‌توانید نرم کننده معمولی و سرم مو را با یک ماسک مو جایگزین کنید. به دنبال ماسک‌هایی با کراتین، پروتئین‌ها و روغن‌هایی مانند روغن نارگیل یا آووکادو باشید.

مراقبت از پوست سر را فراموش نکنید

پوست سر سالم برای رشد مو بسیار مهم است. استفاده از یک لایه بردار ملایم مخصوص پوست سر یا یک روغن برای حفظ سلامت پوست سر ضروری است. اگر می‌خواهید از چرب شدن موهایتان دوری کنید، سرم پوست سر معمولاً گزینه مناسبی ایت که راحت‌تر جذب می‌شود و مو‌ها را چرب نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد