//
کدخبر: ۴۸۰۴۲۳ //

رنگ موی مردانه و زنانه چه تفاوتی دارند؟

رنگ کردن موی سر در گذشته، برای پوشاندن موهای سفید و جلوگیری از نمایان شدن روند پیری بوده اما امروزه بخشی از آرایش و آراستگی است که در میان زنان و مردان بسیار دیده می‌شود.

رنگ موی مردانه و زنانه چه تفاوتی دارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

زنان و مردان از نظر فیزیولوژیکی با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت در موهای سر نیز وجود دارد. به همین دلیل علی رغم آنکه رنگ موی مردانه می‌تواند مانند رنگ موی زنانه باشد اما برای نتیجه بخش بودن تاثیر آن، مردان باید از رنگ مویی که متناسب با ساختار و جنس موی آنها تهیه شده است، استفاده کنند تا زیبایی و ماندگاری خوبی نیز برای آنها داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره رنگ موی مردانه صحبت کنیم و برخلاف روال همیشگی که وسایل آرایشی زنانه در الویت قرار دارند، این بار آرایش و زیبایی مردان در کانون توجه است و فرق رنگ موی مردانه و زنانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا رنگ موی مردانه با زنانه فرق دارد؟

1718181536359-16c135

ترکیبات اصلی تشکیل دهنده رنگ موها تقریباً یکسان است و به همین دلیل تفاوت رنگ موی مردانه و زنانه زیاد نیست. در گذشته که مردان به دنبال رنگ کردن موهای خود نبودند، رنگ موی مردانه هم شناخته شده نبود و اصولاً نیز رنگ مویی مخصوص مردان تولید نمی‌شد و در بسیاری از موارد مردان از همان رنگ موی زنان استفاده می‌کنند؛ اما امروزه که رنگ کردن موها ترند شده و یکی از جذابیت‌های مردان نیز به حساب می‌آید، رنگ مویی که مختص مردان باشد نیز مورد توجه قرار گرفته است. مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان در رنگ موی مردان و زنان مشاهده کرد، حجم و اندازه رنگ‌هاست. موی مردان نسبت به زنان حجم و بلندی کمتری دارد و در نتیجه تیوپ رنگ مردانه نیز معمولاً کوچکتر از رنگ زنانه است. همچنین می‌توان گفت تفاوت رنگ موی زنانه و مردانه در تنوع رنگ موها است. در رنگ موی مخصوص خانم ها ،تنوع رنگ بیشتری را می‌توان مشاهده کرد. رنگ‌هایی که برای مردان تولید می‌شود غالباً تیره و در تناژ رنگ های طبیعی است در حالی که رنگ موهای زنانه، رنگ‌های روشن و فانتزی بیشتری دارد. از سوی دیگر به دلیل تفاوت در جنس و ضخامت موهای مردانه و زنانه به دلیل وجود هورمون‌های متفاوت، مهم‌ترین فرق رنگ موی مردانه و زنانه در ترکیبات رنگ موها است. رنگ موها، ترکیبات شیمیایی هستند و استفاده مکرر از آنها می‌تواند باعث آسیب زدن و خشکی موها شود. به همین دلیل زنان که موهای لطیف‌تری دارند و بیش از مردان از رنگ مو استفاده می‌کنند، به دلیل بلند بودن موی سرشان، نیاز به مواد مغذی برای ساقه موها و حفظ لطافت آنها دارند و باید از رنگ مویی با ترکیبی خاص استفاده کنند، در حالی که این امر در مورد مردان به اندازه زنان چندان مورد توجه نیست. در نتیجه توجه به این موارد، ایجاد رنگ مویی متفاوت میان مردان و زنان را ضروری می‌سازد و از این نظر می‌توان گفت که رنگ موی مردانه با زنانه می‌تواند متفاوت باشد.

رنگ موهای مناسب آقایان

آقایان معمولا برای پوشاندن موهای سفید خود از رنگ مو بیشتر استفاده می‌کنند و تنها تعداد کمی از آقایان جوان برای همگام شدن با ترندهای مد و فشن موهای خود را رنگ می کنند. به همین دلیل انتخاب رنگ مو متناسب با سن مردان متفاوت است. در سنین بالا مردان تمایل به رنگ‌های تیره، طبیعی و نزدیک به رنگ موی خود دارند درحالی که در مردان جوان، رنگ مو، نوعی آرایش و مدگرایی است. از این رو در این دسته از مردان، رنگ موهای روشن و حتی فانتزی و تمام دکلره بیشتر دیده می‌شود. تمایل مردان جوان به رنگ‌های روشن و فانتزی، در شرایط اجتماعی و شغلی متفاوت نیز یکسان نیست. به همین خاطر، مردانی که شغل اداری و کارمندی دارند و یا در یک موقعیت اجتماعی خاص رسمی قرار دارند، تمایل کمتری به رنگ‌های روشن و فانتزی دارند و رنگ‌های تیره در آنها بیشتر استفاده می‌شود درحالی که هنرمندان و افراد شاغل در محیط‌های هنری، تمایل بیشتری به مد و استفاده از رنگ‌های روشن دارند.

نکات مهم در انتخاب رنگ موی مناسب آقایان

مهم‌ترین موضوع در انتخاب رنگ‌ موی مردانه، رنگ آن است. ابتدا باید متناسب با موقعیت اجتماعی، سن، رنگ پوست و سلیقه، رنگ مو را انتخاب کرد. همچنین رنگ مو در موهای بلند و کوتاه می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً در موهای کوتاه، رنگ‌های بلوند و مش زیبایی خاصی دارند درحالی که در موهای بلند می‌توان از مدل‌های هایلایت و بالیاژ استفاده کرد. انتخاب رنگ در افزایش و یا کاهش سن مردان هم موثر است. مثلاً همان اندازه که رنگ‌های تیره می‌تواند چهره را جوان‌تر و کم سن‌تر نشان بدهد، رنگ‌های روشن می‌تواند سن را از مقدار واقعی خود بیشتر نشان بدهد. از سوی دیگر توجه به رنگ پوست از دیگر عواملی است که در انتخاب رنگ مو باید مورد نظر قرار بگیرد. رنگ‌های روشن برای پوست‌های روشن مناسب است و چهره را روشن‌تر می‌کنند او رنگ‌های تیره برای پوست‌های تیره و سبزه مناسب‌تر است و به دلیل آنکه به رنگ طبیعی مو نزدیک‌تر است، حالت طبیعی به چهره می‌دهد. از دیگر موارد در انتخاب رنگ مو، توجه به مواد تشکیل دهنده رنگ مو و نداشتن حساسیت نسبت به آن است. ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ موها از جمله مواردی است که می‌تواند در پوست سر حساسیت و مشکلاتی را ایجاد کند. به همین خاطر مطالعه ترکیبات و بروشور رنگ‌ها کمک زیادی به انتخاب رنگ مو می‌کند و تفاوت رنگ موی زنانه و مردانه تاثیری در آن ندارد.

سوالات متداول:

  1. آیا مردان می‌توانند از رنگ موی زنانه استفاده کنند؟

به دلیل آنکه ترکیب تشکیل دهنده رنگ موها تقریباً یکسان است، مردان هم می‌توانند بدون آنکه مشکلی برای آنها ایجاد شود از رنگ موی زنانه استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد