//
کدخبر: ۴۰۶۱۳۰ //
کوکوی قارچ | طرز تهیه کوکوی قارچ

نهار چی بپزم ؟ طرز تهیه کوکوی قارچ + نکات مهم

کوکوی قارچ و سیب زمینی یکی از کوکو های ایرانی است که بسیار لذیذ می باشد.

نهار چی بپزم ؟ طرز تهیه کوکوی قارچ + نکات مهم
به گزارش فرتاک نیوز،

کوکوی قارچ و سیب زمینی غذای مناسبی به عنوان یک نهار ساده و عصرانه می باشد. این کوکو می تواند جزو سبد غذایی گیاه خواران عزیز هم قرار گیرد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو قارچ تهیه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی قارچ در ادامه همراه ما باشید.

کوکوی قارچ

طرز تهیه کوکوی قارچ

مرحله اول

برای تهیه کوکوی قارچ ابتدا باید سیب زمینی را با اسکاچ تمیز بشوییم. قابلمه ای را تا نیمه آب پر می کنیم و سیب زمینی ها در آن قرار می دهیم و ۲ پیمانه نمک به آن می افزاییم. سپس روی حرارت بالا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه قارچ ها را تا جایی که خیلی آب به خود نکشد می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون تابه ای روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قارچ ها آب بندازند. بعد از تبخیر شدن آب قارچها کمی روغن در آن می ریزیم و تفت می دهیم.

نکته:

لازم است بدانید، برای سیاه نشدن قارچ ها، هنگام تفت دادن ۱ قاشق آبلیمو به قارچ ها اضافه می کنیم.

مرحله سوم

زمانیکه قارچ ها سرخ شدند، تابه را کنار می گذاریم. در این فاصله سیب زمینی های پخته شده را پوست می گیریم و با رنده ریز، رنده می کنیم. حالا قارچ را به همراه سیب زمینی درون کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله چهارم

گام بعدی پیاز را پوست می گیریم و تمیز می شوییم و با استفاده از رنده ریز، رنده می کنیم و درون صافی می ریزیم و با پشت قاشق آب اضافی آن را خارج می کنیم. حالا به کاسه حاوی سیب زمینی و قارچ می افزاییم.

مرحله پنجم

آنوقت جعفری شسته شده را روی تخته، ساطوری ریز خرد می کنیم. اکنون تخم مرغ ها را در کاسه کوچکی به صورت جداگانه می شکنیم و بعد از اینکه از سالم بودن تخم مرغ ها مطمئن شدیم، آرد و فلفل سیاه را به همراه نمک و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و سپس به کاسه حاوی مواد کوکو اضافه می کنیم و دوباره هم زدن را ادامه می دهیم تا خوب با هم ترکیب شوند. در ادامه تابه نچسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

نکته:

موضوع مهم در مورد اضافه کردن تخم مرغ این است که زمان اضافه کردن تخم مرغ حتما قارچ و سیب زمینی باید کاملا خنک باشند.

مرحله هفتم

در نهایت مقداری روغن در آن می ریزیم و زمانی که داغ شد، کمی از مایه کوکو را با دست شکل می دهیم و به آرامی در تابه روغن می افزاییم. باقی مواد را به همین صورت آماده می کنیم تا مواد به پایان برسد. پس از اینکه طرف پشت کوکو سرخ شد با استفاده از چنگال کوکو را برمی گردانیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه طرف پشت کوکو سرخ شد با استفاده از چنگال کوکو را برمی گردانیم. وقتی که سمت دیگر هم سرخ شد درون ظرفی مناسب قرار می دهیم و به همراه نان سنگک یا لواش، در کنار خیار شور و گوجه یا به دلخواه سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان

نکته:

در صورت تمایل می توانیم مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا هم سرخ کنیم و همینطور از قالب های فلزی با اشکال مختلف استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد