//
کدخبر: ۴۰۶۵۳۴ //
آشپزی | کوکی | کوکی شکلاتی

طرز تهیه کوکی شکلاتی جذاب | برای میان وعده عالیه!

علاوه بر خوشمزه بودن، مزیت دیگری که این کوکی شکلاتی دارد این است که درست کردنش بسیار ساده است. در ضمن حتی میتوانید خمیر کوکی را از قبل تهیه و تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی جذاب | برای میان وعده عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها دیگر همه می دانند کوکی چیست. شاید بشود آن را نوعی بیسکویت دانست یا نوعی شیرینی خشک که انواع مختلفی دارد. به نظر من به شیرینی هایی مثل شیرینی گردویی یا شیرینی نارگیلی خودمان شباهت بیشتری دارد تا بیسکویت. یکی از معروف ترین انواع آن هم کوکی شکلاتی است که به آن chocolate-chip cookie میگویند و ممکن است در فیلم های خارجی زیاد اسمش را شنیده باشید. مثلا در سریال فرندز قسمتی بود که مانیکا دنبال دستور کوکی شکلاتی مادربزرگ فیبی میگشت. چون فکر میکرد بهترین چاکلت چیپ کوکی دنیاست. من هم مدتها بعد از دیدن این سریال دنبال طرز تهیه خوشمزه ترین کوکی شکلاتی بودم و روش های مختلفی را امتحان کردم.

مطمئنا اگر سرچ کنید دستورهای مختلفی برای تهیه این نوع شیرینی پیدا میکنید ولی من به شما اطمینان میدهم دستوری که در اینجا برایتان توضیح میدهم یکی از بهترین هاست. نمیگویم بهترین، چون این جور چیزها به سلیقه هم بستگی دارد. ولی قول میدهم با رعایت نکات گفته شده از این تجربه پشیمان نشوید و بارها و بارها سراغ این دستور تهیه بیایید تا این بهترین کوکی با چیپس شکلات را دوباره درست کنید. 

مواد لازم برای کوکی شکلاتی

کره 100 گرم

شکر سفید 1/3 پیمانه

شکر قهوه ای 1/3 پیمانه

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

تخم مرغ کوچک 2 عدد

آرد 1 و 1/2 پیمانه

جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 1/4 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

شکلات چیپسی 1 پیمانه

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مرحله اول:

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و کف سینی فر کاغذ روغنی بکشید. چند قطره روغن روی سینی و روی کاغذ بمالید. به این ترتیب کاغذ به سینی میچسبد و تکان نمیخورد. و شیرینی هم بعد از پخت به راحتی از کاغذ جدا میشود.

مرحله دوم:

در ابتدای تهیه کوکی شکلاتی باید مواد خشک با هم مخلوط شوند. پس آرد، جوش شیرین، نمک و بیکینگ پودر را در کاسه ای مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم:

سپس، شکر سفید، شکر قهوه ای و کره را در کاسه بزرگ دیگری بریزید. خوب با همزن بزنید. حدود دو تا سه دقیقه کافی است.

کوکی-شکلاتی-مرحله-سوم

مرحله چهارم:

تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط نرم و یکدست شود. (اگر تخم مرغ خیلی بزرگ داشتید میتوانید یک عدد استفاده کنید. من از دو تخم مرغ خیلی کوچک استفاده کردم)

مرحله پنجم:

حال، مواد خشک را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید و مواد خشک را با لیسک یا قاشق مخلوط کنید تا به خورد مایه برود. بهتر است از لیسک استفاده کنید چون در این مرحله خمیر کوکی غلیظ و سفت میشود و هم زدن آن با قاشق کمی دشوار است.

مرحله ششم:

یک پیمانه استاندارد پر شکلات اضافه کنید. میتوانید چند نوع شکلات مختلف استفاده کنید مثلا شکلات شیری یا شکلات تلخ. من در اینجا از شکلات چیپسی ساده و شکلات تلخ 78 درصد خرد شده استفاده کردم. سپس مایه کوکی را خوب زیر و رو کنید.

مرحله آخر تهیه کوکی با چیپس شکلات:

حالا مایه را با قاشق بزرگ یا اسکوپ ساز بردارید و به شکل دایره ای و با فاصله روی سینی فر بچینید.

هشت تا ده دقیقه در فر گرم شده بگذارید. وقتی کوکی ها شروع به طلایی شدن کردند بلافاصله از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند. اگر احساس کردید کوکی به کاغذ روغنی چسبیده به آرامی با یک کارد استیل آن را جدا کنید. (معمولا 8 دقیقه کافی هست و بعد از پخت کوکی کاملا پخته اما داخلش نرم است)

میتوانید کوکی شکلاتی را همراه شیر یا چای به عنوان عصرانه سرو کنید. نوش جان!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد