//
کدخبر: ۴۱۳۹۴۴ //
آشپزی |کوکی شکلاتی بدون فر

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر| عالیه!

امروز در این پست قصد داریم کوکی خوشمزه بدون نیاز به فر را آموزش دهیم.با ما همراه شوید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر| عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

 جو دو سر پرک یا جوپرک غله ای است رژیمی با فیبر بالا و حاوی آنتی اکسیدانهای قوی و ویتامینهایی مانند B و E و غنی از املاح معدنی است.جو پرک منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و مخصوصا بچه‌ها است. کوکی شکلاتی بدون فر که در کمترین زمان و به آسانی تهیه می شوند به دلیل دارا بودن جو پرک و کره بادام زمینی میان وعده ای مقوی و خوشمزه برای شما و کودکانتان خواهند بود.

مواد لازم برای کوکی شکلاتی بدون فر

شکر سفید 2 فنجان

پودر کاکائو غیر شیرین 3 قاشق

مارگارین 1/2 فنجان

شیر 1/2 فنجان

نمک نوک قاشق چایخوری

جو پرک آماده طبخ 3 فنجان

کره بادام زمینی 1/2 فنجان

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

مرحله اول:

در یک شیر جوش، شکر، پودر کاکائو، مارگارین، شیر و نمک را 1 دقیقه  با حرارت کم  به جوش بیاورید( هرچه حرارت کمتر باشد نتیجه بهتری حاصل خواهدشد). زمانی که به جوش آمد و حباب هایی در سطح آن ظاهر شد به مدت 2-3 دقیقه دیگر ( و نه بیشتر) بجوشانید و بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید. 

مرحله دوم:

جو پرک، کره بادام زمینی و عصاره وانیل را در کاسه ای بریزید و با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید. سپس مایه کاکائویی را داغ روی مواد بریزید و ترکیب کنید. داخل یک سینی یا ظرف مسطح کاغذ مومی(کاغذ روغنی) پهن کنید. زمانیکه مایه کمی خنک شد قاشق قاشق از مایه کوکی بردارید و روی کاغذ مومی به شکل گرد (یا هر شکل دیگری) قرار دهید . سپس سینی را مدتی در یخچال قرار دهید تا سرد شود و کوکی خودش را بگیرد.

مرحله سوم:

پس از این مدت کوکی های شکلاتی خوشمزه و مقوی شما آماده هستند و میتوانید آن را همراه با عزیزانتان نوش جان کنید. بچه ها معمولا عاشق این کوکی شکلاتی بدون فر هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد