//
کدخبر: ۴۱۵۱۶۵ //
آشپزی | ماشاب

آش سنتی خوشمزه | ماشاب رو حتما امتحان کن!

در مقاله حاضر طرز تهیه ماشاب غذای محلی قم برای 5 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه ماشاب را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

آش سنتی خوشمزه | ماشاب رو حتما امتحان کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

در پخت این غذا از گوشت ران یا گردن گوسفند نیز استفاده می کنند. این آش سرشار از فیبر و ویتامین و کم کالری است که به همین دلیل غذای مناسبی برای افرادی که قصد لاغری دارند، می باشد. در ادامه شما را با طرز تهیه ماشاب غذای محلی قم این غذای خوشمزه و مفید آشنا خواهیم کرد.

حتما طرز تهیه انواع آش و طرز تهیه انواع دیزی و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد.

مواد اولیه طرز تهیه ماشاب غذای محلی قم

200 گرم گوشت ران یا گردن گوسفند

1 و 1/2 پیمانه ماش

1/2 پیمانه برنج

1/2 پیمانه گندم

1/2 پیمانه لوبیا چشم بلبلی

1 پیمانه عدس

1 عدد سیب زمینی

1 پیمانه کدوحلوایی

3 عدد پیاز

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

آموزش طرز تهیه ماشاب غذای محلی قم

مرحله اول طرز تهیه ماشاب:

در ابتدا حبوبات را چند ساعت در آب خیس کنید تا نفخ آن ها گرفته شود. پیازها را نیز نگینی خرد کرده و در روغن داغ  سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. گوشت را همراه مقداری آب پخته و سپس آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم طرز تهیه ماشاب:

حبوبات، گندم و برنج را همراه با نصف پیاز داغ و مقداری زردچوبه درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی آن آب میریزیم و اجازه می دهیم موادمان به آرامی بپزند.

مرحله سوم طرز تهیه ماشاب:

وقتی حبوبات نیم پز شد، سیب زمینی و کدو حلوایی را به قابلمه اضافه می کنیم. کمی نمک و فلفل را همراه آب گوشت درون قابلمه می ریزیم. سپس اجازه می دهیم که مواد با حرارت ملایم بجوشند و آش جا بیافتد.

مرحله چهارم طرز تهیه ماشاب:

زمانیکه آش کاملا جا افتاد، زیر آن را خاموش کرده و نیمی از گوشت را به آن اضافه کنید. نیم دیگر گوشت را به همراه کشک و پیاز داغ و نعناع داغ برای تزیین آش استفاده می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد