//
کدخبر: ۴۲۱۲۶۷ //
آشپزی | خورش موتن جن گیلانی

خورش خوشمزه گیلانی | بیا تا بهت یاد بدم چطوری درستش کنی !

طرز تهیه خورش موتن جن گیلانی برای 4 نفر را برای شما به روشی کاملا حرفه ای و آسان قرار داده ایم. امیدواریم که این بخش از آموزش را مطالعه کرده و آنرا در منزل برای اطرافیانتان سرو و نوش جان نمایید.

خورش خوشمزه گیلانی | بیا تا بهت یاد بدم چطوری درستش کنی !
به گزارش فرتاک نیوز،

طرز تهیه خورش موتن جن گیلانی را برای شما عزیزان بصورت کاملا حرفه ای آماده نموده ایم.

مواد لازم

500 گرم سینه مرغ

12 عدد برگ قیسی

150 گرم کشمش

۲۰۰ گرم مغز گردو

1 عدد پیاز

۳ قاشق غذاخوری رب انار

۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۱ قاشق چایخوری گلپر

نمک فلفل و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه

در یک مخلوط کن مغز های گردو را خوب آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند. پیاز را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه روغن ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. پیاز ها را در آن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. سپس زردچوبه را اضافه کرده و تفت دهید تا پیاز ها رنگ بگیرند. سینه مرغ را به تکه های بزرگ برش دهید و به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید تا سرخ شوند. گردو ها را نیز بریزید و چند دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم : پخت اولیه خورش موتن جن گیلانی

نمک، فلفل و رب انار را اضافه کنید به مدت ۲ دقیقه تمام مواد را خوب هم بزنید. ۳ پیمانه آب سرد ریخته و درب قابلمه را بگذارید. شعله گاز را زیاد کنید تا آب جوش بیاید. بعد از اینکه به جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید غذا به آرامی بپزند.

مرحله سوم : پخت ثانویه خورش موتن جن گیلانی

در یک تابه روغن و بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. زمانی که روغن داغ شد مقداری زردچوبه ریخته و کمی تفت دهید رب گوجه فرنگی را اضافه کنید هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. کشمش و قیسی را از قبل خوب بشویید و در یک آبکش بریزید تا کاملا آب آن گرفته شود.

مرحله چهارم : افزودن سایر مواد به خورش موتن جن گیلانی

پس از آنکه مرغ ها پختند آن ها را از قابلمه بیرون آورید. کشمش، قیسی و رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید. ۲ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خوب جا بیوفتد. پس از چند دقیقه که خورش جا افتاد گلپر و مرغ ها را اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر اجازه دهید بپزد.

نکات مهم و ترفندها

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد