//
کدخبر: ۴۲۱۴۶۲ //
آشپزی | هوموس

غذای خوشمزه لبنانی | بیا اینجا تا بهت یادش بدم!

طرز تهیه هوموس خوشمزه لبنانی اصل 2 نفره را بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی برایتان قرار داده ایم.

غذای خوشمزه لبنانی | بیا اینجا تا بهت یادش بدم!
به گزارش فرتاک نیوز،

 شما عزیزان می توانید با مطالعه این رسپی یک هوموس بسیار خوشمزه و لذیذ را برای عزیزان خود در منزل طبخ نمایید.

مواد لازم برای تهیه هوموس

نخود: یک و نیم پیمانه

سیر: دو حبه

لیمو ترش: یک عدد

ارده: سه قاشق غذاخوری

آب نخود: 4 قاشق غذاخوری

یخ : 2 تکه

روغن زیتون: بسته به ذائقه و به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه: بسته به ذائقه و به مقدار کافی

پاپریکا: نیمی از یک قاشق چایخوری

مراحل کار در طرز تهیه هوموس به صورت گام به گام

گام اول:

برای تهیۀ حمص ، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که نخود را از یک روز قبال از پخت در یک کاسه آب بریزید و چندین بار آب این کاسه را عوض کنید. این کار را برای گرفتن نفخ نخود انجام می دهیم.

گام دوم:

پس گذشت 24 ساعت و خیساندن نخودها، آنها را می پزیم. برای انجام این مرحله از پخت هوموس، نخودها را به علاوه 2 لیوان آب و ادویه هایی که اشاره شد، داخل یک قابلمه می ریزیم و بر روی شعله حرارت قرار می دهیم. نخودها باید به قدری بر روی حرارت بمانند تا کاملا پخته شوند.همانطور که اشاره کردیم در تهیه حمص به آب نخود نیز نیاز داریم، پس آب نخود را پس از پختن نخودها نگه می داریم.

گام سوم:

برای اینکه کیفیت غذای مان بالاتر برود، پس از پخت نخودها، پوست آنها را جدا می کنیم. انجام این کار چندان سخت نیست و با فشار دادن نخودها با دست به راحتی می توانیم پوست آنها را جدا کنیم. بعد از انجام این مرحله از تهیه هوموس، نخودها پوست کنده شده را داخل مخلوط کن میریزیم.

گام چهارم:

در این گام، ارده، لیموترش، سیر، پاپریکا و ادویه ها را به محتویات داخل مخلوط کن اضافه می کنیم. یخ نیز باید در این بخش به محتویات داخل مخلوط کن اضافه شود تا از بریدن مواد جلوگیری به عمل آید. حالا تمامی مواد داخل مخلوط کن را میکس می کنیم.

گام پنجم:

بعد از اینکه مواد را با مخلوط کن میکس کردیم، آب نخود را به این ترکیب اضافه می کنیم. غلظت این ترکیب باید به حدی باشد که به راحتی از قاشق سر ریز نکند.

گام ششم:

حالا حمص ما آماده است و تنها می بایست آن را داخل ظرف مورد نظر ریخته و غذای خود را سرو کنیم. هوموس را داخل ظرف می ریزیم و با قاشق در داخل آن یک گودال ایجاد می کنیم. در این گودال روغن زیتون را می ریزیم. پس از انجام این کار، تزیین بشقاب خود را انجام می دهیم. حالا هوموس آماده خوردن است!

نکته: می توانید هوموس را با نان پیتا، کراکر یا سبزیجات تازه ای مانند ساقه های کرفس، هویج و فلفل دلمه و… سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد