//
کدخبر: ۴۶۳۷۲۷ //
طرز تهیه سالاد سزار

سزارِ رستورانی در منزل: رازهای پخت سالاد سزاری خوشمزه

سالاد سزار یکی از انواع سالادهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهانی است که با رسپی های بسیار متنوعی تهیه می شود.

سزارِ رستورانی در منزل: رازهای پخت سالاد سزاری خوشمزه
به گزارش فرتاک نیوز،

سالاد سزار، نامی آشنا در دنیای غذا، با ظاهری دلربا و طعمی بی‌نظیر، به عنوان یکی از محبوب‌ترین سالادها در سراسر جهان شناخته می‌شود. این سالاد خوشمزه، با انعطاف‌پذیری فوق‌العاده در تهیه، به شما امکان می‌دهد تا با توجه به ذائقه خود، آن را به روش‌های مختلفی آماده کنید.

برای تهیه سالاد سزار، ابتدا فیله‌های مرغ را به یکی از روش‌های گریل، آبپز، یا سوخاری آماده کرده و کنار می‌گذاریم. سپس سس سالاد را با مخلوط کردن سیر رنده شده، سس مایونز، سس خردل، پنیر پارمیزان، آب لیمو، نمک و فلفل تهیه و در یخچال قرار می‌دهیم. سیر را در روغن زیتون تفت داده، نان تست برش خورده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا طعم‌دار و برشته شود. در نهایت، کاهو، نان تست برشته، و فیله‌های مرغ را در ظرف سالاد مخلوط کرده، سس را اضافه می‌کنیم و با گردو، پنیر پارمیزان، زیتون، ذرت و گوجه گیلاسی تزیین می‌کنیم.

download - 2024-06-21T111952.694

طرز تهیه سالاد سزار

مرحله ۱: آماده سازی فیله مرغ

برای طرز تهیه سالاد سزار اولین کار آماده کردن فیله های مرغ می باشد. شما می توانید به سه روش فیله های مرغ را برای سالاد سزار آماده کنید؛ روش اول گریل کردن فیله های مرغ ، روش دوم آبپز کردن فیله های مرغ و روش سوم سوخاری کردن فیله های مرغ است.

مرحله ۲: تهیه سس سزار

به انتخاب خود می توانید یکی از روش های اماده کردن فیله های مرغ را انجام دهید و تا اماده شدن مواد سالاد فیله های مرغ را کنار بگذارید. در مرحله بعد سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور یکی از سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز داخل یک کاسه مناسب رنده می کنیم.

مرحله ۳: اضافه کردن مواد اصلی به سس سزار

در ادامه سس مایونز را به همراه سس خردل و ۲ قاشق غذاخوری از پنیر پارمیزان به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را گرفته و به مواد سس اضافه کنید. در پایان مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.

مرحله ۴: تهیه نان تست با سیر

پس از اینکه سس آماده شد آنرا در یخچال قرار می دهیم. روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و سیر باقیمانده را رنده کرده و به روغن زیتون اضافه می کنیم. سیر را کمی تفت می دهیم تا نرم شود سپس نان های تست را به شکل مکعب های کوچک برش می زنیم و سیر اضافه می کنیم.

مرحله ۵: اضافه کردن مواد اصلی

نان تست را کمی تفت می دهیم تا طعم دار و برشته شود سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در مرحله آخر کاهو را به سلیقه خود خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه تکه های نان تست و فیله های مرغ را هم اضافه می کنیم.

مرحله ۶: تزیین سالاد

در آخر هم سس سالاد را روی مواد می ریزیم و با مواد به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی سالاد را با مغز گردوی خرد شده و پنیر پارمیزان تازه تزیین می کنیم. برای زیباتر شدن سالاد می توانید از زیتون ، ذرت کنسروی و گوجه گیلاسی هم استفاده کنید.

مرحله ۷: درست کردن سالاد سزار رژیمی

در صورتی که مایلید این سالاد خوشمزه را به صورت رژیمی درست کنید کافیست چند نکته را رعایت کنید. ابتدا اینکه فیله های مرغ را حتما به صورت کبابی ، آبپز یا گریل شده طبخ کنید زیرا سرخ کردن یا سوخاری کردن فیله های مرغ کالری سالاد را به طور قابل ملاحظه ای بالا می برد. نکته بعدی هم اینکه سس مایونز دارای کالری بالایی می باشد و می توانید به جای استفاده از سس مایونز از ترکیب روغن زیتون ، آب لیمو ترش یا سرکه بالزامیک برای طعم دهی به سالاد خود استفاده کنید.

مرحله ۸: درست کردن سالاد سزار سنسو

در سالاد سزار به طور معمول از فیله مرغ گریل شده استفاده می شود اما در سالاد سزار سنسو به جای مرغ گریل شده از مرغ سوخاری استفاده می شود. البته در برخی رستوران ها به جای مرغ سوخاری از ناگت مرغ هم استفاده می شود.

مرحله ۹: درست کردن سالاد سزار با میگو

سالاد سزار را می توانید با میگو هم سرو کنید که آنرا خاص تر و مجلسی تر می کند. البته استفاده از میگو در این سالاد بستگی به ذائقه افراد دارد. برای استفاده از میگو در این سالاد می تواند از میگو سوخاری، میگوی گریل شده یا میگوی کبابی استفاده کنید.

دانستنی ها و نکات سالاد سزار

استفاده از کاهوی تازه و ترد

کاهوی رومی بهترین گزینه برای سالاد سزار است. از برگ‌های تازه و ترد استفاده کنید و آن‌ها را به اندازه‌های متوسط خرد کنید تا تمام قسمت های سالاد از طعم و بافت مطلوبی برخوردار باشد.

تهیه سس خانگی

سس سالاد سزار اصلی با استفاده از تخم‌مرغ، روغن زیتون، سیر، خردل دیژون، آب لیمو و سس ورچستر تهیه می‌شود، اما شاید با ذائقه خیلی از ایرانی ها سازگار نباشد، برای همین معمولا سس سزار ایرانی ها متفاوت است.

استفاده از پنیر پارمزان تازه

به جای پنیرهای آماده، از پنیر پارمزان تازه رنده شده استفاده کنید. این کار طعم بهتری به سالاد می‌دهد و کیفیت آن را بالا می‌برد.

تنظیم میزان سس

سس را به میزان مناسب به سالاد اضافه کنید. از افزودن بیش از حد سس خودداری کنید تا برگ‌های کاهو ترد و خوش‌طعم باقی بمانند و سالاد بیش از حد چرب نشود.

خنک نگه داشتن مواد

تمامی مواد سالاد باید تا لحظه سرو خنک نگه داشته شوند. این کار به تازگی و طراوت سالاد کمک می‌کند و تجربه خوردن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

نکات مربوط به لیمو

برای طعم بهتر، از آب لیموی تازه استفاده کنید. آب لیموی تازه طعم تند و طبیعی‌تری به سالاد می‌بخشد و از طعم‌های مصنوعی در سالاد جلوگیری می‌کند.

سس مخصوص سالاد سزار

برای تهیه سس سزار رستورانی، ابتدا سس مایونز و سس ورچستر را در کاسه‌ای بزرگ مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا یکدست شوند. سپس سیر را پوست کرده، رنده کرده و یک قاشق چایخوری از پوره سیر به مخلوط اضافه می‌کنیم. زرده‌های تخم مرغ را جدا کرده و به همراه سس خردل، فلفل سیاه، نمک، پنیر پارمسان و روغن زیتون به مخلوط اضافه می‌کنیم و خوب می‌زنیم. می‌توانیم مواد را با گوشتکوب برقی یا در میکسر مخلوط کنیم، روغن زیتون را در آخر اضافه می‌کنیم.

تاریخچه سالاد سزار

سالاد سزار این روزها در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و شاید خیلی ها ندانند این سالاد چه تاریخچه ای دارد. جالب است بدانید سالاد سزار با پیشینه ای بیش از ۱۰۰ سال یکی از سالادهای قدیمی در سراسر جهان می باشد. این سالاد ایتالیایی اولین بار توسط آشپز معروف ایتالیایی سزار کاردینی که یک مهاجر جنگ زده ایتالیایی یود در ایالت کالیفرنیا امریکا تهیه شد. این سالاد به دلیل طعم خوبش به سرعت در جهان معروف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان