//
کدخبر: ۴۶۴۱۸۲ //
نکات خانه داری

روش نگهداری انجیر تازه + نکات کاربردی!

در این مقاله به بررسی روش نگهداری انجیر تازه می‌پردازیم.

 روش نگهداری انجیر تازه + نکات کاربردی!
به گزارش فرتاک نیوز،

انجیر، میوه‌ای پرطرفدار و خوشمزه است که در فصل تابستان به اوج شکوفایی خود می‌رسد. این میوه به دلیل طعم جذاب و بافت مخصوص، از تعداد زیادی طرفدار برخوردار است. اما یکی از چالش‌های اصلی این است که انجیر بسیار زود فاسد می‌شود و فقط چند روز می‌توان آن را نگه داشت. 

انتخاب بهترین انجیرها برای نگهداری

انجیرهایی که بسیار نرم و رسیده‌اند، عمر مفید کمتری دارند. بنابراین، هنگام خرید، به تازگی و بافت آنها دقت کنید. اگر انجیرها بسیار رسیده و له شده‌اند، بهتر است که فوراً آنها را مصرف کنید، تا از کاهش کیفیت طعم و بو جلوگیری کنید.

چینش صحیح انجیرها در ظرف

در هنگام نگهداری انجیر، ترجیحاً آنها را به صورت تک‌لایه و با فاصله از یکدیگر در بچینید. از جاهای مناسبی برای چینش انجیرها، می‌توان به جا تخم‌مرغی یا ظروف مخصوص یخ اشاره کرد. این نوع ظروف کمک می‌کنند تا بافت انجیر آسیب نبیند و عمر آن افزایش یابد.

راه‌های محافظت از انجیر در زمان نگهداری

پوشش ظرف حاوی انجیر با یک لایه پلاستیکی می‌تواند از آسیب‌های محیطی مثل خشک‌شدن یا جذب بوهای نامطلوب جلوگیری کند. این ظرف را در خنک‌ترین قسمت یخچال قرار داده و به این ترتیب، ماندگاری انجیرها را تا ۵ تا ۷ روز افزایش دهید.

نشانه‌های احتمالی فساد انجیر

همچنین، برای شناسایی فساد انجیر، به نشانه‌هایی مانند کپک‌زدگی، تغییر در بو و مزه و تغییرات در رنگ گوشت داخلی میوه توجه کنید. بهتر است انجیرها را قبل از قرار دادن در یخچال نشویید، چرا که این می‌تواند به پوست آنها آسیب بزند.

نگهداری طولانی‌مدت انجیر در فریزر

اگر تمایل به نگهداری انجیرها برای مدت‌های طولانی‌تر دارید، می‌توانید از فریزر استفاده کنید. انجیرهای نسبتاً رسیده مناسب‌تر هستند، و از فریز کردن آنهایی که بسیار نرم و له شده‌اند، خودداری کنید. پس از شستن با آب سرد و خشک کردن با یک دستمال تمیز، آنها را درون یک سینی بچینید و در فریزر قرار دهید.

صبر کنید تا انچیرها کاملا یخ بزنند، سپس آنها را به آرامی درون یک ظرف مخصوص فریزر قرار دهبد و بعد از بستن درب آن، مجددا درون فریزر قرار دهید. با این روش، تا ۲-۳ ماه می‌توانید بافت انجیرها را تازه نگه دارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان