//
کدخبر: ۴۶۵۰۱۳ //
آشپزی | فسنجان لوبیا و بادمجان

طرز تهیه فسنجان لوبیا و بادمجان| خورشت متفاوت!

«فسنجان» لوبیا و بادمجان یکی از غذاهای خلاقانه و لذیذ ایرانی است که با ترکیبی از طعم‌ها و بافت‌های متفاوت، غنی از طعم و مزه است. این دستور پخت، با ادغام لوبیا چشم بلبلی، بادمجان، و مرغ در کنار مغز گردو و رب انار، یک غذای متفاوت و بسیار خوش طعم را ارائه می‌دهد.

طرز تهیه  فسنجان لوبیا و بادمجان| خورشت متفاوت!
به گزارش فرتاک نیوز،

این ترکیب بی‌نظیر، هم برای وعده‌های رسمی مناسب است و هم می‌تواند به عنوان یک غذای جدید و متفاوت در جمع خانواده سرو شود.

برای تهیه فسنجان لوبیا و بادمجان، ابتدا سینه مرغ را با پیاز رنده شده و آب می‌پزیم. سپس، بادمجان‌ها را تفت داده و لوبیا پخته و گردوی چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. پس از افزودن رب انار، رب گوجه، و ادویه‌جات، مرغ پخته را به مخلوط اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا مواد کاملا با هم جا بیفتند. این غذا با برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای لذت‌بخش از غذای ایرانی را ارائه می‌دهد.

مواد لازم مقدار

رب انار ۲ قاشق سوپ خوری

بادمجان ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری

مغز گردو یک پیمانه

لوبیا چشم بلبلی یک دوم پیمانه

پیاز یک عدد

سینه مرغ یک عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به دلخواه

طرز تهیه فسنجان لوبیا و بادمجان

مرحله 1: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک برش دهید. پیاز را نیز رنده کرده و همراه با مرغ و نصف پیمانه آب در یک قابلمه مناسب قرار دهید. حرارت را ملایم تنظیم کنید تا مرغ به آرامی پخته و طعم‌دار شود.

 

مرحله 2: تفت دادن بادمجان

بادمجان‌ها را پوست گرفته و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس، آن‌ها را در یک تابه با کمی کره یا روغن مورد نظر خود، روی حرارت کم تفت دهید تا طلایی و نرم شوند.

 

مرحله 3: اضافه کردن لوبیا و گردو

پس از اینکه بادمجان‌ها به خوبی تفت داده شدند، لوبیا چشم بلبلی پخته شده و گردوی چرخ کرده را به آن اضافه کنید. هم زدن مواد به صورت ملایم مهم است تا گردو و لوبیا به خوبی با بادمجان ترکیب شوند.

 

مرحله 4: افزودن رب انار و ادویه‌جات

پس از آن نوبت به اضافه کردن رب انار، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل، و زردچوبه می‌رسد. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا رنگ و طعم آن‌ها به طور یکنواخت در تمام خوراک پخش شود.

 

مرحله 5: ادغام مرغ و طعم‌دهی نهایی

پس از اینکه سینه مرغ به خوبی پخت و آماده شد، آن را به تابه حاوی مخلوط بادمجان، لوبیا، گردو، و ادویه‌جات اضافه کنید. حالا تمام مواد را به آرامی هم بزنید و اجازه دهید تا برای مدتی کنار هم بپزند و طعم‌ها به خوبی به یکدیگر نفوذ کنند و غذای یکدست و خوش طعم ایجاد شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان