//
کدخبر: ۴۶۵۱۷۷ //
آشپزی | خوراک بامیه با کشک

طرز تهیه خوراک بامیه با کشک| حتما برای عزیزانت درستش کن!

در این مطلب، قصد داریم شما را با یک دستور پخت ساده و در عین حال خوشمزه یعنی خوراک بامیه با کشک آشنا کنیم. این غذا، با ترکیبی از طعم‌های خاص و مواد اولیه مغذی، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای وعده‌های غذایی خانوادگی باشد.

طرز تهیه خوراک بامیه با کشک| حتما برای عزیزانت درستش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه خوراک بامیه با کشک، ابتدا بامیه‌ها را می‌شوییم و سپس آن‌ها را سرخ می‌کنیم. پس از تفت دادن ادویه‌ها و پیاز، کشک و آب را اضافه کرده و سپس بامیه‌های سرخ شده را به همراه نمک و ادویه‌های باقیمانده اضافه می‌کنیم. در نهایت، پس از پخت، گشنیز را روی خوراک می‌ریزیم و آن را سرو می‌کنیم.

مواد لازم مقدار

زنجبیل رنده شده ۱ قاشق غذاخوری

گشنیز تازه به مقدار لازم

روغن ۴ قاشق غذاخوری

برگ بو ۲ عدد

آب ۲ پیمانه

پیاز ۲ عدد

کشک پاستوریزه ۱۵۰ گرم

سیر له شده ۲ قاشق غذاخوری

هل ۱ عدد

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، جوز هندی به مقدار لازم

زردچوبه، زیره، کاری، تخم گشنیز، گراماسالا به مقدار لازم

بامیه ۲۵۰ گرم

طرز تهیه خوراک بامیه با کشک

مرحله 1: آماده‌سازی بامیه‌ها

ابتدا باید بامیه‌ها را با دقت بشویید و سپس قسمت‌های انتهایی آن‌ها را به اندازه کافی برش دهید تا مایع درونی‌شان قابل مشاهده شود. این کار باعث می‌شود در حین پخت، مایع لزج آن‌ها کمتر شده و بافت بهتری داشته باشند.

مرحله 2: سرخ کردن بامیه‌ها

بامیه‌های آماده شده را در روغن داغ به مدت کوتاهی سرخ کنید تا روی آن‌ها کمی طلایی شود. این عمل باعث می‌شود تا بامیه‌ها در طول پخت، شکل و ظاهر خود را حفظ کنند.

مرحله 3: تفت دادن ادویه‌ها و پیاز

پس از خارج کردن بامیه‌ها، پودر زیره، هل، و برگ بو را تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس پیاز‌ نگینی خرد شده را به همراه سیر و زنجبیل رنده شده اضافه کنید و تا زمانی که طلایی شوند تفت دهید.

مرحله 4: اضافه کردن ادویه‌های باقیمانده و کشک

در این مرحله، ادویه‌های باقیمانده به جز نمک را به مخلوط پیاز و ادویه‌ها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. سپس کشک و آب را به ترکیب اضافه کنید و با حرارت پایین اجازه دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و سس غلیظی حاصل شود.

مرحله 5: اضافه کردن بامیه‌ها و نمک

وقتی سس کمی غلیظ شد، بامیه‌های سرخ شده و نمک را به آن اضافه کنید. مقداری زیره و گراماسالا را نیز برای افزایش عطر و طعم اضافه کنید. سپس ترکیب را برای ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید تا خورش کاملا جا بیفتد.

مرحله 6: اضافه کردن گشنیز و سرو

در نهایت، زمانی که خوراک به خوبی پخت و آماده شد، گشنیز ساطوری شده را روی آن بریزید. این خوراک را می‌توانید به همراه برنج یا نان تازه سرو کنید و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان