//
کدخبر: ۴۶۵۳۵۴ //
آشپزی | خوراک مرغ با سس سویا و پیازچه

این خوراک بی نظیره | خوراک مرغ با سس سویا و پیازچه !

خوراک مرغ با سس سویا و پیازچه یکی از غذاهایی است که با ترکیبی خوش عطر و طعم از مواد اولیه، دعوت‌نامه‌ای به سفری طعم‌دار و خاطره‌انگیز به قلب «آشپزی آسیایی» است.

این خوراک بی نظیره | خوراک مرغ با سس سویا و پیازچه !
به گزارش فرتاک نیوز،

این دستور پخت، که در آن ترکیبی هنرمندانه از مواد تازه و خوش طعم به کار رفته، برای آن دسته از آشپزهای خانگی که به دنبال افزودن یک غذای جدید و متفاوت به میز شام خود هستند، ایده‌آل است.

برای تهیه خوراک مرغ با سس سویا و پیازچه، ابتدا سینه مرغ را مزه‌دار کنید و برای یک ساعت در یخچال بگذارید. سپس پیازچه‌ها را در روغن کنجد تفت دهید و مرغ مزه‌دار شده را اضافه کنید. پس از سرخ شدن مرغ، سیر، زنجبیل و بادام زمینی بو داده را به آن اضافه کنید. در نهایت، نشاسته ذرت را مخلوط کرده و با کمی آب جوش سس را غلیظ کنید تا خوراک آماده سرو شود.

مواد مقدار

سینه مرغ ۱ عدد

سویا سس ۵ قاشق غذاخوری

پیازچه حلقه شده ۱ پیمانه

سس فلفل تند ۱ الی ۲ قاشق سوپ‌خوری

نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه ۲ قاشق غذاخوری

روغن کنجد ۱/۴ پیمانه

بادام زمینی بو داده ۱/۲ پیمانه

سیر ۴ حبه

طرز تهیه خوراک مرغ با سس سویا

مرحله 1: آماده‌سازی و مزه‌دار کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و به شکل مکعبی یا نواری برش دهید. سپس مرغ را در کاسه‌ای بریزید و با ۵ قاشق غذاخوری سویا سس و ۱ تا ۲ قاشق سوپ‌خوری «سس فلفل تند» مخلوط کنید. روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی طعم‌دار شود.

 

مرحله 2: تفت دادن پیازچه

پیازچه‌های حلقه شده را در تابه‌ای گود با ۱/۴ پیمانه روغن کنجد تفت دهید. مراقب باشید که پیازچه‌ها له یا بیش از حد نرم نشوند. تفت دادن پیازچه تا زمانی که عطر آن آزاد شود، کافی است.

 

مرحله 3: اضافه کردن مرغ مزه‌دار

پس از اینکه پیازچه کمی تفت خورد و عطر آن آزاد شد، مرغ مزه‌دار شده را به تابه اضافه کنید. مواد را خوب با هم تفت دهید تا تکه‌های مرغ از همه طرف سرخ شوند.

 

مرحله 4: افزودن سیر و زنجبیل

وقتی مرغ به خوبی سرخ شد، ۴ حبه سیر له شده و ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را اضافه کنید. این مواد را تا زمانی که عطر سیر و زنجبیل کاملاً آزاد شود، به خوبی تفت دهید.

 

مرحله 5: اضافه کردن بادام زمینی

پس از آنکه عطر سیر و زنجبیل در فضای آشپزخانه پیچید، ۱/۲ پیمانه بادام زمینی بو داده را به مخلوط اضافه کنید. اگر بادام زمینی خام استفاده می‌کنید، پیش از افزودن به خوراک، آن‌ها را کمی در تابه تفت دهید.

 

مرحله 6: غلظت سس با نشاسته ذرت

در این مرحله، ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را به مخلوط در تابه اضافه کنید. تمام مواد را خوب مخلوط کرده تا نشاسته ذرت با سایر مواد یکدست شود. این کار به غلظت یافتن سس کمک می‌کند.

 

مرحله 7: اضافه کردن آب و پخت نهایی

در آخرین مرحله، نصف فنجان آب جوش به مواد در تابه اضافه کنید. این کار باعث می‌شود مرغ به خوبی پخته و سس به غلظت دلخواه برسد. پس از چند دقیقه پخت، خوراک آماده است و می‌توانید آنرا سرو کنید. نوش جان!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان