//
کدخبر: ۴۶۷۱۱۵ //
آشپزی | طرز تهیه کشمش

طرز تهیه کشمش در خانه | خیلی خوب میشه!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشمش در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کشمش در خانه | خیلی خوب میشه!
به گزارش فرتاک نیوز،

کشمش یکی از انواع فراورده های انگور است که در تهیه انواع غذاها و شیرینی ها استفاده می شود.

مواد لازم کشمش

انگور به مقدار دلخواه

طرز تهیه کشمش

مرحله اول

برای تهیه انگور خانگی در ابتدای کار باید انگور مناسب کشمش تهیه کنیم. مناسب ترین نوع انگور برای تهیه کشمش مجلسی یا پلویی انگور عسگری می باشد که بدون دانه می باشد و برای استفاده در غذا مناسب می باشد.

مرحله دوم

برای شروع ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، خوشه های انگور را با دست می گیریم و درون آب جوش قرار می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که زمان قرار گرفتن انگورها درون آب جوش بیشتر از ۸ ثانیه نشود. اگر انگورها بیش از این زمان درون آب جوش قرار بگیرند ترک می خورند و اگر مدت خیلی طولانی درون آب جوش قرار بگیرند له می شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه انگورها را از آب جوش خارج کردیم، آنها را آویزان می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه آنها را درون دستگاه خشک کن قرار داده و اجازه می دهیم به طور کامل خشک شوند.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم انگورها را به صورت طبیعی خشک کنیم، می توانیم آنرا در سایه یا آفتاب خشک کنیم. برای خشک کردن انگورها در سایه، باید آنها را در یک جای خشک و خنک از سقف آویزان کنیم تا خشک شوند.

مرحله ششم

برای خشک کردن انگورها در آفتاب، یک پارچه تمیز جلوی نور خورشید پهن کرده و انگورها را با فاصله روی آن می چینیم. هر یکی دو روز یکبار انگورها را زیر و رو می کنیم تا خشک شوند. اگر انگورها را زیر و رو نکنیم ممکن است کپک بزنند.

مرحله هفتم

پس از اینکه انگورها به طور کامل خشک شدند، ساقه های آنها را جدا می کنیم. در ادامه کشمش ها را دم گیری می کنیم و درون یک ظرف درب دار می ریزیم. در نهایت کشمش ها را در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد