//
کدخبر: ۴۷۵۴۶۶ //
آشپزی | نرگسی

نرگسی یک غذای مقوی و ساده!

در ادامه این مطلب طرز تهیه نرگسی بادمجان توضیح داده شده است.

نرگسی  یک غذای مقوی و ساده!
به گزارش فرتاک نیوز،

نرگسی به ترکیب تخم مرغ و سبزیجات گفته میشود که انواع مختلفی دارد و شما میتوانید با اسفناج، لوبیا سبز، سیب زمینی و بادمجان آن را درست کنید. اگر تمایل دارید تنوعی به غذاهای روزانه خود بدهید به شما پیشنهاد میکنیم در ادامه این پست با ما همراه شوید. 

مواد مورد نیاز

بادمجان ۷ عدد

گوجه فرنگی ۳ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

دارچین به میزان لازم

مراحل طرز تهیه نرگسی بادمجان

مرحله اول

بادمجانها را بشویید و پوست بگیرید. سپس بادمجانها را حلقه ای یا مکعبی برش بزنید. درون یک کاسه آب و نمک بریزید و بادمجانها را به مدت نیم ساعت درون آب و نمک قرار بدهید تا تلخی آنها گرفته شود. سپس آبکش کرده و روی دستمال تمیز بچینید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

مرحله دوم

درون یک تابه کمی روغن بریزید و بادمجانها را درون روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن بادمجانها را از تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیر بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود.

مرحله سوم

گوجج ها را بعد از شستن رنده کنید یا به صورت حلقه ای برش بزنید. گوجه ها را درون تابه بریزید و با کمی نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین تفت بدهید تا هم سرخ شود و هم آب اضافی گوجه گرفته شود.

مرحله چهارم

وقتی نصف بیشتر آب گوجه گرفته شد، بادمجانها را روی گوجه بچینید و درب تابه را ببندید تا حدودا ۷ الی ۸ دقیقه با هم بپزند.

مرحله پنجم

تخم مرغ ها را درون یک کاسه بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. درب تابه را بردارید و تخم مرغ را به صورت یکنواخت روی بادمجانها بریزید. میتوانید تخم مرغ را به صورت درسته روی بادمجانها بریزید.

مرحله ششم

زمان بدهید تا تخم مرغ ها پخته شوند. وقتی تخم مرغ خودش را گرفت درب تابه را به مدت چند دقیقه بگذارید تا روی تخم مرغ هم پخته شود. بعد از پخت تخم مرغ نرگسی شما آماده است. درون ظرف مورد نظر بکشید و نوش جان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد